työt 9.30-13.30.lapsi tarhassa 8-16.mitäs sanot?
otan aamulla aikaa aamukahvin verran,ja iltapäivällä kauppareissun verran.
vai pitäisikö lapsen päivää lyhentää?
ps.huomioithan myös työmatkat,ennenkuin annat haukut:)
Kommentit (40)
mutta kun työaika on 8-16 ja työmatkaan menee 40 min niin...
Aamusta vienti on ok, koska päiväkodin yhteiset touhut ovat yleensä aamulla.
Eli pitäisi lapsen hoidossa 8-14, tai miten sitten töistä ehdit hakemaan.
herää tarhassa päikkäreiltä klo 14.30-15 (ainakin meillä) joten en nyt haukkumaan alkaisi. ja mielellään minäkin aamupalan rauhassa syön joten en tuomitse sitäkään. :)
koko päivän kotona. Tuota aamua ihmettelen. Vietkö siis lapsen tarhaan ja menet sitten kotiin takaisin kahville? Onnistuuhan se tietenkin, jos päiväkoti on ihan lähellä kotia.
jokainen tyylillään, mutta et taida lapsestasi kovin paljoa pitää, kun et halua hänen kanssaan olla, vaikka sinulla olisi siihen mahdollisuus.
Oli minkä ikäinen vaan niin useimmiten antaisin syödä rauhassa kotona aamupalan ja hoitoon vasta 8.30.
Tuskin asioit joka päivä kaupassa 2h (?).. Hakisin alle neljävuotiaan jo mahdollisimman aikaisin, mutta esim. viisvuotiaan vasta 15.30-16. (Meillä 5 v. hermostui hakiessa jos ei ollut yhtään ehtinyt leikkiä välipalan jälkeen..)
herää tarhassa päikkäreiltä klo 14.30-15 (ainakin meillä) joten en nyt haukkumaan alkaisi. ja mielellään minäkin aamupalan rauhassa syön joten en tuomitse sitäkään. :)
Lapsemme päiväkodissa ollaan kolmeen mennessä syöty välipala ja alkavat tekemään uloslähtöä.. Minä hakisin viim. klo.15
saman ajan, tosin klo 7.30 - 15.30. Molemmilla vanhemmilla sellaiset työt, että ei voi oikein sumplia noita työaikoja, ja työmatkaan menee 30 - 45 minuuttia /sivu. Liian pitkät päivät kaksivuotiaalle, mutta kun työttömyys on se toinen vaihtoehto...
Eli klo 14.15 lapsi on "vapaa" lähtemään. Kesken unien tai ruokailun ei tietenkään kannata hakea.
4
Mun mielestä jokainen ylimääräinen minuutti tarhassa on liikaa. Jopa vastuun välttämistä, sanoisinko. työmatkat sulla ei voi kovin pitkät olla jos kerkeät aamulla käydä vielä kotonakin kahvittelemassa... Siis en voi ymmärtää. Toki on niitäki jotka vie joka aamu klo 7 ja hakee kun se sulkeutuu, "jotta joka pv on lapsella sama rytmi". Niin sairasta.
Mun mielestä jokainen ylimääräinen minuutti tarhassa on liikaa.
jos se on mielestäsi noin kauhea paikka?
olen kahden lapsen yh, jolla ei muutoin ole koskaan omaa aikaa. Aamulla vien lapset samalla kun lähden itsekin, mutta vaikka pääsisin klo 13, niin haen vasta n.15.30. Lapset heräävät päikkäreiltä n. 14 ja syövät välipala klo. 15 ja sitten lähtevät ulos.
Olen siis opiskelija ja kotitehtäviä ja lukemisia on ihan riittävästi. Miksi siis hakisin lapset aikasin ja yrittäisin heidän kanssaan opiskella?
Lapsen päivä voisi olla huomattavasti lyhyempi. Mitään niin tärkeää ei hoitopaikassa tapahdu, että se voittaa äidin kanssa olemisen.
tuota aamun vientiä olen miettinyt,klo 8 on tarhassa aamupala,ja mielesämi ikäänkuin "kuuluu porukkaan" paremmin,kun aamu alkaa yhteisellä aamupalla siellä.
ja tarhassa nukutaan. n. klo 14-14.15 asti,välipala on n. 14.30-14.45..... sitten jää aikaa leikkiä hieman.
useimmiten haen jo klo 15.30.
sellaista.
-ap
Olisi ihanaa saada syödä aamupalansa rauhassa. Meikata ja lukea lehti. Nykysin aamut ovat hermoja kiristävää kaaosta. Yöunet jäävät minulla lyhyiksi, joten hieman pidempäänkin voisi nukkua jos ei tarvitsisi herätä kuudelta syömään ja laittautumaan.
Lapsemme syövät aamupalaa hoidossa tosi hyvin. Kotona ei puuro uppoa ja sitä leipääkin järsitään tunti. Joten hoitoon (pph) aamupalalle. Molemmat heräävät itsestään klo 6-6.30, eli eivät nuku pidempään (edes silloin kun olin kotiäitinä vuosia).
Nuorempi heräilee päikkäreiltä vasta 14.30 ja sitten on välipala. Usein se on jotain hyvää (hedelmää, marjoja, pannaria, karjalanpiirakkaa, pitsaa...) joten olisi ilkeää viedä lapset ennen sitä kotiin kun muut jäisivät syömään. Sitten puetaan ulkovaatteet ja mennään pihalle. Ennen puolta nejää ei kannata mennä hakemaan. Ovat vielä sisällä.
Kun haen lapset n. 15.45 on vielä mukavasti aikaa olla kotona illalla. Ei ole vielä kiire syömään tms.
[/quote]
jos se on mielestäsi noin kauhea paikka?
[/quote]
Ei ole mielestäni oikein, että lapsia kasataan päiväkotiin, jotta pystytään itse "olemaan ja nauttimaan". On vaan niin väärin.
Olen töissä taloudellisten seikkojen takia.
Kun olet rauhassa saanut hoidettua muut asiat voi keskittyä ainoastaan lapseen kun hän on kotona eikä tarvitse yritää repeytyä moneen asiaan kerrallaan.
Tosin, jos työvuoro loppuu klo 11-14 välillä, haen vasta varttia yli kaksi, eli kun lounas ja välipala syöty ja päiväunet nukuttu.
Aamulla vien siihen aikaan, että menen suoraan päiväkodilta töihin.
Lapset kaksi ja viisi vuotta.
Oletko yh?