Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintojen ja vatsan rasvaus raskauden aikana?

Vierailija
22.08.2009 |

No niin, blondi ensiodottaja kysyy että millä rintoja ja vatsaa pitäisi rasvata? Ihan tavallisellä rasvalla? Jollain asiaan tarkoitetulola erikoisrasvalla? Entä kuinka usein? Kerran päivässä? Kaksi?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvalla siitä asti kerran päivässä, kun vatsa alkoi kasvaa. Nyt ostin body Shopin kaakaovoi-puikon (rv 24).

En usko, että rasvaamisella raskausarpia voi kokonaan estää, jos niihin on taipumus. Itselläni takuulla niitä tulee, mutta jospa tulisi vähän vähemmän, kun rasvailee.

Vierailija
2/13 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnollisesti rasvasin sekä apteekin perusvoiteilla että "virallisilla" raskausarpivoiteilla aamuin illoin. Eikä painokaan noussut paljoa, vain 8kg. Joka paikasta iho repes ja yhä oon ku pakanamaan kartta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisessä painoa tuli yli 15 kg. En rasvannut ollenkaan silloin enkä muissakaan raskauksissa. Eikä tullut yhtä ainoaa raskausarpea vatsaan. Niitä tuli kyllä rintoihin ja reisiin, mutta ovat haalistuneet. Eli en rasvaisi, koska en usko sillä olevan vaikutusta.

Vierailija
4/13 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen synnyttänyt viisi lasta enkä ikinä ole kuullut, että rintoja ja vatsaa pitää rasvata odotusaikoina, ainakaan sen enempää kuin muulloinkaan. Itse en ole niitä koskaan rasvannut. Mulla on kyllä hyvä iho, joten ei ole tullut rasvaaminen mieleenkään. Jos ne nyt kuivuuttaan rutiseee niin ehkä rasvaaminen on paikallaan, tai siis kosteuttaminen.

Vierailija
5/13 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsan koko ei kovin paljon liity omaan painonnousuun vaan kohdun asentoon, jos kohtu on taaksepäin kallistunut, niin vatsasta ei tule kovin iso. Isomahaiset kai saavat todennäköisimmin raskausarpia, eikä niitä juuri voi estää. Mulla on vatsan iho kuiva raskauden aikana, joten siksi olen rasvannnut kaikissa raskauksissa.

Ja kyllä ne arvetkin haalistuu ajan kanssa.

Rintoihin tulee arpia monilla vasta synnytyksen jälkeen kun maito nousee.

Vierailija
6/13 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole mulle niitä koskaan tullut, vaikken ihoa rasvannutkaan. Geeneistä se on kiinni ja ehkä jossain määrin myös painon noususta. - 5

Vierailija
7/13 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luen niiden rasvojen valmistusaineluettelon, niin en ole ollenkaan vakuuttunut siitä että minun lapseni tarvitsee niitä kemiallisia aineita joita rasvoissa on. Kyllä ne jossain määrin imeytyvät iholta, uskon niin.

Vierailija
8/13 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen synnyttänyt viisi lasta enkä ikinä ole kuullut, että rintoja ja vatsaa pitää rasvata odotusaikoina, ainakaan sen enempää kuin muulloinkaan. Itse en ole niitä koskaan rasvannut. Mulla on kyllä hyvä iho, joten ei ole tullut rasvaaminen mieleenkään. Jos ne nyt kuivuuttaan rutiseee niin ehkä rasvaaminen on paikallaan, tai siis kosteuttaminen.

Neuvolassa sanoi että pitäisi ruveta rasvailemaan, raskaus nyt puolivälissä. Ja pakko myöntää etten ihan ymmärtänyt että miksi. Ei ole iho kuivaa, eikä ainakaan vielä näy mitään raskausarpiin viittaavaa. Vai pitääkö tässä nyt jotenkin ennaltaehkäistä? Ja mihin se rasvaamisen teho perustuu?

ap

Vierailija
9/13 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luen niiden rasvojen valmistusaineluettelon, niin en ole ollenkaan vakuuttunut siitä että minun lapseni tarvitsee niitä kemiallisia aineita joita rasvoissa on. Kyllä ne jossain määrin imeytyvät iholta, uskon niin.

että aikanaan juuri tästä syystä varoiteltiin. Minä en rasvannut, eikä vatsassa ole arpia, reisissä kyllä, mutta niitä oli jo ennen raskauksiakin.

Vierailija
10/13 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö siis C-vitamiinilisää (1 g päivässä). Itsesöin. Ja rasvasinkin kyllä, Ceridalilla, jaiho pysyi hyvänä.

öljysin myös välilihaa Ceridalilla, eikä synnytyksessä tullut repeämiä.

Vierailija
11/13 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä odotan nyt neljättä lasta ja olen joka raskaudessa rasvannut 1-2 kertaa päivässä bodyshopin kaakaovoilla. Ei ole mahaan tullut arpia.Ja vaikka en usko että rasvaus pelkäästään ehkäsee niin minusta on ihana kun iho on sellanen pehmeä ja joustavampi kun rasvaa oikein kunnolla.Varmasti hyvää tekee venyvälle iholle ,että rasvailee. Tuo iholle elastisuutta ja joustavuutta

Vierailija
12/13 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on taipumus niin niitä tulee ja jos ei niin ei!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi