Koska ostit vauvalle vaunut, entä sängyn ja hoitopöydän?
Kommentit (11)
kaikki vasta joskus viikolla 30-35. muille olen ostanut milloin sattuu esim. kolmatta odottaessa myin tuplavaunut pois ja ostin yhdelle tarkoitetut jo joskus rv 10.
hoitopöytää emme ostaneet ja hienosti on vuosi pärjätty ilman!
vaunut ja sanky ostettiin molemmat vasta sitten kun lapsi oli jo syntynyt. syntyi yllätyksenä 2kk ennen la:ta..
Ostin esikoisesta sängyn, hoitopöydän ja vaunut joskus rv. 30-32. Nyt odotan kakkosta ja vaunut täytyy taas ostaa. Ajattelin alkaa katselemaan niitä käytettynä rakenneultran jälkeen...
neljä viikkoa ennen laskettua aikaa eli kun äitiysloma oli alkanut, oli aikaa perehtyä aiheeseen ja tehdä vertailuja ;)
ei sitä oikestaan kummallakaan paljoakaan käytetty mutta tokalla tosiaan vähemmän kuin ekalla. meillä oli peitto olkkarin lattialla missä vauva sai köllötellä ja siinä oli helppo vaihtaa vaipatkin, eikä tarvinnut pelätä että pääsee putoamaan. myytiin se sitten pois kun toinen lapsi oli jotain 2-3kk.
eli olen samaa mieltä että on kallis ja ihan turha kapistus.
3
aika alussa, ettei kaikki hankinnat tule kerralla, varsinkin kun olemme huonoja säästämään. turvaistuin joskus 26vkolla, vaunut joskus 31vkolla ja sänky 35vkolla, joka kasattiinkin sitten malttamattomana heti.
Sen tarkemmin en muista. Jaa mutta - ainakin hoitopöytä ostettiin vasta kun toinen lapsi syntyi. Esikoista hoidettiin pyykkikoneen päällä olevalla hoitotasolla.
vaunut noin 3 kk ennen syntymää, hoitopöytä perintökalu, pinnis ostettiin kun vauva oli kuukauden.
Mutta esim. neloselle ostin turvakaukalon ja matkikset viikolla 13, ja vaunut viikolla 21. Sattui hyvät tarjoukset vastaan.
Tulivat viikossa eli kun vauva oli 12 vrk. Sitä ennen niitä ei tarvittukaan, eikä ihan heti sen jälkeenkään. Autolla turvakaukalolla liikuttiin enimmäkseen. Sänky oli minun vanha taisin koota sen noin 2 viikkoa ennen ja hoitopöytään en koskaan ole ostanut.
Vaunut ostettiin neljä kuukautta ennen esikoisen syntymää kun silloin oli hyvässä tarjouksessa edellisen kauden malleja.
Pinnasänky ostettiin ehkä 1-2 kuukautta ennen synnytystä.
Hoitopöytää meillä ei ole vieläkään, lapsia kolme, nuorimmainen 4v. Mihin hoitopöytää tarvitsee?
Sänky on perintösänky, ja vaunutkin olen ostanut vähän miten sattuu. Esikoisesta muistaakseni vasta, kun vauva oli jo syntynyt.