Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutaisitko Ullanlinnaan lasten kanssa?

Vierailija
25.08.2009 |

Miehelle tarjottiin sieltä tosi ihanaa asuntoa, mutta minua epäilyttää tuo liikenne. Lapset 6v ja 2v.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan katseltukin sieltä asuntoa.

Vierailija
2/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa alueesta on oikeasti todella kivaa ja osa sitten vain maineeltaan kivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä pois muuttaisi.

Vierailija
4/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t:Ap

Vierailija
5/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nimittäin myös asunut noillamain (Tehtaankadun poikkikatu eteläpuolella juuri). Autoni oli jatkuvasti vandalismin kohteena (ei ollut muuta paikkaa autolle kuin talon edessä). Illalla oli ikävä tulla kotiin kun Tehtaankadulla juopot örisivät.

Tämä oli 90-luvun lopulla joten asiat ovat voineet muuttua mutta niillä tiedoilla jotka minulla ovat niin en muuttaisi.

Vierailija
6/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan vapun aikana häiriötä, muuten ok.

Vierailija
7/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eteläpuolelle! No muuttakaa ihmeessä. Minun mielipiteeni. Eipä kai ihan jokaiselle tarjota sellaista mahdollisuutta.

T. 5

Vierailija
8/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa vaan. Hienoa aluetta.

Vierailija
9/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko puistoja lähellä? Kuinka vaikea saada päiväkotipaikkaa? Onko mitään lapsiperheaktiviteetteja?

Kiitollisena otan kaikki tiedot vastaan. Ja asunto sijaitsee lähempänä Merikatua kuin Tehtaankatua, jos se nyt jotenkin häiriöihin vaikuttaa.

Vierailija
10/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepänpuisto, jossa on puistotätikin.

Pk-paikoista en tiedä, mutta ei se nyt ainakaan lapsitulvasta alueena kärsi. Ja koulut on hyviä.

Vierailija
11/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri tulossa kirjoittamaan että tuo on ok asuinalue jos lapset ovat kotona eli ei tarvitse viedä hoitoon. Ko. syystä (mm.) muutimme itse pois alueelta.

Vierailija
12/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepänpuisto, jossa on puistotätikin.

Pk-paikoista en tiedä, mutta ei se nyt ainakaan lapsitulvasta alueena kärsi. Ja koulut on hyviä.

Mahtava uutinen. Olen asunut useamman vuoden alueella ja nyt alkaa lapsi olla puistoikäinen. Kiitos vinkistä.

Vierailija
13/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni vanhempi lapsi on tuolta alueelta päiväkodissa joka sijaitsee Ruoholahdessa. Nuorempi lapsi on Meilahdessa. Koittavat saada muutettua Meilahtea 1v sisällä lähemmäksi. Käsittämätöntä!!!!

Vierailija
14/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:llahan on vain yksi päiväkoti-ikäinen enää. Ja Helsingissä saa kyllä muille alueille paikan. Jos hakee järkevästi.

Vierailija
15/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

annoin vanhentunutta tietoa, mutta Kaivopuistossa on. Samaten Ruoholahdessa.

15

Vierailija
16/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin samalla alueella (Tehtaankadun ja Merikadun välissä) kahden alle kouluikäisen lapsen kanssa ja oli IHANA paikka asua! Meillä ei ollut autoa, mutta busseilla ja ratikoilla pääsi hyvin, jos ei jaksanut kävellä lasten kanssa keskustaan.

Siinä on lähellä monta leikkipuistoa lapsille: Kaivarissa "puistotätipuisto" ja aitaamaton "Lohikäärmepuisto", mistä tosin löytyy lähes aina lasinsiruja, joten ei ole niin turvallinen. Vuorimiehenkadulta pieni aidattu leikkipuisto. Tehtaankadun varrella oli silloin myös pieni aidattu leikkipuisto, mutta siellä alettiin tekemään jotain remppaa, joten en tiedä, missä kunnossa nyt on. Ja paras puisto eli Sepänpuisto myös siinä ihan lähistöllä. Sepänpuistossa ei tietääkseni ole puistotätitoimintaa (ei ainakaan silloin ollut), mutta siellä on kaupungin järkkäämää kerhotoimintaa kotihoidossa oleville lapsille. Ja vähän matkan päässä Sepänpuistosta on perhekeskus Betania, jossa oli joka päivä lapsiperheille toimintaa (en tiedä, mikä tilanne nyt on). Lähellä on myös pari kirkkoa, joissa on perhekerhoja ja päiväkerhoja. Eli tosi hyvin oli ainakin silloin kun me siellä asuimme toimintaa lapsiperheille. Lapsimäärä alueella lisääntyi silloin ja päivähoitopaikoista oli pulaa, tämän hetkistä tilannetta en tiedä.

Liikenne ei ollut mielestäni yhtään sen vilkkaampaa kuin muuallakaan Helsingin kantakaupungissa. Tehtaankadulla autoja tietty ajoi, mutta ei musta ongelmaksi asti. Kaikki sivukadut olivat suoraan sanottuna ihan "kuolleita". Mitään järjestyshäiriöitä me ei kohdattu kuin vappuna. Pari juoppoa siellä pyöri, mutta ei niistä mitään haittaa ollut (ainakaan meille). Muuttakaa ihmeessä, jos kerran on mahdollisuus! Meidän esikoinen edelleen välillä kaipailee sinne takaisin, joten hyvät muistot on hänelle sieltä jäänyt =)

Vierailija
17/17 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en viihtyisi kerrostalossa. Minusta se on lasten kannalta tosi hankalaa elämää, erityisesti tuollaisen 2-vuotiaan.

Mutta jos joka tapauksessa aiotte asua kerrostalossa ja se on teidän elämäntyyli, niin ilman muuta Ullanlinna mieluummin kuin joku vvaikkapa Pasila. Tosin: onko talossa pihaa lasten leikeille? Miten ajattelitte ulkoilut sun muut järjestää? Toisen aikuisen on sitten aina raahauduttava sinne puistoon viikonloppuaamuisin lasten kanssa...

Ei hitto, ei olis mun juttu!