Miksi ihmeessä seurakunnan kerhoon pitää olla eväät???
Kerho kestää klo 9-11. Ei meillä kotonakaan tuohon aikaan syödä mitään välipaloja. Aamupala on ennen kerhoa ja lounas sen jälkeen. Hampaillekaan ei ole hyväksi popsia mitään ylimääräisiä välipaloja. Murrrrr...............
Kommentit (31)
jotta jaksaa varmasti syödä evästä :) Lounaskin on hänellä pikkusisartaan myöhemmin kerhopäivinä.
Sitä voi luovia vähän, kaiken ei tartte aina mennä pilkuntarkkaan.
Kyllä voisivat keksiä muutakin tekemistä kun syömisen! Sitähän varten lapsen sinne vien, että viihdyttäisivät sitä vähän! Syöttää voin itsekin.
pitäkää lapsenne kotona, pois pahuuksista. Onko ne niin kamalaa jos pikku kullannuppunne nauttii yhden ylimääräisen välipalan kerran viikossa??? Meidän lasten mielestä se on ehdottomasti kivointa kerhossa. Evääksihän voi kotoa laittaa vaikka sitä porkkanaa ja ruisleipää, terveellistä välipalaa.
Älkää laittako sille nicopetterille ja jessicalle niitä eväitä mukaan jos noin ottaa koville.
Sinne oo pakko sitä evästä ottaa. Voihan todella se teidän lapsi vaikka istua rukoilemassa sillä aikaa kun muut syö eväitä.
Murrrrr... vaan ittelles. Tosiaan, ehkä kannattaisi pysyä kotona jos on niin hankalaa.
Mulla oli aina mehua punaisessa kerhopullossa ja ruisleipä, jonka välissä oli meetvurstia.
opitaan ruokatapoja jne samalla. Minusta se oli aikoinaan kivaa ja niin on omista lapsistaniki ollut.
ja pieni tauko tekee hyvää leikeistä
Eväiden syönti kerholaisten kanssa on ihana hetki, jotain aivan erityistä
Meillä kerho 8.30-11. Eväät syödään klo 10.00
mutta voisin kuvitella yhteisen ruokailun opettavan lapsille sosiaalisia taitoja?
Itsekään en suosi välipaloja, vaan syötän lapset muutaman kerran päivässä kunnolla. Jos tuollainen kerho-ongelma tulisi itselle vastaan, niin antaisin lapselle mukaan esim. itsetehtyä sokeritonta mehua ja porkkanan. Onpahan edes näön vuoksi jotain evästä, jos lapsi niitä haluaa syödä, kun muutkin syövät.
siellä oli AINA makeaa sen suolaisen lisäksi ja sitten ei maistunut kotona ruoka kun oli eväät alla,ei vaarallista,mutta välillä harmitti taaperon kannalta.
meille se on oikeastaan ihan hyvä.Kävelemme/pyöräilemme siitä sitten kotiin,joten lounasta joutuu hieman odottamaan.Enemmän vituttaa noi synttärikarkit.Ja vanhemmat joiden mielestä keksit ja mehut ovat välipaloja!!!!!!!!!!!!!!!!!Siinä sitten vähän väliä keskustelet lasten kanssa siitä että meillä on eri säännöt kuin muilla.Voithan sä antaa lapsellesi vaikka purkan suuhun kun haet!Meillä ne ainakin syö just ennen kerhon päättymistä.
Ja laitan lapselle ihan pienet eväät, että sitten kotonakin maistuu lounas. Lapseni ei tarvisi ruokaa tuohon aikaan, mutta parempi laittaa kun kaikilla muillakin on.
Kun mä olin pikkulikka, olin myös srk:n kerhossa pari krt viikossa. eväät otettiin kotoa, mehun sai kerhosta. Parhaat eväät oli sämpylä tai leipä, minkä päällä oli Jahti-makkaraa! Yhden Nina-nimisen kanssa aina kisailtiin, kummalla on Jahti-makkaraa. =0) Yksi kaveri otti aina pakastemarjoja, mitä ihmettelin ihan kamalasti. Meillä ei äiti varmaan pakastanut mitään...
on valtavasti allergioita yms. erityisruokavalioita, niin on helpompaa, että kotona laitetaan lapsen mukaan oikeanlaista evästä. Ja eväiden syöminen on tosiaan päiväkerhon ohjelmaan kuuluva osa ja tapakasvatusta: käsienpesu, ruokarukous ja hyvät pöytätavat.
kerran viikossa 8.30-11.30. Eväiden syönti on kohokohta enkä katso sitä ylimääräiseksi välipalaksi. Meidän perheessä tunnetaan jousto.
Hampaat pilaantuu ihan muusta kuin kerhon välipaloista.
ja jos pakkaat mukaan ksylitolipastilleja ei tarvitse murehtia hampaista. Laitoin itse pieneen rasiaan eväsrasian sisälle.
Koska joskus aikoinaan ei kaikilla llut varaa maksaa sitä maksua, joen otettiin pois kaikkilta:)
syödä eväitä. Itselleni se oli kerhossa kohokohta.
Viddu mitä nitisijöitä taas liikenteessä! Pitäkää ne Mirjukkanne kotona järsimässä sitä porkkanaa just oikeaan aikaan, jos elämänne on noin saatanan vaikeaa!
Argh!
Mä en oikeasti OIKEASTI kestä ap':n kaltaisia elämäntapanarisijoita: " mitä, eikö maailma pyörikään meidän perheen rytmien mukaan?" Ja sitten aletaan valittaa ja parhaassa tapauksessa pilataan kaikkien iloa.
Pysykää oikeasti siellä kotosalla jos on noin vaikeaa.
Ei tämä nyt mikään elämää suurempi ongelma meille ole, kunhan ihmettelin tuota eväskäytäntöä. Meillä esim. ulkoillaan lasten kanssa aamupäivisin klo 9-11 eivätkä lapset todellakaan kaipaa siinä ajassa mitään eväitä tai välipaloja vaikka varmasti touhuavat enemmän kuin kerhossa.
ap