Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni aikoo poimia mustikoita?

Vierailija
21.06.2024 |

Itsellä on rahatilanne sellainen, että olisi pakko saada lisätuloja. Mutta olen aina poiminut käsin ja olen niin hidas, että parin litran poimimisen menee tuntikausia. Poimituilla tulee tolkuttomasti tiskaa ja liiskaantuneita marjoja, eihän niitä Erkkikään puhdista 😰. Miten oppisin tehokkaammaksi, että saisin aikaan edes yhden sangollisen päivässä?

Muita, jotka haaveilevat poiminnasta? Ja konkareita, joilla olisi neuvoja annettavana?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja millaisista paikoista parhaat sadat löytyvät?

Vierailija
2/13 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa kaikki olla mökillä poimimassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni. Miksi se lukumäärä kiinnostaa sinua? 

Vierailija
4/13 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele poimimaan poimurilla. Toisella kädellä nostat varpua ja poimurilla vedät alhaalta päin repimättä marjat kyytiin. Onnistuu hyvin, eikä liiskaannu.

Olen kerännyt omat marjani kymmeniä vuosia, mutta viime kesänä en enää. Kroppa ei enää kestä, kipeydyn niin ettei ole järkeä. Ostin mustikat eräältä vanhalta rouvalta, 50€/ämpärillinen. Näin aion tehdä tänäkin vuonna.

Vierailija
5/13 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin menen jos van sato on semmoinen, että kannattaa. Laitan myyntiin, ei mulla ole varaa niitä itse syödä.

Siihen keräämisen tuskailuun auttaa kun et vaan tuskastele sitä ja alat vaan poimimaan ilman, että jatkuvasti tsekkailet paljonko on tullut, kyllä se keräämistahtikin pikkuhiljaa nopeutuu.

Ota poimurilla ja putsaa kotona, niin saat enemmän kerättyä mukaan.

Koitan itse suhtautua siihen ihan kuin mihin tahansa työpäivään, parhaillaan on tehty 12 tunnin päiviä.

Vierailija
6/13 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna on odotettavissa heikohko sato. Ainakin täällä päin. 

Vierailija
7/13 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Täällä päin ei ole mustikkametsiä, enkä pääse mitenkään niin kauas että löytyisi.

Vierailija
8/13 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En poistu asunnostani koskaan.

Vierailija
9/13 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä poimin, jos vaan terveys kestää. Sinun kannattaa hankkia hyvä poimuri, joka eri revi varpuja ja marjat säilyvät ehjinä. Tällaisella kerää hyvässä marjapaikassa helposti ämpärillisen tunnissa:

https://makujaluonnosta.fi/tuote/jonas-of-sweden-marjapoimuri/  Siinä on paksut piikit, niin ei revi roskia ja kangaspussi, johon mahtuu yli litra marjoja niin, että ei tarvitse olla yhtenään tyhjentämässä.

On olemassa myös varrellisia malleja, niin ei tarvitse kyykkiä tai kumarrella. Ehkä minunkin pitää siirtyä sellaiseen.

Vierailija
10/13 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näköjään toiminut edellisen linkki, tässä toinen: https://www.clasohlson.com/fi/Marjanpoimuri-Jonas/p/34-7828 

Löytyy haulla Jonas marjanpoimuri. On sellainen puulaatikko, jossa kangaspussi.

Ammattilainen puhdistaa imuriin liitettävällä putkella. Siinä haastavinta on saada imuriin sellainen teho, jolla lähtee mahdollisimman paljon roskia ja vähän marjoja. Kätevä on sellainen muusta käytöstä poistettu imuri, jossa on roskia varten jonkunlainen pussiton säiliö.

Vierailija
11/13 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaupasta, helpompaa

Vierailija
12/13 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin jo yhden!

Vierailija
13/13 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se mentävä, koska viime kesäiset alkaa jo loppua pakastimesta. Sitten puolukkaan ja sieneen. Läpi vuoden niitä syön. Nytkin kun tulin kalasta, niin nälkään suppisnuudeleita, jälkiruuaksi mustikka-appelsiini-banaanisalaatti. Ei oo vinkkejä antaa muuta kuin että harjoittelu tekee mestarin. Onnea marjastukseen, toivottavasti löydät hyvät apajat!