.:¨' * ' ¨(toivottomien) NELIAPILOIDEN viikot 35 ja 36 ¨' * ' ¨:.
Kommentit (58)
Kiitos taas kaikille onnitteluista! Kyllä se mieltä lämmittää tosi kivasti ku aikas kauan tosiaan täällä on jo pomppinu, tammikuusta 2008 eli 1v8kk..en kyllä vieläkään tätä todeksi uskoa voi...
Mansikkainen: Älä vielä hätäänny! Määhän tein negatestin sillon ku menkat ois pitäny alkaa ja melkein viikko siitä niin vasta sen plussan (sekään ei mikään vahva ollu)...Kyllä mää pidän sulle vielä hurjasti peukkuja pystyssä, nuo lämmöthän on hyvä merkki!
Hoppenkoija: ihana tuo sun plussatuuli! Se onki ihan hyvä idea lähteä lasten kanssa reissuun...jospa se tosiaan heltyis sillä välin ku saa itekseen ihan tosissaan asioita miettiä!
Mimmuliiii!!! Huhuuu!! Mitä sulle kuuluu??? Tuuhan kertomaan jos vaan kerkitä/ ehit!
Äitix3: mulla on just kohdunnapukka sellanen ku kuvailit...ja ei mulla se ruukaa olla tuollanen ku raskauden aikana...mulla se on vielä "vetäytynyt" tuonne ihan taakse...Ootko sitte tehny sitä testiä? Jospa se ois vaikka ollu kaksoisraskaus ku oireetki oli niiiiin hirmuiset ja toinen oiski tullu pois???
ON: mitenkähän mää laskisin sen LA:n? tän sivujen laskurin mukaan se ois 29.4 mutta mulla on ollu koko kesän kierrot 26/27 ja sen mukaan LA ois 27.4...noh eihän tuossa ookku se kaks päivää mutta näin alussahan se on PALJON! =D
Oireita ei ole vieläkään kauheesti...maha kyllä on niin sekasin aamusin että ummetuksesta ei vielä ainakaan ole murhetta...menkkajomotukset vaihtuivat eilen noihin oikeanpuoleisiin (kiinnike?) kipuihin...ja uus kaveri -närästys (ei ole koskaan ennen ollu) yllätti mut eilen ku vetelin noita kasvis-ja juurestikkuja...
varasin tänään ajan siihen ihan ekaan ultraan...harmi vaan että se täti jolla oon käyny gynelläki on niiiin suosittu että sain ajan vasta 22.9! Miten ihmeessä mää jaksan / pystyn oottamaan vielä 3,5viikkoa??? Jos siis sinne asti päästään on mulla viikkoja sitte jo melkein 9....vähä harmi ku mä oisin halunnu käydä siellä ennen neuvolaa ja viimes taisin käydä neuvolassa viikoilla 9+2...ja sittenhän se on jo se kunnan järjestämä ultra jo viikoilla 11+...
Anteeksi ku näitä jo täällä mietin mutten tosiaan uskalla vielä tuonne toiselle puolelle mennä...koittakaa kestää... :/
Siis ihan oikeesti tytöt nyt niitä plussia kehiin! Mää en suostu/ halua lähteä täältä yksikseni!
Nyt pitää lähteä siivoamaan...taas...
nani rv 5+1/3
Ihan ensiksi pahoitteluni kun en ole jaksanut tänne raahautua kertoilemaan kuulumisia.
Mansikkainen ja äitix3, voi itku sentään,mutta tosiaan jospa pidetään edelleen toivoa yllä, niin kovasti toivon niitä plussia tänne.
Hoppenkoija:On tosiaan ihana ajatus tuo matka, saattaapi hyvinkin tuottaa tulosta miehen suhteen.
Nani:Hyvältähän sinulla nuo oireet kuullostaa ja kovasti jaksetaan uskoa, että kaikki menee hyvin loppuun asti.Ja on kyllä todella lähekkäin meillä nuo lasketut ajatkin.
