Oliko tää nyt tässä?
Minun pitäisi olla raskaana rv7, mutta nyt on muutamana päivänä ollut toispuoleista vatsakipua. Eilen illalla tuli ruskehtavaa tuhruvuotoa ihan vähän, en huolestunut, kunnes tänään aamulla alkoi tulla ihan verta. Sitä tuli yhden siteellisen verran päivän aikana, ja kuuden aikaan muutaman sentin pituinen kova klimppi, jonka jälkeen vuoto loppui.
Voiko keskenmeno vuotaa noin vähän? Vatsa on edelleen vasemmalta kipeä niin, että jalan nostaminen/liikuttaminen (esim. autosta nouseminen) saa aikaan pienen irvistyksen. Mitään särkylääkettä vaativaa tämä ei kuitenkaan ole.
Neuvolaan soitin tänään, täti oli sitä mieltä että voi olla ihan normaalia tai voi olla että ei ole.. :/ Miten tästä eteenpäin? Menenkö vaan normaalisti syyskuun puolessa välissä ensimmäiseen neuvolaan jos tuo vuoto ei jatku, vai miten? Tätyli ei ainakaan tarjonnut mitään ultraus- tms. vaihtoehtoa, paitsi jos tulee kovaa vuotoa ja kipua.. :(
Olisi kiva kuulla vähän mielipiteitä, mitä tästä nyt pitäisi ajatella...ajatukset menee vuoristorataa tällä hetkellä.
Kommentit (9)
Apua, viesti ei tullut kokonaan.. Niin kiitos, tässä tilanteessa jokainen rakentava kommentti on helpotus, oli "tuomio" suuntaan tai toiseen!
Joo, vuotoa ei taas ollut viime yönä yhtään, tänä aamuna jatkui ja nyt iltaa kohti taas heikentyi... :/ Maanantaina aion soittaa yksityiselle ja varata ultran, jos ei huomenna (su) oikein kunnolla runsastu tuo vuoto. Tai en tiedä kannattaisiko neuvolan kautta anella ilmaista ultraa. Pitäisikö valehdella että pahoja kipujakin on...? :/
Omissa ajatuksissa on, että raskaana en ole. Mm. rintojen kipeys/turvotus on ollut poissa tästä aamusta alkaen.
Nimim. Pessimisti ei pety, hehheh...
Eli siis aiheen aloittaja...
Musta tuntuis kohtuulliselta, että ne tutkisi julkisella puolella. Onhan sun kivut valehtelemattakin kovia, kun häiritsee tavallista toiminaa.
Voithan varata ajan yksityiseltäkin ja perua sen jos saat ilmaisen ultran (nopeasti). Yksityiseltä varattaessa kannattaa kysyä hintaa jo varatessa, koska hintaan vaikuttaa usein vastaanottavan lääkärin taksa - ehkä tän jo tiesitkin. Mulla jäi kelan osuuden jälkeen maksettavaa 80,-
Mua ihmetytti, että mulle ei neuvolasta tarjottu edes jälkitarkastus ultraa julkisella puolella, vaan piti itsestään selvänä, että menen sitten tarkastuttamaankin yksityiselle.. Tai sit en osannut vaatia - kumma kyllä, siinä tilanteessa en jaksanut olla kovin tarmokas.
Jaksamista sulle epätietoiseen odotteluun, toivottavasti vointi on tänään hyvä.
Kiitos taas. Soitin tänään neuvolaan ja sain ajan huomenna terveyskeskukseen yleislääkärille, joka katsoo kohdunsuun tilanteen. Eli huomenna toivottavasti taas viisaampana..? Toisaalta ihmetyttää, että mitä nyt joku yleislääkäri voi tietää. Ultraan ei kuulemma ole mitään mahdollisuuksia päästä, jos ei sitten yksityiselle (jonne aion mennä seuraavaksi jos huominen ei tuo lisävaloa asiaan)... En ole kuulemma teoriassa edes neuvolan asiakas vielä! >:(
Vuoto on edelleen samanlaista kuin aiemminkin, en sanoisi runsaaksi, kipuja ei ole ja vointi on aivan normaalin hyvä. Toivon olen kyllä heittänyt jo lähes kokonaan... :(
Toivottavasti oot saanut asiantuntevaa, hyvää ja ystävällistä palvelua siellä.. Ja toivotaan hyviä uutisia.
Kiitos, ihan kohtalaista palvelua kyllä sain, mutta hyviä uutisia valitettavasti en. Ei ollut elämää masussa, kohtu oli ihan tyhjä. :'( Myöhemmin tänään vielä HCG-arvon määritykseen, mutta eiköhän tämä ollut tässä.
Ehkä ensi kerralla parempi onni... :'(
eilinen lääkäri laittoi kuin laittoikin lähetteen ultraan, ja siellä tuo tänään todettiin...
Voi hitto :( on tää kovaa hommaa, ei voi muuta sanoa. Jaksamista nyt päivä kerrallaan, ja isosti lykkyä uuteen yritykseen, kun sen aika koittaa.
Itselläni lakkasi vuoto nyt, kun viikko tuli kuluneeksi. Viikon päästä tekee lääkäri vielä tarkastuksen, että on kohtu tyhjentynyt. Sitten voi kai alkaa orientoitumaan uuteen yritykseen..
Han
Sepä se, kun kyseessä voi olla tai olla olematta km. Joten tsemppiä ja toivotaan parasta!
Mä koin alku viikosta varhaisen keskenmenon, jonka ekat oireet oli niukka vuoto. Varasin ajan yksityiselle varhaisultraan, sain ajan samalle päivälle, kun hetken aikaa soittelin. Kyseessä MUN KOHDALLA oli keskeytynyt keskenmeno rv 7+3, alkion kasvu oli pysähtynyt jo jonkin aikaa aiemmin, koska koko ei vastannut viikkoja. Raskausoireetkin olivat vähentyneet viime päivinä.
Mutta älä arvaile, äläkä jää odottelemaan - se ei varmasti tee hyvää kenellekään! Se on sääli että tää julkinen terveydenhoito on tällaista! Voithan kokeilla saisitko apua ja selvitystä asiaan päivystyksestä - kovat kivuthan nuo sitä paitsi on, täytyishän syy tutkia. Tai sit varaat yksityiseltä sen ajan.
Muista että asiat voi olla ihan hyvin ja kaikki kunnossa. Nuo oireet voi kuulua normaaliin raskauteen, niitäkin tarinoita on vaikka kuinka.
Pidä huolta itsestäsi ja toivotusta tulokkaasta!