lapsen rauhaton uni, mistä johtuu?
itkee paljon unissaan, kävelee myös unissaan, nytkin itkee mutta ei hyödytä että olen hänen luonaan, ei hän ymmärrä että olen siinä. vähän väliä heräilee ja itkee. 7 v. kyseessä. mistä voi johtua? mitä voi tehdä? jatkunut jo tosi kauan. elämä erittäin rauhallista. eskarissa kävi ja muuten rauhallisissa kotioloissa viettänyt aikaa perheen ja ystävien kesken. elämässä ei mitään stressiä tai muuta. nyt aloitti koulun josta tykkää paljon. mut yöt on kamalia!
Kommentit (6)
Meillä myös 7-vuotias, joka kelaa koulupäiviä unissaan.
Ja 5-vuotias joka siirtyi kokopäivähoitoon. Ja haluaa nukkua vieressä kun se päivä myllertää ajatuksissa öisin.
Ihan normaalia.
että kannattaa jutella erilaisista tunteista lapsen kanssa.
kauan jo. päivisin onnellinen lapsi, öisin itkee paljon.
ap
hei
meillä tämä jatkunut jo vuosia poika kanssa nyt 7 vuotta meillä tämä tulee kausittaittain liittyy kasvamiseen ja tietenkin uusiin asioihin yms... meillä myös perinnöllistä eli isä uneksii paljon ja kävelee unissaan. yleensä uneksiminen alkaa noin puolitoista tuntia nukahtamisesta eli kun 9 mennään nukkumaan niin jos puoli 11 on rauhallista niin tietää että tulee rauhallinen yö.
Meillä itkuun auttaa että poika herätetään kunnolla muuten uni jatkuu taas ja niin itkukin.
herättämisen paras konsti on että kävellään ympäri taloa ja valot päällä ja pestään naama ja ei päästetä nukkumaan uudestaan ennen kun puhuu "järkevästi" ja huomataan muutenkin että on kunnolla hereillä.
Siis meillä myös molemmilla aina muutoskohdissa.
Kun lapsi lähti kävelemään, kun meni ekaa kertaa kerhoon, aloitti eskarissa jne.
Aina kun tulee jokin isompi mullistus elämässä. Ja on siis ihan iloisesti kaikki mennyt.
Mutta on luonteeltaan herkkä ja vähän drama queen, joten kelailee sitten unissaan.
Ja tosiaan osta vaikka Miltä Sipukaisesta tuntuu? -kirja ja keskustele siitä, miltä tuntuu milloinkin.
Ja minä olen itse ollut ihan samanlainen unissa kelaaja kuulemma.
3
kokemusta tällaisesta?