Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se siis niin, että jos raskaana oleva saa sikainfluenssan, niin se on henki pois...

Vierailija
26.08.2009 |

Alkaa ottaa päähän kun ihan joka paikassa toitotetaan että se on hengenvaarallinen raskaana oleville ja suurin osa kuolleista on ollut juuri raskaana olevia naisia jne jne. Viimeksi tänä aamuna radiossa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuuntelee itseään ja kehoaan ja osaa hakeutua ajoissa hoitoon, niin Suomessa (ja länsimaissa) on hyvät mahdollisuudet parantua. Myös niistä jälkitaudeista.

Siitä vaan ei ole tarpeeksi tutkimuksia, että miten se tauti ja kaikki lääkkeet vaikuttaa sikiöön.

Luin jostain että suurin riskiryhmä on diabeetikot ja todella ylipainoiset nuoret aikuiset.

Vierailija
2/9 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuumettakin oli 40. Raskaus sujui ihan normaalisti ja terve lapsi syntyi. Kaikkea voi sattua, mutta se on kuitenkin erittäin pieni osuus raskaana olevista kenelle nyt oikeasti jotain sattuisi. Ja muistakaa, että ei toki kaikki tuota tautia saa, vain noin 20% suomalaista arvion mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uutisoitiin reilu kuukausi sitten, että raskaana ollut nainen kuoli sikainfluenssaan. Ja kauhistelua päälle. Mutta vähemmälle huomiolle jäi se, että nainen oli moniraajahalvaantunut, eli kaulasta alaspäin.

Mulle ainakin tulee mieleen, että tolla halvaantumisella on voinut olla joku yhteys kuolemaan. Tuskin terveiden raskaana olevien on pelättävä ihan kuolemaa. Tietysti influenssa on aina ikävä sairastaa ja saa aikuisenkin huonoon kuntoon.

Tiedättekö ketään jolla olisi sikainfluenssa? Minä en ainakaan vielä.

Vierailija
4/9 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, kuinka media on paisutellut tätä sikainfluenssaa. Kirjoittaja oli TYKSin lastenklinikan infektiolääkäri, jolla tuntui olevan sairauteen liittyvät FAKTAT hallussa...

Vierailija
5/9 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kolmas raskaana oleva joutuu sairaalahoitoon saatuaan H1N1:n

Oikeasti asia on niin, että raskaana olevilla on nelinkertainen riski joutua sairaalahoitoon verrattuna riskiryhmiin kuulumattomiin.

Vierailija
6/9 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ole kiva, kun joka paikassa tuota toitotetaan. Minulla menossa rv 32 ja tähän kun muun tukalan olon lisäksi vielä influenssa tulisi, niin voi ei!

Vierailija
7/9 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin aamulla radiota vain puolella korvalla ja minusta siellä sanottiin, että suurin osa kuolleista on nuoria aikuisia. EN kuullut että olisi sanonut raskaana olevista jotain. Enkä tiedä, onko kuolleita vielä Suomessa, onko jollakin siitä tietoa?

Mitenköhän sikainfluenssa vaikuttaa sikiöön? Vanhemmalla tuttavaperheellä on nyt jo n. 15 monivammainen lapsi ja äiti on kertonut sairastaneesta paha flussan raskauden alkupuolella. Tämän luullaan aiheuttaneen lapsen vammat.

Vierailija
8/9 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkitaudit on ne mihin kuollaan. Itse olen melko luottavainen sen suhteen, että kun osaa ajoissa hakeutua hoitoon ja saa lääkkeen, on hyvä todennäköisyys välttyä niiltä pahoilta jälkitaudeilta. Keskenmenovaarasta kyllä olen huolissani, ja vielä enemmän siitä että tulee sikiövaurioita eikä mene kesken.

rv 7+3

Vierailija
9/9 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on heikentynyt immuunipuolustus siksi, että keho voisi "hyväksyä" sikiön, joka on vierasta kudosta. Raskaanaolevat on siksi alttiimpia ihan kaikille pöpöille, myös sikainfluenssalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme