Jos lapsella on korvatulehus, niin voiko sillon mennä päivähoitoon?
Tyhmä kysymys, mutta en oikeesti tiiä!
Jos ei ole kuumetta, eikä muuta. Lapsi valittaa vaan korvaa.
Kommentit (25)
No meillä sai poika eilen antibioottikuuri korvatulehukseen..sain sairas lomaa to asti..ja vain pojan takia..
En ymmärrä, että joku tosissaan edes harkitsee viedä hoitoon lapsen, jonka olotila on noin kivulias. Mieti omalle kohdallesi ap, olisitko itse töissä suunnattomissa kivuissa?
Eli se sairaus ei tässä tapauksessa ratkaise, vaan lapsen vointi.
Vierailija kirjoitti:
Esim. jos laitat panadolia mukaan korvasänkyyn, henkilökunta ei saa antaa. Jos sen panadolin on määrännyt lääkäri annostuksen kera niin pk antaa. Hassua mutta totta.
En ole varma annetaanko päiväkodissa särkylääkettä lääkärin määräykselläkään koska jos lapsi sitä tarvitsee, ei ole silloin päiväkotikuntoinen. Mutta tässä varmaan kunta/päiväkotikohtaisia eroja.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi siis (4v.) alkoi yöllä itkemään korvakipua. Itki ja valitti ihan ääneen..=/
Olen tässä varaamassa lääkäriaikaa.Mä en oo vielä saanu tuosta sen olosta kuvaa, kun se on yleensäki aamuisin sellanen että pötköttelee vaan.. No, pitää kattoa sitten kunhan se ajan saa.
Mut kirjottaako lääkärit muuten korvatulehduksesta sairaslomaa?
ap
Et tietenkään voi viedä sun sairasta lasta päiväkotiin,jos on kipuilua.Menetkös itse kovassa kivussa töihin? Ei tsiisus mitä porukkaa.Lapselle lääkäriaika ja sitten kun se korva on lakannut kipuilun,vaikka kuuri ei olisikaan ohi,niin sitten voit sen viedä tarhaan. Korvatulehdus ei tartu muihin lapsiin. T: lastenhoitaja
Vuorokausi antibioottihoidon aloittamisen jälkeen. Ihan lapsen oman voinmin takia. Ei ole kiva touhuta jos on kipeä.