Ja sitten tosiaan siihen kuuluisaan omaan napaan.... Eli siis silloin rv.4+2 se hcg oli 149 ja seuraavan kerran kävin verikokeessa 5+0 ja arvo oli 1152, eli oli tuplautunut kuten pitääkin, joten ehkäpä jaksan nyt uskoa että olisi mahdollista saada huhtivauva. Kuitenkin aika lailla pelon kanssa elän ja huomaan, että ikään kuin torjun ajatuksen siitä että olen raskaana. No tänään tuntuu että kuvotus voimistunut ja se tekee tätä aavistuksen todellisemmaksi. Mietin myös kaikkea mahdollista ja tuli myös mieleen ajatus tuulimuna raskaudesta ja jos ei pahoinvointi ala voimistua niin alan epäillä sitä, sillä kaikissa edellisssä raskausissa olen ollut melkeinpä naimissa vessanpöntön kanssa n. kuukauden ajan.
Ultran varasin jo ensi perjantaiksi, koska on tuo oma mielenrauha sen verran ollut koetuksella, silloin viikkoja 6+4 ja tiedän myös tarkkaan ovisajankohdan, joten kyllä siellä pitäisi jo jotain näkyä.
Koittakaahan jaksaa minuakin vielä hetkinen täällä,kun tänne minä tunnun tulevan ihan automaattisesti lukemaan/kirjoittelaan.
Nyt toivotaan leidit vaan urakalla niitä plussia ja siirrytään sitten joukolla odotuspuolelle.
-mimmilu- rv.5+4
Oikein paljon onnea ja enkeleitä matkaan!!!! Juuri kun aukaisin näitä sivuja, niin mietin, että kyllä nyt olisi sinunkin aika plussata, että saan napanuoran katkaistua vauvakuume-puolellle, olet viimeinen jonka kuulumisia seurailen täällä :) No, varmaan joudun vielä sinut tuolla raskauspuolella synnytykseen asti vahtimaan...=D Meillä kun poikanen on viimeinen, niin itse en enää tänne sitten palailekaan.
Vauva täyttää huomenna 2kk ja edellinen 2v, joten juhlia pidetään. Kiltti vauveli on ja yöunetkin pikku hiljaa venyvät ja äitikin saa nukkua, joten hyvin menee täälläkin, vilkutus Sanille! Allergiseksi on osoittautunut tämäkin tapaus, mutta se nyt ei enää hetkauta kolmen jälkeen.
Paljon plussatuulia kaikille niitä toivoville!!!
Miksu ja poikanen
Hyvä juttu Mimmuli et arvo oli noin noussut, mä uskon et hyvin kaikki sulla menee loppuun asti. :)
Kiitti Nani. Mä aloin tossa jo epäilee jos oonkin jotenkin kipeä, jos tää onkin sitä. Mulla on yövuorot nyt töissä menossa ja äsken vasta sain pidemmän pätkän nukuttua sitten taas kun yllätys yllätys oli pakko mitata vähän niinku "aamulämmöt" unien jälkeen ni mittari oli taas 37.3. Kohta meen oikeesti käymään lääkärissä et mikä mulla oikeen on. Laitoin muuten epätoivon puuskassa tänään yksityiselle lapsettomuusklinikalle sähköpostia ja kirjottelin oman tarinani siihen aika tarkkaan ja kyselin koska kannattaisi heidän mielestään hakeutua tutkimuksiin niin vastauksena oli että antamiesi tietojen perusteella neuvoisin tulemaan jo lähikuukausien kuluessa tutkimuksiin. Ei ainakaan olo tosta vastauksesta yhtään paremmaksi tullut.
mansikkainen kp 32 edelleen...
Piti tulla tänne onnittelemaan kun et tuonne suurperhepuolelle ole tullut kertomaan huippu-uutistasi!!!
Mut löydät varmaan edelleen täältä sitten, kun alat vitosta kuumeilemaan vauvan synnyttyä. Minä olen nyt niin jumiutunut että tuskin pääsen koskaan enää pois... mikäli en lopeta haaveilua turhana. No, olihan tuossa yksi tärppi... nyt vaan taas tuntuu ettei enää tule mitään.
JA MIKSULIINUlle vilkutus, kun tulla odotuspuolella kirjoiteltiin jonkin aikaa samassa ketjussa. Voimia allergioiden kanssa... meillä vain yksi neljästä kärsii noista, mutta joskus siihenkin meinaa väsyä... juuri viikko sitten oli vehnäaltistus, eikä tietenkään vieläkään sopinut.
Tässä lauantai-illan ratoksi vielä hetki teidän seurassanne!
