Ostatko esim. vaatekaupassa mieluummin huippukauniilta vai tavallisemman näköiseltä myyjältä?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009082610142783_uu.shtml
Täytyy tunnustaa, että itse en mielelläni ainakaan pyydä apuja kokoa 34 käyttävältä nukkemaisen kauniilta vaatemyyjältä. Minunhan pitäisi sanoa sille vaatekokoni, joka ei tod. ole 34!!
Samaten kassalla jotenkin hävettää maksaa niitä koon 44 alushousuja, jotka ovat järkyttävät teltat verrattuna sen myyjän pikkupeppuun....:D
Paljon kotoisampi olo olisi liikkeessä, jossa on ihan tavallisen ihmisen näköisiä, perushuoliteltuja myyjiä.
Kommentit (19)
siis olen niiden kanssa tekemisissä vain silloin, kun maksan kassalle, ja silloin "otan" sen myyjän, joka vuorossa sattuu olemaan. Jos muuten käytän kaupassa myyjän apua, niin hän on yleensä se, joka ensimmäisenä on itse tyrkyttäytynyt avuksi.
inhottaa kaupat, joissa myyjä on kuin mallinukke. En myöskään tykkää myyjistä, jotka liian innokkaasti esittelevät vaatteita ja "huohottavat" niskaan niin ettei mitään saa katsella rauhassa.
myyjän palveluhalukkuus voi vaikuttaa, ei ulkonäkö
Olen itse kokoa 32/34, ja minun mielestäni ympärillä on pelkkiä pulleita ihmisiä. Tykkään asioita todella kauniiden myyjien kanssa.
Olen itse kokoa 32/34, ja minun mielestäni ympärillä on pelkkiä pulleita ihmisiä. Tykkään asioita todella kauniiden myyjien kanssa.
ainakaan edes uskalla mennä Nina's myymälään, jos Nina Kurkinen sattuu olemaan tiskin takana. Tyydyn silloin vain kuikuilemaan Bulevardilta lasin läpi liikkeeseen.
hänen ei siis tarvits eolla kaunis eikä ruma, vaan tietyn tyylinen. Kun hänen tyylinsä on sellainen josta itsekin pidän, kuvittelen, että hän osaa tarjota minullekin oikeanlaisia vaatteita.
Minunkin kokoni vaihtelee 40 ja 46 vaälillä, enkä sitä ollenkaan häpeile.
kun koko on 34/46, ihan sama millainen myyjä!
onko sulla isot rinnat, vai iso perse?
Välttelen niitä kauniita ja varsinkin niitä ylpeän näköisiä, joilla on kilo pakkelia.
ja pylly 34. Toivottavasti toisinpäin, vaikka melkoinen epäsuhtahan tuossakin on. :)
kun koko on 34/46, ihan sama millainen myyjä!
onko sulla isot rinnat, vai iso perse?
kaupoista edes löytäisi minulle istuvia vaatteita. Ja keski-ikäisten kaupoissa myyjät harvemmin ovat sellaisia, että erikseen tarvitsee hävetä olemustaan. Ei niin että niitä kokonumeroita hävetä tarvitsisi, näkeehän sen muutenkin, etten minä ihan nuoruuteni mitoissa enää ole.
tämä menee siihen samaan luokkaan kun aiemmin päivällä lukemani ketju jossa kysyttiin että miten valitset kaupassa kassan. Ja ihmiset selittää että sen ja sen näkönen myyjä. MITÄ HÄH? Kuka niitä myyjiä KATSOO?? En minä ainakaan, tuskin ikinä olen katsonut miltä myyjä näyttää, mitä väliä sillä on? En tiedä olenko jotenkin poikkeava mutta kävellessäni ulos kaupasta minulla ei varmasti ole hajuakaan oliko myyjä nainen vai mies, kaunis vai ruma, läski vai laiha, ihminen vai kenties apina!
Kävelen sen luo joka on vapaana tai siihen kassajonoon mikä on lyhin.
Mutta ilmeisesti jotkut tosiaan katsoo myyjiä, esim. mun anoppi. Se kysyy aina, minkä näköinen myyjä oli missäkin kaupassa, kun olen käynyt ostoksilla. Mulla ei tosiaan ole mitään hajua, en yksinkertaisesti "näe" heitä.
Ainoastaan silloin kiinnitän myyjän ulkonäköön huomiota jos todella tarvitsen apua hyvän näköisen vaatteen valinnassa. Esim. iltapuku on jäänyt ostamatta kun en ole luottanut eläkeikää lähestyvän tantan makuun. Paljon mielestäni luotettavampia neuvoja antoi sitten kolmekymppinen kaunis myyjä samassa liikkeessä toisella käyntikerralla.
minusta myyjät yleisesti ottaen ovat lähes kaikki kauniita, nuoria ja hoikkia.
Vaatekaupssa tulee vähemmän käytyä mutta ruokakaupassa menen aina sille kassalle jossa on kaunein myyjätär.
m
Lindexissä tmv kaupoissa, kun myyjät on 2kymppisiä kukkakeppejä?
Ja itse asiakkaana olen 4kymppinen pyöreähkö täti.