Onko Siiri liian samanlainen nimi Saaran siskolle?
Kommentit (16)
Äänteellisesti kuitenkin niin erilaiset, etteivät sekoitu. kolmannelle ei kyllä enää saa samalla logiikalla (Suuru? Seere?).
Saara (ja Siirikin) on niin perusnimi, että mikä tahansa vanhahtava suomenkielinen nimi käy seuraksi. Minä tykkäisin, että sekin loppuu a-kirjaimeen, niin äänteellisesti kuin historiallisesti (loppu-a on romaanisissa kielissä feminiinin tunnus).
Venla, Eeva, Aada, Ulla, Leena, Leea noin äkkiä miettien.
joskaan ei (ainakaan vielä) suosituimpien nimien top 10 listalla.
Meidänkin naapurustossa on kaksi Siinaa (3v ja 10v)
Omilleni en antaisi, mutta vierailla ei haittaisi.
Laura ja Kaisa tuli täälläkin mieleen.
Martta
Sanni
Reetta/Reeta
Maisa
Katri
Meeri
Eerika
suomalaisia nimiä.... hieman harvinaisia ehkä. Vanhoja nimiä ainakin :)
tosin tuttavapiirissäni on kaksikin perhettä, joilla on Sara ja Saga, ja epäilen, että vanhemmiten heidät sekoitetaan toisiinsa.
Nimiä ja ihania sellaisia on suomen kielessä tosi paljon, joten en ymmärrä, miksi sisarussarjalle ja varsinkin kaksosille pitää antaa lähes samanlaiset nimet. Mutta se on vain minun mielipiteeni.
Mutta itselläni soi heti päässä Aake Kalliala bikiniseissä: "Lue Siiriä, Saaraa ja Mantaa, kulje hoikkana aurinkorantaa. Mitään tule ei sinulta puuttumaan! Lähde mukaan ja muuttumaan!" En edes muista, mistä ikivanhasta ohjelmasta toi on...
Mutta siinähän olisi sitten kolmannellekin nimi: Manta.
tosin tuttavapiirissäni on kaksikin perhettä, joilla on Sara ja Saga, ja epäilen, että vanhemmiten heidät sekoitetaan toisiinsa. Nimiä ja ihania sellaisia on suomen kielessä tosi paljon, joten en ymmärrä, miksi sisarussarjalle ja varsinkin kaksosille pitää antaa lähes samanlaiset nimet. Mutta se on vain minun mielipiteeni.
Sekoilet ja puhut Siirasta, joka nyt on jokakodin pikkuinen kylppärivieras...
Venla?