Mimmuli: voi vitsit! On kyllä hienosti sulla arvot nousseet! Mahtava juttu! Kyllä sitä nyt uskaltaa jo pikku hiljaa odotuksesta nauttia! Itellä oireita ei ole juuri lainkaan mikä tänään kyllä alko jo hieman kyllä pelottamaan (nimimerkillä kans 10-16 viikkoa pönttöä halaillu)...ei väsytä, ei oksuta, ei valkkaria eikä ees nippaile masusta...ainoona oireena tällä hetkellä on närästys...
Moikka Miksuliinu!!!! Suuri kiitos onnitteluista ja nyyh ku sait mut tunteelliseksi...On se vaan jo iso poika tuo teidän vauva! Meidän elokuinenhan täytti 2v 10.pv...niin se aika vaan menee nopsaa...
Mansikkainen: mikä tilanne sulla on? toivottavasti se täti on tajunnu pysyä poissa ja se toinen viiva ois testiin tullu!! Nuo on kyllä harmittavia tuollaset vastaukset...
Äitix3: onko tullu mitään uutta?
MiniUnikko: miltäs se sun kiertos nyt vaikuttaa? Joko piinaviikko alkaa?
Kiitos Katjalah onnitteluista vielä tässakin pinossa! En ois kyllä ite ihan heti tuollaista yllätystä uskonu...=D miten se muuten teidän hauvavauva-juttu edistyy?
Mitähän muuten Eltemialle kuuluu?
ON: ei niin mitään...pelottaa siis kamalasti...voisko olla tosiaan niin että oireita ei vielä oo tai sitte tää on tuhoon tuomittu juttu...Miksei sitä vois nauttia tästä hetkestä ja elää sen mukaan missä mennään ja huolehtia vasta sitten ku jotaki tapahtuu?? Kamalan rasittavaa...No jos jotaki ihan väkisin oireeksi vois laskea niin viime yönä piti melkein kahesti käydä vessassa...toista kertaa en sitte millään jaksanu etin vaan mahollisimman toisenlaisen asennon...(miten niin laiska?! =DD)
Mutta minä kans puhaltelen plussatuulia kaikille sitä toivoville puuuuuuh!!!
nani rv 5+2/4
Nani:Täällä ei mitään uutta, sama tilanne ku eilenkin. Lämmöt tismalleen samat ku eilen ja tätiä ei kuulu. Testiä en o viittiny nyt tehdä, ei siihen kuitenkaan tule ku se yks viiva. Odottelu jatkuu, jos ensi viikolla testailis uudestaan ja jos edelleen yks viiva ni sitte uskon et mulla vissiin sit alko vaihdevuodet näin ajoissa. Sitten se on todellankin varattava se aika sinne tutkimuksiin.
mansikkainen kp 33
Nani:Täällä ei mitään uutta, sama tilanne ku eilenkin. Lämmöt tismalleen samat ku eilen ja tätiä ei kuulu. Testiä en o viittiny nyt tehdä, ei siihen kuitenkaan tule ku se yks viiva. Odottelu jatkuu, jos ensi viikolla testailis uudestaan ja jos edelleen yks viiva ni sitte uskon et mulla vissiin sit alko vaihdevuodet näin ajoissa. Sitten se on todellankin varattava se aika sinne tutkimuksiin.
mansikkainen kp 33
,että kaikille tuli varmasti selväks ni oikee tuplana pistin :D Jompikumpi tässä sekoilee minä tai kone.
Voi katjalah... mä en ollutkaan kuullut sun km.sta, *haleja*. Tsemppiä vauvakuumeeseen.
Nani: mullakaan ei ollut kuopuksesta muita oireita kuin väsymys, eikä sekään kovin pahana. Tytön knassa taas halailin pönttöä viikoille 14 asti n 5-10krt. päivässä. esikoisen kanssa oli vain jatkuvia vuotoja ja selkäkipuja.
No mutta sitten tämän hetken tilanteeseen: ON: Testiä en ole tehnyt, vaikka tekisin heti jos sellainen olisi kaapissa. Kauppaankin jouduin ottamaan anopin mukaan, niin en oikein voinut apteekkiin marssia. ;) anoppi olisi varmaan saanut sydärin siitä paikasta.
Mutta; kohdunkaulan napukka edelleen kova ja kiinni, pahoinvointia löytyy, alavatsassa "jännä" tunne, valkkaria tulee runsaasti ja VÄSYTTÄÄ!!!
