Muita kymmenen kilon pudottajia?
Löytyisiköhän uusia painonpudottajia, joilla olisi pudotettavaa n. 10 kg. Arvelin että näin vuodenvaihteessa voisi olla muitakin innostuneita. Voitais toisiamme tsempata. Itse ajattelin aloittaa jo huomenna ma 29.12. Raskauskiloja on vielä kymmenisen jäljellä. Kuopus on vasta 3 kk, mutta ajattelin näin alkuun kiinnittää huomiota lähinnä liikuntaan ja vähentää herkkujen syömistä. Se luultavasti tehoaa. Minulle on kaikissa kolmessa raskaudessa tullut painoa n. 20 kg. Aiemminkin olen päässyt ylimääräisistä eroon alle vuodessa, enkä nytkään aio uusia vaatevarastoa.
Löytyykö muita innokkaita? Joko ois ryhmälle nimiehdotuksia?
Marja
Kommentit (30)
Ajatella että minä haluan kymppikerhoon :) Minä, joka yleensä on kuulunut 20-kerhoon.... Sain viime vuoden aikana tiputettua 12 kiloa, takaisin on tullut noin neljä kiloa. En ole uskaltautunut vaakaan joulun jälkeen, saattaa siis olla että painoa on tullut lisää vielä tuostakin :/
Moi
Kuopuksen syntymästä on 2 v 8 kk ja painoa luultavasti 14 kg enemmän kuin ennen kuopusta. =( Nyt olis halu päästä 10 kg eroon. Haen patterit vaakaan ja aloitan punnituksen maanantaina, mutta oletan että lähtötilanne on: pituus 173 cm, paino 82 kg ja tavoite 70 kg.
Olen aikoinaan ennen esikoista laihduttanut Painonvartijoissa 13 kg (80 kilosta 67:ään). Tänään aloitin uudelleen pistelaskun. Mulla on vanhat pistevihot jäljellä ja sain kaverilta viime vuotisia päivityksiä. Näillä yritetään nyt mennä ja tänään aloitin.
Olis tooooosi kiva saada tsemppausta, koska vanhat vaatteet ei todellakaan mahdu päälle ja uusia ei haluis ostaa ennen kuin olis edes yksi koko eli 5 kg hävinnyt... Hei, pitäiskö ostaa nyt alesta yhtä kokoa pienempiä vaatteita hirvee kasa, jos ne motivois vielä hiukan lisää...? :p
paino 68,3kg (tänään), pituus noin 169cm, vyötärö 87cm. Mahamakkaroita olisi siis sulateltavana useampikin :-/ Paino on noussut kuopuksen raskausajan jälkeen lähes 10kg ja kun raskauskiloja on siihen päälle muutama jäljellä vielä 3v jälkeenkin, niin tuonne 60kg tietämiin tai vähän allekin tavoittelen. Tyylillä herkut pois ja liikuntaa kehiin. Alkuun ajattelin Nutrausta niinkuin jo kirjoittelinkin, mutta nyt kun olen testannut kanakeiton ja suklaapirtelön ja lähes oksentanut moelmpia, niin ei houkuttele. Poiskaan noita en kuintekaan raaskin heittää, niin kaipa niitä pitää siten aina välillä yrittää käyttää. Mutta tavoitteena ollut viikko lähes pelkkää Nutrilettia ja paino laskuun heti alkuun ei kyllä onnistu...
Kuinka te muut olette ajatelleet alkaa liikkua? Itsellä on tavoitteena polkea crosstrainerilla 3 kertaa viikossa noin 30min /kerta ja käydä kerran viikossa uimassa. Kävelläkin pitäisi, mutta olen todella huono yksin lähtemään enkä oikein saa kaveria mukaan.
paino:61 pituus:151cm ja vyötärö:89
uusi vaaka ostettu ja lähtölukemat huimat 81.5kg, pituus siis 168cm ja vyötärö 90cm. Tästä siis liikkeelle ja tavoitteena 68kg.
Laitetaan maanantaina uusi viikko ja kaikki sit punnitaan maanantaina ja laitetaan jatkossakin aina maanantaisin uusi päivitys.
Tsempataan toisia jooko!!!
Kolmas nutraus-päivä menossa, ja nälkä meinaa vaivata... Muuten on mennyt ihan ok, mutta ruoka on mielessä koko ajan. Sen lisäksi mietin jatkuvalla syötöllä, että miten kannattaisi nutrata, eli mitä voi syödä lisänä, syödäkö patukoita ja miten paljon, vai olisiko parempi osanutrata jne. Ja välillä mietin, että onko tässä mitään järkeä... Yritän pitää pään kylmänä, ja miettiä että tässä olisi jostain päivää tai viikkoa suuremmasta asiasta kyse. Tämä alku on mennyt niin, että olen syönyt 3 pussia + yhden patukan päivässä. Näistä tulee n. 550 kcal. Ja sen lisäksi olen syönyt varsinkin porkkanaa, ja kurkkuakin. Eilen paistoin reilusti porkkanaa ja yhden sipulin 1 rkl:ssa rypsiöljyä. Ja kahvimaidoista tulee jonkun verran kaloreita. Tarkoitus olisi, että kalorit jäisi sinne 800 kcal tietämille, jotta ketoosi toimisi. Parhaiten menee, kun on paljon ohjelmaa, eikä kerkeä liikaa miettiä tätä hommaa... Voimia on ollut ihan ok, juoksulenkille en ehkä kuitenkaan lähtisi. Eli kun vaan saisi ajan kulumaan, ja ajatukset poissa laihtumisesta... Se myös helpottaa, kun ajattelee ettei ole yksin tämän urakan kanssa :) Ja vettä käyn juomassa vähän väliä!
