Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituiset lapset?

Vierailija
30.08.2009 |

Meidän poika tykkää leikkiä nukeilla. Hän on 3 v.

Tyttö on 5 v ja hän on innostunut autoista. On useinkin isänsä mukana rassaamassa niitä. Tyttö katsoo myös dvd:tä, jotka on yleensä enemmän poikien makuun tehtyjä. Eikä ole koskaan ollut erityisen kiinnostunut nukeista!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua v*tuttaa?

Vierailija
2/11 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nainen mutta en tykännyt nukeista pienenä, en tosin autoistakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsista on vielä kuitenkin vaikea sanoa, mutta ns. keskivertolapsiin verrattuna he ehkä ovatkin vähän omituisia :)

Poikavauvat kuulemma syntyvät keskimäärin tyttöjä isompina, ja tyttövauvat tarkkailevat ihmisiä, kasvoja yms. kun pojat taas alkavat varhemmin liikkua. Poikien motorinen kehitys on keskimäärin tyttöjen kehitystä nopeampaa, ja tytöt alkavat puhua poikia aiemmin. Tytöillä on myös synnynnäisesti paremmat valmiudet tunteidensa säätelyyn ja mitä kaikkea näitä sitten sanotaankaan.

Meillä nämä menee ihan päinvastoin, tyttö syntyi yli nelikiloisena ja hyvä kun ei lähtenyt suoraan sairaalasta ryömimään kotia kohti. Muutenkin motorinen kehitys on ollut hänellä hurjaa, ja on edellä keskivertoikätoveriaan. Ihmisiä ja kasvoja hän taas ei juuri tarkkaillut sen enempää vauvana kuin nykyäänkään, hyvä jos muistaa ympärilleen katsoa, ja puhekin alkoi suht myöhään. Tunteiden säätely on edelleen vaikeaa (on nyt 4-vuotias). Poika taas on vielä aika nuori, 4kk, mutta on alusta asti ollut melkoinen tarkkailija. Katselee ihmisiä, kasvoja, värejä, muotoja jne., kaikkea suunnilleen mikä silmiin osuu. Syntyessään painoi kilon verran siskoaan vähemmän. Kun siskonsa tuon ikäisenä istui, ryömi ja konttasi sujuvasti, tämä ei toistaiseksi tee muuta kuin syö varpaitaan ja jokeltaa. Poika on myös ollut todella helppo rauhoiteltava ainakin toistaiseksi, muutenkin on todella rauhallinen tapaus.

Vierailija
4/11 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka lapsena leikin pääasiassa autoilla.

Vierailija
5/11 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko susta omituista, jos naisesta tulee vaikka rakennus"mies" tai autonasentaja? Tai jos pojasta tulee vaikka lastenhoitaja tai opettaja?

Vierailija
6/11 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennustaako leikit jotain tulevaisuuden ammatinvalintaa. Leikit ja lelut kerkiää vaihtumaan moneen kertaan. Kaveripiirikin siihen vaikuttaa. Jos tyttö viihtyy poikien kanssa, hänellä varmaan säilyy veto poikamaisena pidettyihin asioihin, mutta tyttöseurassa harrastukset tulevat liittymään barbeihin, poneihin yms. Samoin käynee pojalle.

Vierailija
7/11 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse olin samanlainen ja musta tulikin biologi :)

Vierailija
8/11 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni mielestä 2-vuotiaan poikamme pitäisi katsoa miehekkäämpiä ohjelmia kun yksi suosikeista on Mansikka-Marja... :D

Itse en olen pojasta lainkaan huolestunut sillä hän rakastaa autoja ja koneita, että eiköhän sitä vastapainoksi voi välillä "tyttöjenohjelmiakin" katsoa... :)

Vierailija
9/11 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni mielestä 2-vuotiaan poikamme pitäisi katsoa miehekkäämpiä ohjelmia kun yksi suosikeista on Mansikka-Marja... :D

Itse en olen pojasta lainkaan huolestunut sillä hän rakastaa autoja ja koneita, että eiköhän sitä vastapainoksi voi välillä "tyttöjenohjelmiakin" katsoa... :)

Vierailija
10/11 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumorimielessä on sanonut noin. Häntäkin varmaan ihmetyttää että miten poikaa kiinnostaa sellainen "ällösöpö" ohjelma kun muuten on niin kiinnostunut ns. miesten jutuista. :) Ihan normaali mieheni on...

t.10

Vierailija
11/11 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ihan lempileluja ovat kaivurit ym. työkoneet. Antakaa lasten leikkiä sillä, mikä kullakin hetkellä kiinnostaa! Meiltä kaikilta löytyy kaikenlaisia ominaisuuksia ja leikki kehittää niitä sopivasti kiinnostushetken mukaan.

Vähän niinku sanois kirjaimista kiinnostuneelle 3v. lapselle "että älä niitä vielä, ei sun vielä kuulu". Häh, miksei?

Mua taas ärsyttää täällä aina nää stereotypianeuvot siitä, mitä pitäisi ostaa 2v. tytölle (nukkeja) tai 3v. pojalle (autoja) lahjaksi. Hohhoijaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi