Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaunut bussissa

Vierailija
24.08.2009 |

Mitä mieltä olette siitä että bussissa rattaissa istuva lapsi nostetaan rattaista penkille? Tai että tullaan tyhjien rattaiden kanssa bussiin ja 4-5 vuotias lapsi istuu penkillä?

Mua tuollainen ärsyttää välillä paljonkin, vievät paikan muilta ihmisiltä.

Itse pidän poikani rattaissa kun ollaan bussissa, joskus harvoin kun sattuu olemaan tyhjä bussi ja vähän ihmisiä liikkeellä niin saatan päästää penkille istumaan mutta jos tulee paljon ihmisiä niin päästetään muut penkille..

Olenko ainoa jota tälläinen ehkä vähän turha asia ärsyttää :)??

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ärsytä minua. Miksi se ärsyttää sinua?

Vierailija
2/14 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko se on mennä isomman kanssa istumaan ku ei se siinä välikössä voi seisoakkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kyseessä on pelkästään ilmaisen kyydin pummaaminen. Täpötäydessä bussissa kyllä sanoisin äidille, etä siirtää lapsensa rattaisiin istumaan ja seisoo itse vieressä.

Vierailija
4/14 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksikö, kun se ei ole maksanut? Eipä se ainakaan minulta pois ole.

Vierailija
5/14 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos on vaikka 2 lasta joista toinen vanhempi ja toinen rattaissa, tietenkin vanhempi menee penkille istumaan.

Enemmän varmaan ärsyttää juuri tuo ilmaisen kyydin pummaaminen, kun lapsi on jo selkeästi sen ikäinen että pystyy jo kävelemään ja silti tungetaan bussiin niiden kärryjen kanssa :/

ap

Vierailija
6/14 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päässyt bussissa penkille istumaan. Ihan turvallisuussyistä (jos bussi tekee äkkijarrutuksen, voi lapselle, joka istuu penkillä, käydä aika huonosti). Ei esikoinen koskaan kyllä "vaatinutkaan" päästä penkille vaan istui tyytyväisenä rattaissa. Kuopus sen sijaan alkoi joskus parivuotiaana raivota, jos ei päässyt penkille, joten oli muidenkin matkustajien takia parempi, että otti lapsen rattaista penkille istumaan. Lapsi ois muuten huutanut kaikki matkat alusta loppuun asti (aluksi en siis päästänyt häntä ja huutoa tosiaan riitti). Edelleen mua hirvittää kovassa vauhdissa, kun lapsi istuu penkillä, mutta en tosiaankaan jaksa kuunnella koko matkaa sitä huutoa. Kuopus on nyt 3-v ja kävelee yleensä suurimman osan matkoista, mutta jos mennään johonkin bussilla ja tullaan sieltä esim. päiväuniaikaan, niin kyllä me otetaan rattaat mukaan, että lapsi pääsee niihin kotimatkalla nukkumaan. Enkä pakota lasta rattaisiin, kun bussiin mennään, jos lapsi on kävellyt itse pysäkille.

Vierailija
7/14 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ärsytä minua. Miksi se ärsyttää sinua?

Vievät rataspaikan joltain joka oikeasti tarvitsee sitä. Harmittaa joutua odottamaan 30-60min seuraavaa bussia vauvan kanssa kun näkee että rataspaikka on varattu tyhjille vaunuille tai että mahtuisi toiset jos äipät viitsisivät vähän tiivistää..

Vierailija
8/14 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä YTV:n sivuilta:

"0-6-vuotiasta lasta lastenvaunuissa, rattaissa tai pyörätuolissa kuljettava henkilö saa matkustaa ilman lippua joukkoliikennevälineissä (ei U-linjojen busseissa, paitsi linjalla 874).

Lapsen ei tarvitse olla vaunuissa tai rattaissa. Lasta kuljettava henkilö voi jättää lastenvaunut tai rattaat keski- tai takasillalle ja mennä lapsen kanssa istumaan."

Eli rattaiden kanssa saa matkustaa ilmaiseksi, vaikka lapsi ei rattaissa istuisi. Eikä kenelläkään ole oikeutta mennä valittamaan paikan viemisestä jos joku näin tekee. Tämä siis pääkaupunkiseudulla, en tiedä, miten muualla.

Vierailija
9/14 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksikö, kun se ei ole maksanut? Eipä se ainakaan minulta pois ole.

Kun olen lipun ostanut, enkä tuommoisen takia pääse istumaan.

Vierailija
10/14 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meiltä bussille olevaa matkaa eli 5,5 kilometriä. Kävellä kaupungilla ja vielä se 5,5 km takaisin.

Tiedän kuuluvani aika marginaaliseen ryhmään, mutta tuollainen matka meiltä on lähimmälle kaupungin pysäkille. Ja nyt tsekkaamaan karttaa. Turussa majailemme.

Vierailija
11/14 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päässyt bussissa penkille istumaan. Ihan turvallisuussyistä (jos bussi tekee äkkijarrutuksen, voi lapselle, joka istuu penkillä, käydä aika huonosti). Ei esikoinen koskaan kyllä "vaatinutkaan" päästä penkille vaan istui tyytyväisenä rattaissa. Kuopus sen sijaan alkoi joskus parivuotiaana raivota, jos ei päässyt penkille, joten oli muidenkin matkustajien takia parempi, että otti lapsen rattaista penkille istumaan. Lapsi ois muuten huutanut kaikki matkat alusta loppuun asti (aluksi en siis päästänyt häntä ja huutoa tosiaan riitti). Edelleen mua hirvittää kovassa vauhdissa, kun lapsi istuu penkillä, mutta en tosiaankaan jaksa kuunnella koko matkaa sitä huutoa. Kuopus on nyt 3-v ja kävelee yleensä suurimman osan matkoista, mutta jos mennään johonkin bussilla ja tullaan sieltä esim. päiväuniaikaan, niin kyllä me otetaan rattaat mukaan, että lapsi pääsee niihin kotimatkalla nukkumaan. Enkä pakota lasta rattaisiin, kun bussiin mennään, jos lapsi on kävellyt itse pysäkille.

Ei kyllä ole muiden kannalta parempi pitää irrallisia vaunuja bussissa... Tyhmää vain.

Vierailija
12/14 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ole muiden kannalta parempi pitää irrallisia vaunuja bussissa... Tyhmää vain.

joihin rattaat saa kiinni. Eli koukut estävät vaunuja liikkumasta sivusuuntaan ja jarrut edestakaisin. Tosin en jättäisi tyhjiä tai lapsi kyydissä olevia rattaita yksinään vaunupaikalle, vaan seison tai sitten istun niissä taitettavissa tuoleisssa, miten tilaa riittää.

Vierailija
13/14 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä ärsyttää täällä stadissa, kun ihmiset pitävät viisi vuotiaita rattaissa. Tunnen oikeaa myötähäpeää, kun näen ison lapsen änkeytyneenä rattaisiin. Miten ihmiset kehtaavat...?

Vierailija
14/14 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä ärsyttää täällä stadissa, kun ihmiset pitävät viisi vuotiaita rattaissa. Tunnen oikeaa myötähäpeää, kun näen ison lapsen änkeytyneenä rattaisiin. Miten ihmiset kehtaavat...?

ei pysty kävelemään ikänsä edellyttämällä tavalla. Mä taas tunnen myötähäpeää noiden mulkoilijoiden puolesta joiden olisi huomattavasti kevyempi kantaa kantoliinassa ne vauvansa kuin mun tuo 4v.

-erityislapsen äiti