Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

me ollaan ihan outo perhe. Mm näitä on tuttavapiiri ällistellyt:

Vierailija
25.08.2009 |

- 4 lasta mutta ei uskonnollista tms syytä siihen

- mies osallistuu enemmän kotitöihin kuin äiti

- mies laittaa ruokaa (joo-o, en ymmärrä mitä outoa siinä on...)

- meillä ei ole mikroaaltouunia

- käytämme vauvalla kestovaippoja (MITEN jaksat.. jne)

- äiti opiskelee hoitovapaalla (taas sama MITEN jaksat???)

Kaikki nämä minusta ihan normaalia elämää mutta hyvänen aika kun saa selitellä jos erehtyy jonkun näistä mainitsemaan.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kestovaippoja, huhhuh. Teistä varmaan pitäis tehdä ihan juttu lehteen.

Vierailija
2/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika "normaalilta" lapsiperhemenolta tuo kuulostaa (lainausmerkit siksi että oikeastihan ei ole olemassa normaalia vaan erilaisia tapoja olla ja elää).

Mielestäni mikään mainitsemistasi esimerkeistä ei ole erikoista tai outoa, omasta tuttavapiiristä löytyy nämä kaikki erilaisilla yhdistelmillä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta mikroaaltouunista en ole varma.

Minusta heissä ei kuitenkaan ole mitään omituista. Jokainen perhe tekee niin kuin itsestä parhaalta tuntuu.

- 4 lasta mutta ei uskonnollista tms syytä siihen - mies osallistuu enemmän kotitöihin kuin äiti - mies laittaa ruokaa (joo-o, en ymmärrä mitä outoa siinä on...) - meillä ei ole mikroaaltouunia - käytämme vauvalla kestovaippoja (MITEN jaksat.. jne) - äiti opiskelee hoitovapaalla (taas sama MITEN jaksat???) Kaikki nämä minusta ihan normaalia elämää mutta hyvänen aika kun saa selitellä jos erehtyy jonkun näistä mainitsemaan.

Vierailija
4/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mies laittaa pääsääntöisesti kaiken ruoan ja leipookin vielä. On siinä hommassa vain paljon taitavampi ja näppärämpi kuin minä. Toisaalta paljon tehdään ruokaa yhdessäkin.

Vierailija
5/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten raivostu kun tulen töistä kotiin ja keittiö on kuin pommin jäljiltä. Omat teinit ja heidän kaverinsa ovat ottaneet tavaksi, että kokkaavat

2x viikossa meillä ruokaa. Ihana tulla valmiiseen ruokapöytään. Siivotaan sitten syönnin jälkeen yhdessä.

Vierailija
6/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet eivät ole virallisissa vaatekaapeissa, vaan muihin tarkoituksiin tehdyissä kaapeissa.

Nukumme usein olohuoneessa.

Meillä ei varsinaisesti ole omia huoneita.

Puhelut hoidetaan aina privasti ja toisen saamista puheluista ei kysellä (kuka soitti, mitä asiaa jne.).

Vierailija
7/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet eivät ole virallisissa vaatekaapeissa, vaan muihin tarkoituksiin tehdyissä kaapeissa.

Nukumme usein olohuoneessa.

Meillä ei varsinaisesti ole omia huoneita.

Puhelut hoidetaan aina privasti ja toisen saamista puheluista ei kysellä (kuka soitti, mitä asiaa jne.).

ap:lla ainut outo juttu oli tuo mikron puuttuminen.

Vierailija
8/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään mainituista ei kuulosta erityisen ällisteltävältä. Jotenkin tuli sellainen olo, että odotat kehuja ja kiitosta erinomaisesta toiminnastasi?

Vierailija
9/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- viisi lasta, ei uskonnollisia syitä

- mies osallistuu kotitöihin paljon

- ja laittaa ruokaa (varsinkin viikonloppuisin lähes aina)

- vaipat kestovaippoja (suurin osa vielä itsetehtyjä)

- hoidamme lapset kotona, teen samalla töitä ja opiskelen iltaisin

-mikro meillä kyllä löytyy, mutta oli yksi kesä kun lapsia vasta kaksi ja mikro hajosi, ostettiin uusi vasta monen kuukauden kuluttua kun ei jotenkin saatu aikaiseksi aiemmin. Ei kai ollut niin tarpeellinen.

Enkä kyllä pidä meitä outoina, ihan tavallisena perheenä. Mies ei osallsitu kyllä minua enempää kotitöihin, mutta johtuu siitä että tekee pidempää päivää töissä.

Vierailija
10/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noissa ap:n mainitsemissa asioissa ei kyllä mitään outoa ole, miron puuttuminen on oudoin muttei sekään varsinaisesti ihmisestä tee outoa jos ei omista/käytä mikroaaltouunia :) Ei mun siskollakaan ole (neljä lasta muuten heilläkin) enkä ole koskaan pitänyt heitä outoina tuon perusteella...

Vierailija
11/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viisi lasta, kuudes tulossa ilman uskonnollista syytä.

Mies tekee kotitöitä, käytän kestovaippoja, olen käyttänyt jo kolmella lapsella. Meillä ei ole astianpesukonetta, vaan tiskaan käsin kaikki. Olen kotiäiti, kasvatan koiria, meillä ei ole tila auota, vaan ainoastaan yksi pieni vuoden 88 henkilöauto miehen työmatkoja varten. Moni ihmettelee perhettämme, mutta musta tuntuu että meitä samankaltasia alkaa olemaan jo paljon.

Ainakin mun tuttavapiirissä jo useampi vastaava perhe:)

Vierailija
12/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikron puute.

Vierailija
13/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on oikeus olla omistamatta mikroa mutta kiinnostaa vaan. Ja boikotoiko nämä samat tyypit muitakin kodinkoneita tyyliin ei imuria, kahvinkeitintä tai leivinpaahdinta?

Vierailija
14/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viisi lasta, kuudes tulossa ilman uskonnollista syytä. Mies tekee kotitöitä, käytän kestovaippoja, olen käyttänyt jo kolmella lapsella. Meillä ei ole astianpesukonetta, vaan tiskaan käsin kaikki. Olen kotiäiti, kasvatan koiria, meillä ei ole tila auota, vaan ainoastaan yksi pieni vuoden 88 henkilöauto miehen työmatkoja varten. Moni ihmettelee perhettämme, mutta musta tuntuu että meitä samankaltasia alkaa olemaan jo paljon. Ainakin mun tuttavapiirissä jo useampi vastaava perhe:)

Onko tiskikoneen puuttuminen rahakysymys? Jos ei niin oletko koskaan ajatellut miten paljon aikaa käytät päivittäin tiskaamiseen. Aikaa jonka voisit olla lastesi kanssa, puhumattakaan siitä että tiskikone on kiistatta ekologisempi tapa hoitaa tiskit.

Auto: onko jälleen kyseessä raha? Jos ei niin onhan noita ekologisiakin (puhumattakaan turvallisuudesta) vaihtoehtoja nykyisin tarjolla. Kokisin todella oudoksi ja epäkäytännölliseksi jos perheeni ei mahtuisi kerralla autoon. Ja noin vanhalla autolla kolariin joutuessa ei ole paljon mahdollisuuksia selvitä. Eli en uskaltaisi lapsiani kyytiin laittaa.

Vierailija
15/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mikroa eikä ole mitään aatetta.

Koko aikuisikäni mulla on ollut mikro mutta nyt kun muutimme uuteen kotiimme kaksi vuotta sitten ja annoimme ison vanhan mikromme anopille on mikron hankinta jäänyt.

Mikrosyvennys on niin pieni että sitä pitäisi isontaa emmekä ole saaneet aikaiseksi, enkä halua mikroa viemään pöydällä tilaa.

Emmekä kyllä ole mikroa edes kaivanneet:)

Mutta lasten vuoksi se pitää hankkia piakkoin että saavat itse lämmitettyä ruokaansa päivällä..

Vierailija
16/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI ole ekologisempi tapa pestä tiskejä, ellei sitten pese niitä käsin juoksevan veden alla... Mikä nyt olisikin erittäin typerää, etenkin jos oma vesisopimus, eli kuluttaisi siinä rahaakin enemmän. Joskin luonnonvarojen kuluminen (ts kulumattomuus) menee itselläni rahan edelle, mutta kaikilla näin ei ole. Suurin osa haluaa silti säästää ainakin rahaa.

Vierailija
17/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla alkaa olla keittiöissään integroidut mikrot eli se alkaa kuulua keittiöpakettien vakiovarusteisiin kuten erillinen liesitaso ja erillisuuni tai apk joten harva kai enää erikseen mikroa hankkiikaan...

Vierailija
18/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se, ettei omista mikroa tarkoita että varsinaisesti boikotoisi sitä :)

Minä en omista jäätelökonetta enkä leipäkonetta enkä vohvelirautaa enkä voileipägrilliä, eikä näihin suinkaan liity mitään aatteita tai boikotointeja :D

Vierailija
19/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea sellaista mikä poikkeaa jotenkin omista tavoista? Meillä myös tuo kestovaippojen käyttö on sellainen juttu mitä saa aina selitellä, vaikka ei mitään fanaattisia kestovaippailijoita ollakaan, myös kertakäyttövaippoja menee välillä.

- 4 lasta mutta ei uskonnollista tms syytä siihen

- mies osallistuu enemmän kotitöihin kuin äiti

- mies laittaa ruokaa (joo-o, en ymmärrä mitä outoa siinä on...)

- meillä ei ole mikroaaltouunia

- käytämme vauvalla kestovaippoja (MITEN jaksat.. jne)

- äiti opiskelee hoitovapaalla (taas sama MITEN jaksat???)

Kaikki nämä minusta ihan normaalia elämää mutta hyvänen aika kun saa selitellä jos erehtyy jonkun näistä mainitsemaan.

Vierailija
20/22 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viisi lasta, kuudes tulossa ilman uskonnollista syytä. Mies tekee kotitöitä, käytän kestovaippoja, olen käyttänyt jo kolmella lapsella. Meillä ei ole astianpesukonetta, vaan tiskaan käsin kaikki. Olen kotiäiti, kasvatan koiria, meillä ei ole tila auota, vaan ainoastaan yksi pieni vuoden 88 henkilöauto miehen työmatkoja varten. Moni ihmettelee perhettämme, mutta musta tuntuu että meitä samankaltasia alkaa olemaan jo paljon. Ainakin mun tuttavapiirissä jo useampi vastaava perhe:)

Onko tiskikoneen puuttuminen rahakysymys? Jos ei niin oletko koskaan ajatellut miten paljon aikaa käytät päivittäin tiskaamiseen. Aikaa jonka voisit olla lastesi kanssa, puhumattakaan siitä että tiskikone on kiistatta ekologisempi tapa hoitaa tiskit.

Auto: onko jälleen kyseessä raha? Jos ei niin onhan noita ekologisiakin (puhumattakaan turvallisuudesta) vaihtoehtoja nykyisin tarjolla. Kokisin todella oudoksi ja epäkäytännölliseksi jos perheeni ei mahtuisi kerralla autoon. Ja noin vanhalla autolla kolariin joutuessa ei ole paljon mahdollisuuksia selvitä. Eli en uskaltaisi lapsiani kyytiin laittaa.

näin ollen trvalisempia