Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkään kotona olleiden äitien rahatilanne!

Vierailija
27.08.2009 |

Miten teidän perheessä hoidetaan raha-asiat? Itse olen ollut 10-vuotta kotona ja saan tililleni kahden lapsen lapsilisät. Se onkin ainoa tuloni.

Mieheni palkka on noin 7.500 brutto.

Tällä viikolla hän ilmoitti, ettei enää aio maksaa esim. lääkärikäyntejäni, eikä minulla ole enää tunnuslukuja yhteiselle tilille.

Palasimme kesällä pitkältä miehen ulkomaan työkomennukselta. Komennusten vuoksi sanouduin aikanaan irti työpaikastani.

Haluaisin todella palata työelämään, mutta uuden työpaikan löytäminen ei ole helppoa.

Miehen käytös raivostuttaa ja itkettää. Ja en todellakaan ole aiemminkaan tuhlannut turhuuteen "hänen" rahojaan.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvät elarit lapsista. Miehesi ei ilmeisesti käsitä että avioliitossa ollaan elatusvelvollisia toisesta puolistosta olivatpa tulot sitten 7500€ tai 2500€/kk.

Vierailija
2/19 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omat tilit käytössä, mun tilille menee vain kh-tuki ja kuntalisät. Ne ovat minun "omat rahani" mitkä käytän itseeni. Ja mies antaa kyllä lisää jos pyydän. Mies maksaa kaikki perheen yhteiset menot. Miehesi kuulostaa kyllä tosi ilkeältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän teillä ole avioehtoa (jos aikoinaan olikin niin se olisi pitänyt purkaa kun irtisanouduit töistäsi ja jäit kotiäidiksi miehesi uran vuoksi)?

No joka tapauksessa ennen kuin eroon mennään koita sopia miehellesi että saat käyttää hänen rahojaan siihen asti kunnes löydät oman työpaikan. Sittenhän onkin jo ihan järkevää että te kummatkin maksatte omat menonne. Yhteisistä menoista mies suhteessa vähän enemmän koska sinulla tuskin tulot ovat 7500e.

Vierailija
4/19 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole nipottanut mistään. Eikä patista töihin. Hänellä yli puolet pienempi palkka kuin miehelläsi.

Vierailija
5/19 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ollaan naimisissa, eikä avioehtoakaan ole.

Mietin ero harva se päivä, mutta jokin minussa ei anna periksi - ei ainakaan vielä.

Niin ja olen ap.

Vierailija
6/19 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n mies valmistelee eroa. Se vetää sut ahtaalle tahallaan. Saa helposti aikaan riitoja ja sittenhän sitä voi kunniakkaasti erotakin.

Vierailija
7/19 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen on vaikka työttömänä eikä sen vuoksi kykyne huolehtimaan laskuista, niin toisen on maksettava ne. En ole kyllä varma koskeeko laki vain yhteisiä laskuja.

Vierailija
8/19 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi herranjumala kun ihmiset on pihejä.. 7500 ois mulle omaisuus ja sun miehes saa sen verran palkkaa..ja sä saat joku vaivaset 300? tilille..hei mietis vähän..nyt kyllä rupeet vaatimaan että laittaa rahaa sun tilille

Vierailija
9/19 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle palstalle tulee varmaan 1-2 kertaa viikossa vastaavanlaisia aloituksia. Miten ihmeessä naiset elävät taloudellisesti noin alistetussa asemassa?

Tässäkin miehessä on varmasti tosi ihania puolia paljon, että vaimo on valmis sietämään minimitulot ja sen ettei edes lääkäriin pääse, kun ei ole rahaa eikä mies maksa.

Vierailija
10/19 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmottaudu työttömäksi ja hae töitä! Saatpahan ainakin työttömyyskorvauksen.

Vierailija
11/19 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmottaudu työttömäksi ja hae töitä! Saatpahan ainakin työttömyyskorvauksen.

Ala myydä kodin irtaimistoa Huuto.netissä ja talleta rahat omalle tilillesi.

Laita lapset keräämään pulloja ja ota rahat itsellesi.

Soita miehen vanhemmille ja pyydä rahaa vaikka lasten lääkärikäynteihin ja laita rahat tilillesi...

