Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on entinen koulukiusaaja,

Vierailija
28.08.2009 |

ja katuu kyllä sitä. nyt on fiksu vastuuntuntoinen mies. Mutta nyt poikani 8hänen poikapuolensa) on joutunut kiusatuksi, ja mieheni neuvoo häntä pitämään puolensa, vaikka fyysisesti.. Mutta poika ni ei ole sellainen, hänei edes tykkää futiksesta, kun siinä tönitään.. Miten suhtautua, kun sanon tästä miehelleni, hän loukkaantuu ja vetää taas sen "ai, anteeksi että puutun, eihän hän mun poikani ole." -kortin esiin..

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolensa täytyy pitää, vaikka sitten fyysisesti!

Vierailija
2/23 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä neuvon kyllä että Ei-sana on ainoa keino jolla saa puolustutua... ja nopeat jalat. Senjälkeen pyydetään apuun aikuisia, vanhempia tai opettajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolensa täytyy pitää, vaikka sitten fyysisesti!

en ihmettele niitä koulukiusaajia enää, jos vanhemmat opettavat lapsilleen tuollaista.

Vierailija
4/23 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ihmeessä anna miehesi opettaa tuollaisia omalle lapsellesi! Muka fiksu ja vastuuntuntoinen, pah! Sivistyneessä maailmassa asiat selvitetään puhumalla.

Vierailija
5/23 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusatuiksi valikoituvat juuri ne lapset, jotka eivät pidä puoliaan. Jo se, että lapsi sanoo reippaasti vastaan, auttaa todella paljon siinä ettei joudu kiusatuksi. Siihen riittää ihan perinteinen "ite olet" :D

Fyysiseen uhkaan mielestäni pitää reagoida fyysisesti, toki ensisijaisesti torjumalla. Kyllähän te tiedätte, miten lapset suhtautuvat lapseen, joka kääntää toisenkin posken.

Mutta pointtini on, että melkein koskaan fyysistä puolustautumista ei tarvita, jos sanoo reippaasti vastaan siinä vaiheessa, kun kiusaaja testaa ympäristöään verbaalisesti.

Vierailija
6/23 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poikani ei myöskään ole joukkupelien ystävä, eikä halua mitään tönimistä, painia tms.

Kiusaamisen kanssa ei kuitenkaan ole ollut ongelmaa.

Tärkeää on tuo puolensa pitäminen - ei kuitenkaan lyömällä tai tappelemalla.

Jos lapsi on pieni, voitte vaikka kotona harjoitella vihaista EI-huutoa tms. Tai pelotus-irvistys-ilmeitä. Kuullostaa tyhmältä, mutta meillä nuo olivat ihan toimivia alle kouluiässä. Ja niiden myötä on koululaisellekin kasvanut selvä käsitys siitä, että hän ei anna muiden kiusata itseään = asenne, joka ennalta ehkäisee kiusatuksi tulemista.

Vierailija
7/23 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ettei annettu tavaroitaan kun piti lähteä kotiin, myöhästyi kotiintuloajast tunnin kun i saanut pyöräänsä. sanoi kyllä topakasti vastaan, mtta ei tehonnut. Siinä vaiheessa mieheeni mielestä oisi pitänyt vaikka tönäistä kiusaaja pyörän päältä.

Ja joo, en jätä miestäni.....

Vierailija
8/23 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee sitten lapsen isäkin millaista on olla kiusattu.

Vierailija
9/23 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa voi hyvin tönäistä kaverin pois pyörän päältä.

Ihan avuttomaksi ei kiusattukaan voi heittäytyä.

t. kiusattu

Vierailija
10/23 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkupoikien maailmassa. Veljeäni ekalla kiusasi yksi ja sama tyyppi aina. Isä neuvoi kilttiä ja sopuisaa veljeäni teilaamaan sen tyypin lumihankeen ja työntämään lunta kauluksesta sisään. Veljeni sitten luonteensa vastaisesti teki sen ja siihen loppui se kiusaaminen. Olivat kavereita tuon pojan kanssa myöhemmin ja kävi meillä usein leikkimässäkin. Niin se vaan on, että poikien maailmassa täytyy osata pitää puolensa joskus. Ei tarvi hakata tai vahingoittaa, mutta näyttää vain, ettei aina ota tönimistä vastaan kiltisti.

