Perkeleen unirytmi :o( Tuun hulluksi!
Olen siis viimeisilläni raskaana. Esikoinen on onneksi jo 10-vuotias, eikä tarvitse jatkuvaa hoivaa. Mutta itselleni tämä on ihan hirveää.. Valvon ihan koko yön, tänä aamuna sain unen päästä kiinni vasta klo 9. Heräsin väkisin äsken, klo 15.
Ei mulla esikoisen kanssa ollut tällaista. Pelottaa, että synnytys alkaa niin etten ole ehtinyt levätä ollenkaan. Kannattaako tähän ottaa joku nukahtamislääke, että saisi rytmin jotenkin korjattua (edes tilapäisesti)? Tiedän toki, että vauvan synnyttyä rytmit menee taas sekaisin.
Kommentit (3)
ottaa raskaana ollessa. Jos taas seuraavan yön valvot niin yritäpä pysyä vaan väkisin hereillä taas iltaan asti niin luulis että uni tulee....
Itse myös viimeisilläni ja samasta kärsin. Poikkeuksena 2 ja 4 v lapset seurana kotona. Puhuin muutama viikko sitten neuvolassa, että kärsin unettomuudesta. Aiemmin olen iltasin hyvinkin aikaisin aina nukahtanut ja nyt valvon kepeästi 3-4 saakka. klo7 aamulla tosi pirteänä sitten lasten kanssa touhuamaan. Lääkäri totesi vain, että voi olla suurinkin riski sairastua masennukseen, tällaisen unirytmin takia. Lääkkeitä on mahdollisuus, lääkärin valvonna alla saada. Joten suosittelen pikaista yhteydenottoa neuvolaan.
Normaalielämästä ei tule mitään, kun mitään ei jaksa/pysty tän pökkyrän takia. Ulkona en ole käynyt neljään päivään. Kaupassakin pitäisi käydä. Esikoinen on hakenut kaupasta pikkuostoksia, kun miestäkään ei ole joka voisi sen tehdä..