Huomenna on pakko mennä jollain verukkeella kaupoille ja apteekkiin. Mutta jotenkin mua nyt pelottaa ajatus että jos tuleekin plussa. Niin mistäs mä nyt sitten tiedän että oliko mulla km vai jotain muita vuotoja, sitä kun oli aika runsaasti (vaikka niukasti mun menkoiksi)..? Vai pitäistö soittaa terveyskeskukseen ja pyytää lähetettä labraan ja verikokeisiin? Kun en nyt sitten millään jaksaisi odottaa enää seuraaviin oletettuihin menkkoihin, vaikka kierto onkin lyhyt. Tai stten pamahtaa tyylipuhdas nega ja minä itkeä tillitän sitä TAAS, ja ihmettelen kuinka mun kroppa voi olla TAAS "valeraskaana", (kun nyt näitä oireita riittää).
Ja pöh, mä oikeesti olen niin sekaisin ajatusteni kanssa. Aamulla ajattelin lähteä kirppikselle. Ja kuulkaas ihan piruuttani aion ostaa mammavaatteita jos sopivia löytyy ;) ja niitä ihaniakin ihanimpia 50cm. vaatteita. Olenko kuumeinen vai????
äitix3 kp6/24 tai sitten 4+0
Hyvin ilta-ihmisiä tuntuu täällä olevan ja onhan se niin, että nämä illat on sitä omaa aikaa kun jotain kerkiää vähän kirjoittaakin.
Ollaan nautittu lasten kanssa eilen ja tänään vapaapäivistä ja huominen hyvänä jatkona vielä. Eilen oltiin metsällä sieniä ja marjoja keräämässä ja perjantaina ajattelin mennä uudestana kun vapaalla olen silloinkin.
IKhana oli taasen nähdä miten paljon riemua ja elämyskiä voi tuollainen metsäreissu näille kaupunkilaislapsille suoda :)
No oma olo sitten ollutkin tänään niin mahdottoman ärtyisä...koko ajan tuntuu kiukuttavan ihan ilman syytäkin(hormoonit,tyttö sellaiset)Ja tietysti yksi syy on tuo kun koko ajan vahtaa että onko oireita ja miettii miten tämä homma oikeastaan etenee. Kyllä sitä alkaa tuntemaan itsensä jo aikalailla masokistiseksi luonteeksi kun oikein odottaa pahoinvointia ja kyllä tuo nyt tänään on jo enemmän nostellut päätään tuolta, katsotaan koska mahtaa alkaa oksentelu ja silloin ei taida olla tästä mammasta töihin, varsinkin kaikenmoiset eritteet siellä kuuluvat työnkuvaan...
No tulipas taas omaa napaa.
nani: Joo kyllä sitä niitä oireita oottelee kun kuuta nousevaa. Milloin sinulla alkanut nuo pahoinvoinnit? Mulla yleensä tuossa rv.5-6. Tsemppiä ja voimia sinne.
äitix3: Nyt jännään täällä sinun testailuasi, tuuhan heti kertoon sit kun oot testaillu et miten on, kovasti peukutan sinne ja uskon plussaan. Mä kanssa muuten ostin jo reilu kuukausi sitten itelleni pari mammavaatetta, ihan uhallakin, kiva kun joku muukin hankkii ajoissa =)
mansikkainen: Se on pitkä tuo odottavan aika, mutta peukut pystyyn että sieltäkin se plussa tulee ja meitä alkaakin olla sitten jo iso porukka siirtymässä odottajiin. Toivon tosiaan että sinulla kaikki kunnossa ja voisit huokaista ja ei tarvitsisi miettiä tutkimuksiin hakeutumista.
Anteeksi edelleenkin omanapainen sepustus ja muutenkin ehkäpä hiukan vajaalla kapasiteetillä kirjoitetut kommentoinnit,alkaa mamma hyytyä tähän aikaan. Jännästä tosiaan edelleen sitä tulee automaattisesti tänne kuumepuolelle, tuntuu ikäänkuin "kodilta" ehkäpä ultarn jälkeen uskallan siirtyä odotuspuolelle pikkuhiljaa, siihen asti ajattelin roikuskella täällä mukana.
Nyt nukkumaan, öitä kaikille.
-mimmuli- 5+5
vaan poksumaan nyt mennään jo rv 28+0
Hyvää yötä teille kaikille!!
Täällä on taas vauvakuume niin noussut aivan tähtitieteellisiin lukemiin!!!!!
Kävi nimittäin tuossa taas niin että unohtui se ällöttävä kumi tuonne lipaston laatikkoon ja sattui vielä laskujeni mukaan olemaan ovis kohdillaan!! Voi vitsi jos oliskin natsannu!!
