Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja ei usko lasta

Vierailija
26.08.2009 |

Lapseni on nyt viidennellä luokalla koulussa. Koulu on ollut sama koko kouluajan.

Lapsellani on koko elämänsä ollut allergioita ja astma, näistä on todistus toimitettu aikanaan kouluun.

Nyt lapseni kertoi uudelle liikunnanopettajalle, että hänellä on astma.

Opettaja ei uskonut sanaa, vaan meidän on hommattava jostakin lappu, jossa ko asia ilmenee.

Ketuttaa......

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin varmasti ymmärtää ilman lappujakin!

Vierailija
2/9 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että mihin ope sitä tietoa tarvitsee? Noin iso lapsi varmaan osaa liikkua ns omaan tahtiin, omaa vointia kuunnellen? Vai "piiskaako" ope liian rajuihin suorituksiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän opettja usko SINUN sanaasi, kun soitat hänelle

Vierailija
4/9 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että mihin ope sitä tietoa tarvitsee? Noin iso lapsi varmaan osaa liikkua ns omaan tahtiin, omaa vointia kuunnellen? Vai "piiskaako" ope liian rajuihin suorituksiin?

TÄmän tästähän aikuisia saa astmakohtauksen kun olosuhteet ovatkin olleet pikkuisen toiset eikä olekaan osattu kuunnella itseä ja mennä omaan tahtiin. On vaikka joku pöly tai pakkanen tai jotain ja se, mikä onnistui viime viikolla ei onnistukaan enää.

Lisäksi melkein kaikki peruskoulun liikunnanopettajat "piiskaavat" lisää suorituksia kun kuvittlevat, että lapset laiskottelevat tai yrittävät päästä helpolla. Jos opettajalle sanotaan, että tällä kersalla on astma tai sydänvika, opettaja ei vaadi häneltä sitä, mihin hän ei pysty. Onneksi sentään näin - vielä kun ymmärtäisivät mitä rajoitteita esim adhd tai Si-häiriö voivat aiheuttaa liikunnassa...

Vierailija
5/9 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin onhan teillä jo lääkärintodistus. Kopio siitä riittänee.

Vierailija
6/9 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistä viesti terkkarille ja lähettäköön opelle viestin asiasta.

Opettaja ei ole meillä nähnyt lappua eikä pyytänyt koskaan, sanani on riittänyt.

Astma ei ole meillä vaikuttanut mihinkään liikuntaan koska ottaa avaavaa lääkettä ennakoivasti ennen urkkatuntia. Astmaatikolle liikunta tekee hyvää. Allergiat ei vaikuttane liikuntaan.

Joskus on iho ollut niin hankalassa kunnossa ettei ole voinut osallistua uintiin ja sähköpostilla siitä olen viestittänyt ja se on riittänyt.

Vierailija
7/9 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan vaan täytyy turvallisuussyistä varmistaa, että asia on niinkuin 5.luokkalainen sanoo. Ei siitä sen kummemmin tarvitse seinille hyppiä. Sama asia kuin allergioissa. Lääkärintodistus pitää olla, jotta ruokailussa saa allergiaansa sopivaa ruokaa. Ja jos lappu on kerran toimitettu, niin voithan kysyä, löytyykö luokanopettajalta, terkkarilta tms. Tämä kaikki "paperisota" on teidän vanhempien syytä. Ette arvaakaan kuinka moni vanhempi yrittää saada lapselleen vapautusta epämiellyttävästä liikuntalajista, vaikkapa hiihdosta, sanomalla, ettei se meidän Nicopetteri voi hiihtää, kun sillä on astma. Tai jotta lapsen ei tarvitsisi syödä jotain ruokaa, niin väitetään lapsen olevan allerginen.

Vierailija
8/9 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa varmistaa, että lapsi puhuu totta.

Vierailija
9/9 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eteisten välillä reikä. Olin pienenä aika heikko, mutta vahvistuin ja yläasteella jo sentään suht normaalin kokoinen ja oloinen.

Olin/olen myös luonnostani hyvin notkea ja periaatteessa liikunnallinen (myöhemmin harrastanut mm. tanssia), mutta sydänvika esti lapsena treenit. Pikkuveljeni on edustanut Suomea olympialaisissakin, samoilla geeneillä :-).

Yläasteella tuli uusi liikunnanope. Oli jotain telinevoimistelua, jossa olin lahjakas, mutta vähän treenannut.

Opettaja laukoi siinä mun jonkun hyppysarjan jälkeen sitten kovaan ääneen luokan edessä: kyllä täytyy sanoa, että sinulla on todella edesvastuuttomat vanhemmat, kun eivät ole laittaneet sinua voimistelemaan, kun olet noin notkea, toivottavasti tajuavat edes hävetä. Luokka hiljeni, oltiin oltu samalla luokalla ekasta lähtien ja kaikki tytöt tiesivät sairaudestani. Yksi tyttö huusi, että oletko ihan idiootti, Sannalla (=nimi muutettu) on reikä sydämessä!

Joten semmoisia ne liikunnanopet ovat. Mustakin oli varmasti tuhat paperia siellä + olin ollut kouluaikanakin poissa sairaalassa sen vian takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi