Kuka kehtaa väittää, että arkisyöminen
olisi kallista?
Laskin juuri äsken, että ison jauhelihakeittokattilan aineksiin meni 6,5 euroa ja siitä tulee n. 10 annosta. Eli siis 65 senttiä per annos. Ylimääräiset annokset voi laittaa suorilta pakkaseen.
Kommentit (47)
8-10 annosta n. 7 euroa (jauheliha 4, makaroni 1, kananmunat 0,5, maito 1,5)
Ja pitäähän sen jauhelihakeiton kanssa syödä jotain muutakin. Esim maitoa ja leipää, ei pelkkä jauhelihakeitto kauaa nälkää poissa pidä.
Jauhelihakastiketta voi hyvin jatkaa kasviksilla jotka nyt ovat halpoja.
joo, varsinainen hiilarijäte.
Vielä edullisempaa olisi syödä perunoita...
Ja pitäähän sen jauhelihakeiton kanssa syödä jotain muutakin. Esim maitoa ja leipää, ei pelkkä jauhelihakeitto kauaa nälkää poissa pidä.
ja lasin rasv. maitoa, tulee yhteensä n. 1 euro -kai? Eli halpaa sittenkin.
Ja jos laittaa keittoa heti pakkaseen annoksina, voi syödä vaikka ensi viikolla tai silloin, kun on se karsea kiirepäivä ja lapset huutaa jaloissa.
sitä vaihtelua on saada,en mä ainakaan jaksa aina jauhenliharuokia syödä...
joo, varsinainen hiilarijäte.
Vielä edullisempaa olisi syödä perunoita...
itse laitan makaroonilaatikkoon tuplamäärän jauhelihaa ja lisään joukkoon tummaan soijarouhetta. lihaa+soijaa n1kg ja makaroonia 1kg. makarooni tietysti tummaa täysjyvää.
jos haluaa syödä terveellisesti. itse yritän tehdä halpaa ruokaa ja esim. leivät teen itse mutta jos syö ruuan kanssa vaikka tomaattia, kurkkua ja raejuustoa, tulee ateriasta paljon kalliimpi.
Yksittäisiä ruokia saa halvalla, mutta kuka haluaa syödä sitä jauhelihakeittoa joka päivä. Toisekseen tuon keiton kanssa menee meillä litra maitoa, ehkä 5-10 palaa leipää (meitä on 5), margariinia, juustoa niin johan alkaa ruualle tulla hintaa.
Jos yrittää pitää ruokavalion monipuolisena ja tervellisenä niin se maksaa. Lisäksi meillä ainakin syödään päivässä useamman kerran, eli arkiruokaan kuuluu muutakin kuin 1 lämmin ateria.
sitä vaihtelua on saada,en mä ainakaan jaksa aina jauhenliharuokia syödä...
kaipa niitä on muitakin kuin jauheliharuuat?
Jos yrittää pitää ruokavalion monipuolisena ja tervellisenä niin se maksaa. Lisäksi meillä ainakin syödään päivässä useamman kerran, eli arkiruokaan kuuluu muutakin kuin 1 lämmin ateria.
Kun yrittää syödä säännöllisesti kalaa (muutakin kuin sitä kirjolohta), reilusti kasviksia, muutakin lihaa kuin jauhelihaa niin hintaa alkaa kertyä.
Keittolounaan saa kai halvimmillaan jollakin 4 eurolla (sis. keitto, leipä, juoma ja kahvi).
Jos taas veisi saman keiton töihin evääksi...
Kun yrittää syödä säännöllisesti kalaa (muutakin kuin sitä kirjolohta), reilusti kasviksia, muutakin lihaa kuin jauhelihaa niin hintaa alkaa kertyä.
yksi esimerkki? Ja milloinkas jauhelihakeitosta on tullut epäterveellsitä?
että jauheliha kirjoitetaan jauheNliha. Aika paha.
Jos lämpimän ruuan kanssa pitää välttämättä saada myös leipää, leivän päälle riittänee pelkkä levite.
jos haluaa syödä terveellisesti. itse yritän tehdä halpaa ruokaa ja esim. leivät teen itse mutta jos syö ruuan kanssa vaikka tomaattia, kurkkua ja raejuustoa, tulee ateriasta paljon kalliimpi.
jauhelihakeitto ei ole sellaista, eikä makaronilaatikko, eikä kalapuikot ja ranskalaiset, eikä nuudelit jne.
Kasvikset ja kokoliha maksaa. Paska ei maksa.
huonosta ruuasta. Jätä makaroni pois, niin ruuasta tulee heti paljon parempaa.
ja siihen salaatin ja leivät päällisen kera..Keittoruuat on halpoja