Just oltii iltasella puhuttu vauva juttuja ja todettu että katotaan nyt hetki vielä.. Sanoin vielä miehelle että ois ovis nyt viikonloppuna jotta täytyy olla varovainen. No eipä se mies sitten tosipaikan tullut käynyt kumia mistään kaivelemaan.. enkä muuten minäkään. Aamulla sitten vain totesi ettei ole enää paluuta pienempään autoon..!!
Kuumetta vielä vähän nostaakseni paras ystäväni soitti eilen ja kertoi että epäilee monien vaiheiden jälkeen olevansa onnelliseti raskaana!!!! Vielä ei tosin ollut uskaltanut testiä tehdä ettei suotta pettyisi. En vaan ymmärrä kuinka toiset malttavat odottaa niin kauan..
täytyy lopetella..
pönttis
Ihanaa kuulla kaikilta teiltä plussanneilta että menee hyvin! Kyllä ne oireet sieltä vielä kerkiää tulla :-) Odottakaa vaan niin parin viikon päästä naureskelette näille viesteillenne kun halailette vessanpyttyä ;-)
Mimmulilla hienosti arvot kohonneet, onneksi vuodot ei olleet mitään pahempaa!
Äitix3; joko on apteekissa käyty? Tilaat netistä sitten jos et apteekkiin pääse, ei me jakseta enää jännittää… Lupaavat oireet sulla kyllä!
Mansikkainen, uutta testiä vaan kehiin sielläkin! Nyt on niin hyvä plussa-aalto menossa että sinne vaan joukon jatkoksi! Voihan se testi tosiaan plussaksi muuttua myöhemminkin.
Pönttiksellä on sitten kans piinaviikot edessä :-) Hyvä ajoitus teillä ainakin on ollut!
ON: Ei mitään erikoista, valkkista riittää ja menkkoja odottelen saapuvaksi joskus viikon päästä, tai voihan ne olla km jäljiltä sekaisin ja tulla ties koska… Nyt olen ihan järkyttävässä räkätaudissa ja keuhkoputkentulehduskin on. Poskiontelotulehdusta odottelen alkavaksi (merkkejä jo on), se mulla tulee joka kerta pahemman flunssan yhteydessä ja vaatii aina punkteerauksen ennen kun helpottaa. Toiveita raskautumisesta en elättele, mutta jostain vaan eilen pälkähti päähän aivan hassu ajatus. Olen nimittäin joka kerran heti raskaaksitulon jälkeen tai alkuraskaudessa ollut lähes samanlaisessa taudissa. Mutta onpa näitä tauteja ollut tässä viimeisen 4 vuoden aikanakin vaikken raskaana ole olltukaan, joten ei tätä ehkä ihan raskuden tuoman vastustuskyvyn alenemisen piikkiinkään voi laittaa :-) Pikkuhiljaa yritän tässä kääntää jo katsetta vauvattomaan tulevaisuuteen, vaikkei miehelle vielä olekaan tullut sitä sterilisaatioaikaa. Kyllähän se ajatus edelleen haikealta tuntuu, muttei enää ihan niin pahalta kun heti km jälkeen. Ainakin nyt vielä ajatus etelänmatkasta vuoden päästä lohduttaa… Enää en siis ole sitä miestä että toimenpide peruttaisiin, mutta katsotaan mikä on mieliala sitten kun päivämäärä selviää.
Paritonsukka ja ehkä kp21 (km laskien)
tässä heräilen pikku hiljaa uuteen päivään ja pää on aika sekaisin.. vuorotyö on joskus aika raastavan rankkaa vaikka aika hyvin kyllä yleensä palaudun vaikka minkälaisesta rytmistä.
Täällä vaan hyvät uutiset jatkuu monella, pikaisesti olen viestejä lueskellut.. mikäs on tilanne
mansikkaisella? kuulostaa aika lupaavalta edelleen?
paritonsukka: hienoa että ajatukset selkiytyy, niinhän se on että se paljon puhuttu aika on se lääke moniin ratkaisuihin vaikka aina kun tilanne on päällä, se tuntuu vihonviimeiseltä asialta.