Vierailija
11/23 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se upeaa ja mahtavaa, jos aina asiat selviäisivät keskustelemalla. Kukapa niin ei haluaisi?

Totuus on vain se, että etenkin poikien maailmassa homma ei toimi niin. Kyse ei ole siitä, että pojat kasvatettaisiin väkivaltaisiksi, vaan kyse on jo perustavanlaatuisesta erosta tyttöjen ja poikien välillä.

Yksilötason eroja on toki aina, mutta näin yleisesti ottaen.

Ei lasta tarvitse yllyttää hakkaamaan ja käyttämään silmitöntä väkivaltaa. Tönäisy ja kevyt puolensapitäminen on kaiken A ja O. Nämä eivät poissulje sitä, että asioista voi puhua ja että apuun voidaan hakea vanhemmat, opettaja tai muu aikuinen.

Vierailija
12/23 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on poika, joka inhoaa tappelua ja lyömistä. On huono joukkuepeleissä. Tykkää käsitöistä ja askarteluista ja lukemisesta. Ja on tosi suosittu kaveripiirissä. Jopa koulun kuuluisat kiusaajat on hänelle kivoja.

Mutta asiasta toiseen. Toivottavasti ap.n mies tajuaa aikuisena, että moni aikuinen mies vihaa häntä niin, että on mielessään tappanut hänet monta kertaa ja jaksaa odottaa koko elämänsä, että hänelle kävisi huonosti ja voisi nauraa päälle.

Olen jutellut monen kiusatun kanssa ja suurin osa heistä on sanonut, että vihaa kiusaajiaan niin, että kostaa jos on mahdollista. Joku on kostanut niin, että on päässyt johtaja-asemaan ja ei ole ottanut kiusaajaa töihin tai erottanut hänet. Tai sitten on muuten vain pystynyt vaikuttamaan kiusaajan elämään niin, että on saanut tuhottua sen.

Tämä vain vinkiksi kiusaajalasten vanhemmillekin. Kannattaa miettiä, onko kiusaamisesta haittaa aikuisena. Voi saada itselleen todella pahoja vihamiehiä, jotka haittaavat loppuelämää.

Vierailija
13/23 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.n mies ei suinkaan yllytä poikaa ryhtymään kiusaajaksi (jota sitten vihataan lopun elämää) VAAN hänellä voi olla käsitys siitä mikä kiusaamisen voisi lopettaa.

Ap.n mies varmaan miettii itseään siinä kiusaajana ja niitä tilanteita, kun joku hänen kiusaajistaan on pistänyt kampoihin ja antanut takaisin?

Vierailija
14/23 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusaaja olisi luultavasti saanut aikaan havittelemansa tappelun.

Luullakseni moni kiusaaja oikein odottaa, että pääsee kunnolla nujakoimaan. Että sikäli ohje oli huono, mutta jos tönäisy olisi onnistunut, niin ihan hyvä.

Tuossa tilanteessa kuitenkin teidän tulisi olla pitämässä pojan puolta, toisin sanoen juttu kuuluu vanhempien ja opettajien hoidettavaksi. Ottakaa yhteyttä vaikka suoraan opettajaan ja kertokaa tilanteesta, ja vaatikaa kiusaajien puhuttelua. Omalla kohdallani pitkään jatkunut kiusaaminen loppui kuin seinään, kun pääkiusaaja joutui opettajan puhutteluun. Tuli itkettyä monet itkut ja saatua turpaankin pari kertaa sitä ennen.

Vierailija
15/23 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena ei näe asioita niin kuin aikuisena. Kyllä on opettajien ja vanhempien yhteinen velvollisuus huolehtia, että koulukiusaus loppuu. Ei lapsi tajua kiusaamisen kokonaisvaltaisuutta.

Ehdottaisin ap:lle, että ottaa yhteyttä kouluun ja kiusaajien vanhempiin.

Vierailija
16/23 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä kumpikaan ei myöskään ole ollut kiusattu. Mua ala-asteella yritettiin,mutta panin hanttiin ja se loppui.