Maanantaina sitten ensimmäinen punnitus. Ekan vuorokauden aikana lähti kylläkin jo reilu kilo, seuraavanakin pari sataa grammaa, mutta se ei nyt ehkä ole vielä kovinkaan todellista laihtumista. Kun saisin vaakan näyttämään alle 80 (eli 5 kg pudotusta), voisin sanoa laihtuneeni. Ja toinen 5 vaatiikin ja ihan eri keinot, ja pitkäjänteisemmän terveellisen ruokavalion!!
Harmi vinkkis, ettei nutrilettit maistu. Jostain luin, että tuota suklaapirtelöä voisi sekoittaa maitoon, mutta itse en ole sitä vielä kokeillut. Viime kesänä käytin yhden paketin niin, että otin niitä yhden päivässä. Helpottaisikohan yhtään, jos lisäisi mausteita esim. kanakeiton joukkoon, chiliä tai curryä?
Itse aion kuntoilla niin, että alkuvuoden otan rennommin ulkoillen + kävelylenkkeilen. Jossain vaiheessa ostan 10 krt kortin kuntosalin kiertoharjoitteluun. Siinä kävin viime syksynä satunniasesti, mutta huomasin tehon ja muutaman kerran jälkeen. Eli teki tosi kutaa varsinkin vatsalihaksille, ja muutenkin oli kropalla terveempi olo (yläkroppa ei ollut ollenkaan enää jumissa). Ja ennenkaikkea tuossa kiertoharjoittelussa oli hyvä meininki, eli tunti meni nopeasti ja siellä oli kiva käydä.
Tsemppiä kaikille!
Tänä aamuna vaaka näytti 60kg, lieneekö nestettä,mutta olen viikonlopun syönyt pienempiä annoksia ja sauvakävellyt. kyllä tuo nyt hieman motivoi alkavalle viikolle
Enemmän olis pudotettavaa, mutta jos alottas tällä 10 kg..kaksi lasta 2 ja 4 v ja kiloja alkanu pikkuhiljaa tän toisen jälkeen kertyä..mulla ongelma napostelu..päiväkahvin kanssa on pakko saada pullaa ja sitte iltasyönti + liian suuret annoskoot..aina melkeen ottamassa lisää ruokaa...tehtiin fysioterapeuttikaverin kanssa vähän suunnitelmaa ennen joulua, että alottasin silleen hillitysti..olen ennen alottanut tyyliin tunnin hikijumppa ostosTV: n dvd:n mukana ja tyssää siihen kun ei jaksa.. olen kotiäitinä ja mulla ongelma myös toi pienemmän yöheräily eli kun meinasin,että herään aamulla ennen miehen töihin lähtöä ja teen lenkin..kun ykkönen jo niin iso, ettei oikeen tiedä, millä sitä kuskais, kun ne ei kumpikaan tahdo jaksaa istua lenkillä niin kauan tai haluavat väliin pois kyytistä, joten ei tehokasta..mutta en ole jaksanu herätä niin aikasin..tai tenavat nousee jo 7 mutta kun mun pitäs herätä jo sitte viimeistään puol 6 tai siis nousta ylös..mutta onko kenelläkään kokemusta..väsyttääkö ittensä vai jaksaiskohan sitä aamusta...mä tykkään kotona jumppaamisesta inhoan kaikkian yleisiä jumppia...veden juonnin aloitin, et laitan kannuun vettä..ja sitte kaverin kanssa sovittiin, että jos alottasin vain 20 min. jumppa..muutaman kerran viikossa vain, mutta kun tuntuu, ettei siitä ole apua..mutta yleensä ne onki siihen kaatuneet, että ei tee sitte mitään, kun mukamas pienestä ei ole hyötyä...mutta siis pituus on 165, 5 ja painoa oli järkyttävät, hävettävät 82,6kg ..en ole eläissäni painanut näin paljon, muuta kun raskaana!!!! vyötärön mittasin yhtään mahaa vetämättä sisään :) 108cm..joten viimeisin hetki alottaa on nyt....
Paavo5 aloitti jo tälle porukalle uuden ketjun, siirry sinne ;)
Kymppikerho 2009
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Minun lähtölukemani ovat viiden päivän nutrailun jälkeen: paino 70,4, pituus 165 cm. Kymmenen kilon pudotus olisi siis 60,4 kg, mutta oikeasti tavaoitteeni on 57 kg.
Reilu kilo on pudonnut viidessä päivässä lähes täysin nutrailemalla. Niiden tuotteiden lisäksi olen syönyt joka päivä vähän juureksia (porkkanoita, lanttua, kaskinaurista), jos on tehnyt mieli ja samoin pakastemarjoja, mansikoita ja mustikoita, vaikkei kai marjoja ja hedelmiä virallisesti pitäisi syödä näiden jauhojen kanssa... Yhtenä iltana oli vähän nälkä ja söin mysliä ja uutena vuotena kylässä kaikkea (myös herkkuja) ja viiniä. Muutoin ei ole ollut nälkä, heikotusta tms. vaan ihan hyvä ja energinen olo. Ajattelin jatkaa tähän samaan malliin vielä jonkin aikaa. Paino ei tunnu putoavan liian nopeasti, reilu kilo vaan viikossa.
Onkohan niin, että maantantai on ollut suosituin ehdotus punnistuspäiväksi?