nani: lopetappas nyt se oireiden kyttääminen ja nauti raskaudestasi. Huono tuuri ei voi jatkua loputtomiin. Se ihana ihmisalku on tullut nyt matkatakseen kanssanne loppuun asti että voitte sitten pienokaistanne hoivata !!! Ihanalta kuulostaa tuo miehesi "yli"varovaisuus, mutta oikeassahan hän on: sulla on kallis lasti kyydissä, varovainen toki pitää olla =) =)
mimmuli: arvot on hienosti kohdillaan ja toivotaan että nuo vuodot ei enää sua pelottele, sillä niinhän se on sunkin kohdallasi että se kyytiläinen on päättänyt tulla matkaasi jäädäkseen =) =) Ihanaa raskausaikaa sullekin, nauti !!!
mites äitix3, jokos nyt päästät meidät piinasta?
pönttiksellä myös ne piinaviikot siis tulossa! hyvä hyvä, jospa se "huti" tuottaisi tulosta =) =)
On: ei mitään uutta, ajatukset pyörii taas työkiireiden jaloissa, mutta silti sitä jossain vaiheessa aina kerkee ajatuksen antamaan myös tälle "projektille". Ovis aika oli juuri ja sitä on hyödynnetty kyllä, silti ei ole odotukset kovin korkealla vieläkään sen plussan saamiseksi mutta eihän tässä auta muu kuin odotella mitä tuleman pitää.. Nyt pittää palailla tähän päivään ja jatkaa päälle painavia kotiasioita (= siivous, pyykinpesu ja imurointi + kauppareissu)
myllerispyy
Voiko viikko taas kurjemmin alkaa??? Pinemmät ovat kipeinä, aivan järkyttävä flunssa. Vieläkin kovempi yskä ja nuha. Esikoinen on jo parempi ja pääsi kouluun.
Apteekissa kävin aamulla, mutta testauksen jätän aamuun :) jos maltan :)
Lämmöt olis vielä koholla 37.2 ja jännästi nipistelee alavatsalla, vanhojen leikkausarpien kohdalla. jaa naama on kuin ruusutarha, ei niin kivaa. Niin, ja tietenkin koko ajan pitääsyödä jotain. että tosi kiva jos nega poksahtaa...mites nyt pudotan sitten nämäkin kilot??
Myllerispyy: Samat hommat täälläkin. Imurointia+pyykejä ja ruuan valmistus...Ei nämä työt tekemällä lopu.
äitix3 kp8 tai 4+2 (jospa huomenna selviää...)
Oltiin vkl mökillä miehen kanssa kahdestaan ja juteltiin vakavasti tästä vauva-asiasta ja tehtiin nyt sitten ihan sata varma päätös, että torstaina kun kierukka lähtee pois niin alkaa yritys!!! Jee jee! vauva-asiasta ja tehtiin nyt sitten ihan sata varma päätös, että torstaina kun kierukka lähtee pois niin alkaa yritys!!! Jee jee! Ajateltiin , etttä yritettäis ottaa lungisti alkuun ja katsella tuottako tulosta, mutta saas nähdä.. ;-) Jotenkin huumaava ajatus, että kahden viikon päästä vois olla jo raskaana.. Jaiks! Vaikka toki varmasti kestää, mutta miehelle sanoin juuri et kyllä pitää varautua siihen että voikin Napata heti, mistäs sitä tietää.?!
Kuinkas aktiivisesti muut “yrittää”? Ja millä keinoin? Ovistestit? Itse “liman seuraaminen”? Touhujen tähtääminen? Joku muu keino, mitä?
Mietin vaan, että kauankohan kestää kierukan poiston jälkeen että menkat alkaa, ja entä jos ei alkaan? Villi ajatus, että tulis menkat kun 5v ollut ilman kierukan takia… Toivottavasti ei vaikeuta raskautumista..!
Mutta tsemppiä ja paljon kärsivällisyytta kaikille matkaan ja onnitteluja taas onnellisesti plussanneille!!
MiniUnikko
Ja niinhän se on et tää mamma taas jumittaa koneella...
pönttö-örvelö: Kiva kun ajatukset selkiytyy ja tosiaan kuten myllerispyykin sanoin niin aika on kumma juttu. Niin ja peukut pystyssä, jos nyt vaikka oiskin tärppi käyny ;)
Myllerispyy: Juu on se vaan niin lystikästä toi vuorotyö.Oon kyllä vakaasti päättänyt hankkia seuraavaksi päivätyön. Toivotaan nyt että teidän ovispupuilut tuottaisi tulosta.