Kysy asianajajalta, kuinka voit nyhtää miehen mahdollisimman kuiviin erotilanteessa.

Vierailija
12/19 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kaikkeen ihmiset oikein suostuvat? Toivottavasti miehesi on maksanut sinulle eläkettä, koska olet luopunut ansiotuloista hänen työnsä vuoksi?

Vierailija
13/19 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa 5000e kohta palkankorotus tiedossa. olen ollut myös ulkomailla mukana, tosin olin siellä töissäkin. kun lähdimme, ehdotin että hankimme minulle eläkesäästön, jota hän maksaa joka kuukausi. hän suostui ja yhä vaikka palasimme suomeen hän maksaa sitä kuukaudessa n. 30e koska olen ollut jo 5v kotona. hoidan lapsiamme ja saan myös vain lapsilisät ja muut tuet n. 500e. minulla on käyttöoikeus hänen tililleen luottokortin muodossa. en pyydä juurikaan käteistä vaan vingutan tarvittaessa. näin ollaan pärjättä jo vuosikausia.

ITSE olen erittäin tyytyväinen tähän ratkaisuus, mies ei kysele ostoksieni perään, mutta luottaa harkintakykyyni. maksaa tietty kaikki kulumme sillä eihän 500e mihinkään riitä ....

ole tiukkana ap, älä suostu mitä miehesi pyytää, onko sinulla visaa hänen tililleen.- hänen pitää kyllä maksaa sinunkin menojasi. oletko kysynyt syytä hänen käytökselleen.

Vierailija
14/19 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mieheni ihmettelee, miksi hänen täytyy maksaa kaikki!

Siis haloo! En meinannut uskoa korviani!

Minulla on VISA yhteiselle kotitilillemme. Hän siirtää rahaa palkatililtä tarpeen mukaan. Mutta en voi maksaa edes veroja tai sähkölaskua, koska minulla ei tunnuslukuja kotitiliin.

Aikaisemmin kotili oli myös palkkatili. Joten ruokarahaa löytyi aina. Nyt täytyy tsekata tilanne automaatista säännöllisesti.

Tilanne todella suututtaa, koska teen kotona kaikki kotityöt, hoidan lasten lääkärit, harrastukset, koulut, lahjat, vaatteet... Hän on ansiotyössä ja hoitaa kotona pienet timpurihommat, autot ja ajaa nurmikon.

Erinäisiä kertoja olen saanut kuulla olevani tarpeeton ja etten ole näiden kotivuosieni aikana tehnyt yhtään mitään.

Olen yrittänyt sanoa, että ilman minun työtäni, hän ei olisi voinut keskittyä uraansa.

No, kuten edellä todettu, hänkin varmaan pohtii avioeroa.

Niin, tämän kirjoitti ap.

Vierailija
15/19 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ansiostasi hänellä on palkka mikä on, koska ilman sinua ei hänellä olisi lapsia tai samaa työkokemusta. Joko haluaa tahallaan olla sinulle ilkeä, tai on niin uskomattoman tyhmä, ettei palkka tunnu ihan oikeutetulta.

Vierailija
16/19 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tili on YHTEINEN kuten kirjoitit, käy nostamassa tililtä pankista rahaa niin paljon kun sielu sietää.

Mä nostaisin tyhjäksi.

Vierailija
17/19 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhjentää tilin. OK! Mutta mitä sitten?

Kyse on enemmänkin luottamuksesta, arvostuksesta ja tasa-arvosta. Nämä ihanteet ovat kaukana meidän suhteestamme.

ap

Vierailija
18/19 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ansiostasi hänellä on palkka mikä on, koska ilman sinua ei hänellä olisi lapsia tai samaa työkokemusta. Joko haluaa tahallaan olla sinulle ilkeä, tai on niin uskomattoman tyhmä, ettei palkka tunnu ihan oikeutetulta.

Vierailija
19/19 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tili on YHTEINEN kuten kirjoitit, käy nostamassa tililtä pankista rahaa niin paljon kun sielu sietää.

Mä nostaisin tyhjäksi.

Matti ja Maija Meikäläinen : molempien oltava nostamassa, tai allekirjoitukset

Matti tai Maija Meikäläinen : jompikumpi kelpaa nostajaksi.

tästä oli joku jännä tv-sarjakin...