Mitä teen, lasten isällä olosta kysymys
Meillä on mieheni kanssa lasten huoltajuudessa systeemi, että ovat 2viikkoa minulla ja 2viikkoa isällään. Kaksi nuorinta ovat vain la-su isällään joka toinen viikonloppu plus iltaisin, koska ovat vasta 10kk ikäisiä. Muut lapset ovat 6v, 8v, 9v ja 13v.
Isommat lapset ovat siis kertoneet, että heidän isänsä juo aika usein heidän ollessaan siellä ja tämä ei ole lapsista kivaa plus isä ei juodessaan välttämättä tee ruokaa lapsille ja se jää sitten 13v harteille. Isälle olen tästä yrittänyt puhua, mutta hänestä hänen juominen ei ole ongelma, jos ottaa pullon tai kaks illassa lasten siellä ollessa. Minä en tästä pidä, hyväksyisin, jos ois esim. saunakalja, mutta kun tätä tapahtuu myös keskellä viikkoa. Lasten isä on kyllä töissä, mutta välillä hänelle osuu viikolla vapaata.
Haluaisin lasten kyllä näkevän isäänsä ja muuten tämä 2viikkoa ja 2viikkoa on sujunut hyvin ja nuorimmatkin ovat mielellään välillä isänsä kanssa.
Pitäiskö tässä nyt sitten siirtyä siihen, että lapset isällään vaan viikonloppuna, jos ei tuo tyyli muutu?
Kommentit (8)
Onko sillä silloin jotain väliä, vaikkei hirveitä määriä menekään?
katsastamaan tilanne joku kerta illalla.. Käske vaikka isompien soittaa sitte kun iskä on juonut kaljaa.. Sillähän se selviää.
Eikä mitään ristikuulusteluita kun tulevat sinun luoksesi.
Kaikestahan voi tehdä numeron ja sitä kautta ongelman, jos haluaa. Mutta onko se todella välttämätöntä? Mielestäni ei.
Et kai ole aloittamassa valtataistelua, jossa käytät lapsiasi välineinä?
Kuten joku jo totesikin, niin lapsilla ei tarvitsekaan olla koko ajan kivaa eikä lapset voi sanella aikuisten tekemisiä.
Kuten todettu, ei moiseen ydinperheissäkään puututa. Ala elämään omaa elämääsi ja exäsi elää omaansa.
Ole onnellinen siitä, että miehesi pitää lapsiaan luonaan, koska toisinkin voisi olla.
Nyt viime aikoina isä on lasten mukaan juonut viikonlopulla molempina päivinä 4-6pulloa kaljaa ja viikolla 1-3pulloa kahdesti viikossa. Päiviä tulee kyllä vain kahdeksan, mutta minusta oleellisempaa on se, etteivät lapset pidä siitä, että isä juo. Hänen luonteensa muuttuu kun on ottanut vähänkin alkoholia, ei kuitenkaan väkivaltainen ole.
Sinänsä ei ole paha, että esikoinen tekee välillä ruokaa, tekee hän minunkin luona, mutta haluaisin, että lapsilla olisi kivaa isällään joka päivä eikä vain niinä päivinä kun isä ei satu juomaan.
Olen harkinnut tuota, että pitäisi varmaan itse mennä paikan päälle joku kerta.
Tulee ainakin puolueettomalta taholta todetuksi, että lapsilla on asiat hyvin/huonosti
Ja vasta sitten soita, kun lapset ovat sinulle siitä kaljoittelusta ilmoittaneet...
Nyt viime aikoina isä on lasten mukaan juonut viikonlopulla molempina päivinä 4-6pulloa kaljaa ja viikolla 1-3pulloa kahdesti viikossa. Päiviä tulee kyllä vain kahdeksan, mutta minusta oleellisempaa on se, etteivät lapset pidä siitä, että isä juo. Hänen luonteensa muuttuu kun on ottanut vähänkin alkoholia, ei kuitenkaan väkivaltainen ole. Sinänsä ei ole paha, että esikoinen tekee välillä ruokaa, tekee hän minunkin luona, mutta haluaisin, että lapsilla olisi kivaa isällään joka päivä eikä vain niinä päivinä kun isä ei satu juomaan. Olen harkinnut tuota, että pitäisi varmaan itse mennä paikan päälle joku kerta.
Miten ydinperheessä tapahtuisi, jos toinen vanhemmista käyttäisi kuvailemasi määrän alkoholia? Ei mitenkään.
Eihän se varmasti mukavaa lapsille ole, mutta tapaamisten vähentäminen viikonlopuiksi ei varmaan parantaisi tilannetta; juuri viikonloppunahan isä juo enemmän.
Sitä paitsi, se että joku vanhemman tekemä asia ei lapsista ole kivaa, ei ole syy tehdä muutoksia. Ovatko lapset itse puhuneet isälleen asiasta? Auttaisiko se?
On täysin normaalia, että lapset eivät pidä kaikesta, mitä heidän vanhempansa tekevät. Ei ydinperheistäkään lapsia sen takia oteta huostaan tai rajoiteta lasten oleskelua vanhempiensa luona, kun heillä ei ole vanhepien kanssa koko ajan kivaa.
Ap saisi jo päästää miehestän irti ja antaa hänen hoitaa vanhemmuus omalla tavallaan. Ei kuulosta siltä, että lapset olisivat missään todellisessa vaarassa isänsä luona.
kun olin 13 vuotias ja elin aivan normaalissa perheessä. En siis pidä mitenkään outona sitä, että 13 v vastuulle laitetaan ruuan tekeminen.
Jos lapset ovat 14 vrk isällä putkeen, niin monenako päivänä isä juo ja paljonko? Montako pulloa olutta?
Jos isä todella juo 1-2 pulloa olutta vaikka 3 iltana viikossa, en minäkään pidä sitä ongelmana. Näin tapahtuu myös ydinperheissä eikä isää rangaista siitä lapsista erottamalla.