sain kuningas ajatuksen! muutamme Keniaan ! hyvästi paska duuni
olen pitkään miettinyt miten päästä tästä oravanpyörästä johon olen täällä niin kyllästynyt. miksi ei. haluan viettää muutaman vuoden lasten kanssa kun molemmat ovat lähdössä kouluun pian. muutamme lasten isän luokse hänen kotimaahansa ! siellä saan olla kotirouvana sillä mies on hyväpalkkaisessa työssä ja on korkeasti koulutettu asuu hyvällä alueella nairobissa ja on valmis meidät sinne ottamaan :) jippii, ehkä kevään korvalla olisimme valmiita muuttamaan. ei muuta kuin kielenopetteluun lasten kanssa
Kommentit (14)
minä olen elättänyt hänen lapsensa täällä pian 7vuotta . ei yhtään huono omatunto tule takuulla. sitäpaitsi mies arvostaa kotiäitiyttä. toki töihinkin saan mennä jos sellainen tilaisuus ja halu sattuu tulemaan. tietysti maahanmuuttajalla työpaikan saanti voi olla siinä ja siinä. mutta ihän sinnekään pakko ol loppuiäksi jäädä, vaika vain muutamaksi vuodeksi kokemuksia hakemaan
Passit takavarikoidaan miehen ja suvun puolesta, ja siinä sitten elät elämäsi kotiorjana, koska pelkäät karatakaan koska mies uhkaa sinun ja lastesi henkeä, jos karkaamista ajatteletkin.
Olet varmaan vieraillut aiemminkin Nairobissa, joten tiedät ettei välttämättä niin herkkua ole. Yksin ei voi liikkua, liikenne ja saasteet melko järkyttävät, malariariski jne. Mutta varmasti upea kokemus, minä kyllä lähtisin!
Oletko miettinyt, miten eristettyä elämää vietätte hyvämaineisella aidatulla asuinalueellanne, jossa vielä jokaisen talon ikkunoissa ja ovissa on kalterit (estämässä murtovarkaita) ja pihalla pyörimässä pari ärhäkkää vahtikoiraa?
Täällä Suomessa voit sentään lasten antaa leikkiä ulkona vapaasti. Siellä ajattekin maasturilla ovet visusti lukittuna. Huoh. Itse en edes harkitsisi asiaa.
Sitä turvattomuutta ei korvaa se, että Nakumatista saa halvalla tuoreita mangoja ja Masai-torilta ihania sandaaleja...
samaan talouteen tupsahtaa toinen, kolmas ja neljäs vaimo? Kenian lain mukaanhan saa olla korkeintaan 4 vaimoa. Presidentilläkin on enemmän kuin yksi vaimo.
kyllä kannattaa lähteä jos mahdollisuus... lapsille todella tärkeää oppia tuntemaan toiset juurensa ja kulttuuria ja kieltä ja sinullekin tietysti. ja jos kerta miehesikin tukee kotiäitiyttä ja pystyy siellä käymään töissä ym, niin menkää ihmeessä käymään asumassa.
Hyvää matkaa!!! :)
Jos on niin en lähtisi. Jos on suomalainen voisin harkita, mutta luultavasti en lähtisi, kuulostaa pelottavalta...
Siis ilmeisesti ap on ollut miehensä kanssa yhdessä jo pitkään, miksei uskaltaisi muuttaa Keniaan? Kuinka kauan sitä mistä pitää epäillä ja pelätä?
valmistui täältä koulusta ja palasi kotimaahansa alan töihin. lapset siis jo kouluiän kynnyksellä meillä :) ja ihan kristittykin mies on ja muutenkin kovin länsimaalaistunut. hänet kyllä tunnen hyvin ja huolta meistä pitäisi. olemme tasa-arvoiset kumppanit.
toki afrikka pelottaa. mutta se on lastenikin toinen kotimaa
Olen asunut siellä joskus 3 vuotta.
noh jatketaas ny
kauanko ootte olleet erossa mutta "yhdessä"?
en ollut aiemmin valmis ajatukseen muuttaa suomesta. sain hyvän työpaikan (joka siis on nyt pitkän ajan kuluessa osoittautunut minulle vääräksi ja olen jo pitempää pohtinut mitä seuraavaksi..) ja todellakin ajatus siellä asumisesta ei vain ollut mieleinen. mies on ollut 3vuotta siellä jo. olemme toki tapailleet muita ja pohtineet suhdettamme , tavanneet kuitenkin 6kk välein hänen kotona täällä käydessään.
nyt ajatus on kypsynyt ja rupesin ajattelemaan että MIKSI EI ? nyt kun tilanteeni suomessa on tämä ja lapsille otollinen aika vielä oppia kieltä ja kulttuuria siellä. ja suhteemmekin on edelleen hyvä
ja toisten elätiksi...Mutta viis siitä, onnea päätökselle!