Kuka kehtaa väittää, että arkisyöminen
olisi kallista?
Laskin juuri äsken, että ison jauhelihakeittokattilan aineksiin meni 6,5 euroa ja siitä tulee n. 10 annosta. Eli siis 65 senttiä per annos. Ylimääräiset annokset voi laittaa suorilta pakkaseen.
Kommentit (47)
Miksi täysjyväleivät eivät ole ravintorikkaita? Millaisia määriä siemeniä pitää syödä ettää niillä on merkitystä ihmisellä ravinnonlähteenä? Entä purjo ja sipuli sekä fenkoli?
kun se kerran kiinnostaa. Täysjyväleivät ovat sinänsä ravintorikkaita, mutta niitä ei tehdasvalmisteisena saa, joten jos ne valmistaa itse ilman sellaista jauhoa, joka on valmistettu kuorituista jyvistä, niin se on ravintorikasta.
Miksi täysjyväleivät eivät ole ravintorikkaita? Millaisia määriä siemeniä pitää syödä ettää niillä on merkitystä ihmisellä ravinnonlähteenä? Entä purjo ja sipuli sekä fenkoli?
jos siitä tehdään keittoa tai kastiketta, mutta kuka sitä jaksaa päivätolkull`?? Jos haluat välillä kokolihaa - 28€/kg ja meillä menee toista kiloa 2 pv:n aterialla jos kaikki ovat syömässä!!
Keitot, kaalilaatikko, makaronilaatikko, kiusaukset yms on halpoja.
Ei tulisi kyllä mieleenkään haukkua esim. makaronilaatikkoa PASKAKSI- sehän on RUOKAA, ei edes huonoimmasta päästä olevaa sellaista! Siis miettikää nyt: täysjyvämakaronia (= kuitua), jauhelihaa/soijarouhetta(= proteiinia), munamaitoa (= kalsiumia, vitamiineja, proteiinia)...oletteko te vaan yksinkertaisia vaiko oikeasti tyhmiä? Mieleeni tulee aika monta ruokaa jotka ovat "surkeampia" vaihtoehtoja tuolle laatikolle!
t. ei edes 25-vuotias
Ok keitto ja uunivuokaruuat on,mutta esim kala ja kana on kallista..ja ne kaikki lisukkeet siihen...
mutta kyllä minä sanoisin, että tulee helvetin paljon halvemmaksi laittaa ruuat itse kotona kuin viedä perhe syömään: kaikki aikuisen annokset taitaa nykyään olla vähintään 8 euroa (halvin lounas, ehkä) ja lasten puolet tästä. 4 henkilän perheen ateriaan menee siis 8+8+4+4 = 24 euroa VÄHINTÄÄN kerralla - kyllä tuolla summalla aika monena päivänä laittaa sapuskaa kotona!!!
joten sitä en voi syödä. tomaatti, kurkku ja raejuusto on taas ainoa mikä lapsille maistuu ruuan kanssa. olen kaikesta muusta tinkinyt paitsi noista ja siitä että ei tarvitse käyttää broilerin paistilihaa. silti ruoka on mielestäni kallista. meillä 4 henkinen perhe(kohta 5). ja ei, ei olla mitään 100kiloisia jumppakuutioita jotka juoksee koko ajan syömässä.