äitix3: Kyllä nyt jaksat pitää meitä jännityksessä :) Kovasti toivotaan plussaa sinne,käyhän heti päivittämässä testin teon jälkeen.
mansikkainen: Mikäs tilanne siellä?
MiniUnikko: Voi miten ihanaa kun lupa on saatu, kyllä sitä kummasti alkaa kutkuttamaan tuo ajatus siitä raskautumisesta, toivotaan ettet kauaa tässä pinossa oleile vaan siirryt tuonne odottajiin.
On: Kävin sitten tänään ultrassa kun tuntui jotenkin olo niin epävarmalta. Lääkäri oli mukava vanhempi mies ja alkuun jo totesi että kohtu kyllä kasvanut. Mulla pitäisi nyt olla rv 6+0 ja kun alkoi ultraamaan niin nopeasti selvisi, että sykettä ei löydy. Kohdusta löytyis siis 1 sikiöpussi ja alkiorengas, alkirenkaan mitta oli 3.8mm ja lääkäri toteaa paperilla seuraavaa:"Syke ei näy. Jos raskaus jatkuu, hedelmöitys tapahtunut myöhemmin eli raskaus tuskin 5vkoa. Uusi UÄ 2vkon kuluttua, jos raskausoireet jatkuu." Eli mulla kyllä meni mieli matalaksi ja olen asennoitunut siihen että tämän pikkuisen kehitys on päättynyt reilu viikko sitten, sillä on vaikea uskoa myöhempään hedelmöittymiseen kun ovistesti näytti vahvaa plussaa 2.8. Nyt sitten vaan pitää odotella se 2vkoa, mulla on ensi maanantaina eka neuvola ja pyydän terkalta lähetteen kättärille, sillä tulee turhan kalliiksi ravata yksityisellä.
Tarkistin myös että esikoisen ultrassa, jossa sikiö vastasi vkoa. 6+0 oli sikiön mittä 6,2mm eli onhan tämä paljon pienempi tällä hetkellä. Kyllä tuntuu kurjalta ja masentaa ja kun pahoinvointikin alkoi tänään, mutta kun kaikesta huolimatta kohdussa aktiivinen istukka niin oireet jatkuu vaikka sikiön tila olisi mikä.
No tulipahan taas sepustettua, nyt hyvää yötä ja plussatuulia kaikille.
-mimmuli- rv 6+0 ainakin vielä hetken
Testasin predictorilla aamulla haamu+. Hui!!!
No tätähän kaikki oireet olivat. Nyt on vaan pieni paniikki, mitä jos mulla oikeesti olikin varhainen KM?? Luulisi nyt näillä viikoilla viivan olevan jo vahvempi kuin hieman haalean punainen. Vai onko testissä viivan paikkaa?
Ja jos olikin KM, niin eihän tosiaan tuo hormoni-taso ole voinut vielä laskea normaaliksi. Ja kun mulla ovis oli kuitenkin jo kp 6.
VOi APUA! Eipä tässä auta muuta kuin nyt oikeesti odottaa vielä pari viikkoa ja katsoa tupsahtaako täti paikalle vai tilaanko aika ultraan. Mua niin pelottaa se viime jouluinen keskeytynyt km, ja sen tuomat komplikaatiot. Oli se niin rajua kun meinasin itsekin mennä mukana :(
Mimmuli:Tsemppiä. Vaikka tiedän että olosi on kurja. Muistan niin elävästi viime jouluisen lääkäri käynnin.
*Potee aamupahaoinvointia*
äitix3 rv4+3 tai 5+5 jos ollenkaan...
Äitix3 en osaa kommentoida tota kohdunkaulajuttua kun en oikein omastakaan ota mitään selkoa. Aika oudolta kuulostaa myös tuo vuoto, mutta tosiaan selviäähän se ainakin kolmen viikon päästä. Ihanan lyhyt kierto muuten sinulla, ei tarvi piinailla näin pitkään.
Täällä siis vaikka ehkä hyvältä kuulostaisikin niin ei kuitenkaan ole. Tosiaan negan testasin äsken. Lämmöt edelleen koholla 36,9, eli täti ei tänäänkään tänne taida saapua vaikka saisi jo tulla kun en kerran raskaanakaan ole. Ekan kerran korkeammat lämmöt mittasin omasta mielestäni jo 17 päivää sitten. Olisi ollut niin ihanaa päästä soittamaan miehelle ja onnittelemaan tulevaa isiä, mutta ei. :(
mansikkainen kp 32