Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka kehtaa väittää, että arkisyöminen

Vierailija
25.08.2009 |

olisi kallista?

Laskin juuri äsken, että ison jauhelihakeittokattilan aineksiin meni 6,5 euroa ja siitä tulee n. 10 annosta. Eli siis 65 senttiä per annos. Ylimääräiset annokset voi laittaa suorilta pakkaseen.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten sitä en voi syödä. tomaatti, kurkku ja raejuusto on taas ainoa mikä lapsille maistuu ruuan kanssa. olen kaikesta muusta tinkinyt paitsi noista ja siitä että ei tarvitse käyttää broilerin paistilihaa. silti ruoka on mielestäni kallista. meillä 4 henkinen perhe(kohta 5). ja ei, ei olla mitään 100kiloisia jumppakuutioita jotka juoksee koko ajan syömässä.

Mutta jos henkilö valittaa, että ruoka on kallista, muttei kuitenkaan ole valmis tinkimään mistään niin valitus on turhaa.

Jaksatko sinä syödä sitä kaali- ja porkkanaraastetta joka päivä ympäri vuoden? Minä en. Siksi meillä syödään sitä kallista kurkkua, tomaatteja, paprikaa, erilaisia salaatteja jne. Lisäksi toki kaalia, porkkanaa ja kausivihanneksia (esim. nyt paljon kesäkurpitsaa ja sieniä jne).

Vaihda kalliit kurkut ja tomaatit porkkana- tai kaaliraasteeseen Jos lämpimän ruuan kanssa pitää välttämättä saada myös leipää, leivän päälle riittänee pelkkä levite.

jos haluaa syödä terveellisesti. itse yritän tehdä halpaa ruokaa ja esim. leivät teen itse mutta jos syö ruuan kanssa vaikka tomaattia, kurkkua ja raejuustoa, tulee ateriasta paljon kalliimpi.

Vierailija
42/47 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täysjyväleivät eivät ole ravintorikkaita? Millaisia määriä siemeniä pitää syödä ettää niillä on merkitystä ihmisellä ravinnonlähteenä? Entä purjo ja sipuli sekä fenkoli?

kun se kerran kiinnostaa. Täysjyväleivät ovat sinänsä ravintorikkaita, mutta niitä ei tehdasvalmisteisena saa, joten jos ne valmistaa itse ilman sellaista jauhoa, joka on valmistettu kuorituista jyvistä, niin se on ravintorikasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täysjyväleivät eivät ole ravintorikkaita? Millaisia määriä siemeniä pitää syödä ettää niillä on merkitystä ihmisellä ravinnonlähteenä? Entä purjo ja sipuli sekä fenkoli?

Vierailija
44/47 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siitä tehdään keittoa tai kastiketta, mutta kuka sitä jaksaa päivätolkull`?? Jos haluat välillä kokolihaa - 28€/kg ja meillä menee toista kiloa 2 pv:n aterialla jos kaikki ovat syömässä!!

Keitot, kaalilaatikko, makaronilaatikko, kiusaukset yms on halpoja.

Vierailija
45/47 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi kyllä mieleenkään haukkua esim. makaronilaatikkoa PASKAKSI- sehän on RUOKAA, ei edes huonoimmasta päästä olevaa sellaista! Siis miettikää nyt: täysjyvämakaronia (= kuitua), jauhelihaa/soijarouhetta(= proteiinia), munamaitoa (= kalsiumia, vitamiineja, proteiinia)...oletteko te vaan yksinkertaisia vaiko oikeasti tyhmiä? Mieleeni tulee aika monta ruokaa jotka ovat "surkeampia" vaihtoehtoja tuolle laatikolle!

t. ei edes 25-vuotias

Vierailija
46/47 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok keitto ja uunivuokaruuat on,mutta esim kala ja kana on kallista..ja ne kaikki lisukkeet siihen...

Vierailija
47/47 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä minä sanoisin, että tulee helvetin paljon halvemmaksi laittaa ruuat itse kotona kuin viedä perhe syömään: kaikki aikuisen annokset taitaa nykyään olla vähintään 8 euroa (halvin lounas, ehkä) ja lasten puolet tästä. 4 henkilän perheen ateriaan menee siis 8+8+4+4 = 24 euroa VÄHINTÄÄN kerralla - kyllä tuolla summalla aika monena päivänä laittaa sapuskaa kotona!!!