Nyt meillä on 8v. poika,jota viime vuonna kiusattiin koulussa.Kerroin ensin,että ole kuin et välittäisi/kuulisi. Mutta se ei auttanut.Seuraavaksi sanoin,että sano takas napakasti- kiusaajat voivat ihmetellä että mitäs nyt ? ja jättävät rauhaan. Se auttoi jonkin verran,mutta sitten alkoi myös töniminen... Siinä vaiheessa sanoin, että jos pelkkä karjasu ei riitä niin toista poskea et käännä vaan puolusta itseäsi! Tämä vuosi on alkanut hyvin. jotain pientä nahistelua on ollut,mutta nyt poika pitää puolensa ja hänet on jätetty rauhaan.

Olen painottanut sitä,että koskaan ei saa itse lyödä ketään, mutta itseään saa kyllä puolustaa. pitkään aikaan hän ei edes halunut sanoa vastaan kun semmonen huonon kielen käyttö sai hänet järkyttymään. Joo poika on "liiankin" herkkä. Onneksi nykyään osaa sanoa vastaan eikä ota potkuja. Opettajakin on sen huomannut ja kertonut,että pojasta on tullut reippaampi ja rohkeampi- silti siis on kiltti ja hiljainen edelleen.

(ei muuten tykkää meidän poikakaan futiksesta samasta syystä :D )

Vierailija
17/23 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastuun kiusatun harteille. "Kunpa minuakin olisi tönästy kun kiusasin muita, ihan varmasti olisin lopettanut siihen. Mutta kun kiusattu ei tönäissyt takaisin, omapa vikansa kun kiusattiin.....

ap.n mies ei suinkaan yllytä poikaa ryhtymään kiusaajaksi (jota sitten vihataan lopun elämää) VAAN hänellä voi olla käsitys siitä mikä kiusaamisen voisi lopettaa.

Ap.n mies varmaan miettii itseään siinä kiusaajana ja niitä tilanteita, kun joku hänen kiusaajistaan on pistänyt kampoihin ja antanut takaisin?

Vierailija
18/23 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin että minä olen monta kertaa toivonut, että ne minua kiusanneet pojat ovat nyt aikuisina tyttöjen isiä ja joutuvat katsomaan vierestä, miten tyttäriensä luokan pojat kiusaavat heidän omia tyttäriään samalla tavalla kuin he minua.

Tiedän, että monet ajattelevat, että toiveeni on julmaa, mutta niin oli näiden poikien käytös minuakin, luokan nuorinta ja heikointa tyttöä kohtaan tavattoman julmaa.

Jos joku näistä nyt aikuisista miehistä tulisi pyytämään minulta anbteeksiantoa en taatusti antaisi.

Vierailija
19/23 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös olen elävä esimerkki siitä, miten aikuisenakin vielä voi vihata koulukiusaajia. Eikä se kiusaaminen edes kohdistunut minuun henkilökohtaisesti kovinkaan usein. Silti inhoan sitä miestä tosissani. Luin uutisista jokin aika sitten, että tämä kiusaajamies oli voittanut ottelun, mutta hetken kuluttua tuomari olikin mitätöinyt voiton. Voi että olin vahingoniloinen. Tuo kiusaajatyyppi on siis ammattiurheilija nykyään. Kunpa tappaisi itsensä siellä matolla.

kuin että minä olen monta kertaa toivonut, että ne minua kiusanneet pojat ovat nyt aikuisina tyttöjen isiä ja joutuvat katsomaan vierestä, miten tyttäriensä luokan pojat kiusaavat heidän omia tyttäriään samalla tavalla kuin he minua.

Tiedän, että monet ajattelevat, että toiveeni on julmaa, mutta niin oli näiden poikien käytös minuakin, luokan nuorinta ja heikointa tyttöä kohtaan tavattoman julmaa.

Jos joku näistä nyt aikuisista miehistä tulisi pyytämään minulta anbteeksiantoa en taatusti antaisi.

Vierailija
20/23 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siihen, että isänsä on ollut koulukiusaaja..

Oletteko oikeasti kiusatut sitä mieltä, että syy on yksin kiusaajan? Joka kiusatessaan oli vasta lapsi.. Missä on aikuisten vastuu tapahtumista?