Mitä mieltä olette tyttövauvalle nimestä Leena?
Tiedän, että oli muotinimi joskus ja nyt on vanhemevat naiset monesti Leenoja. Mutta minusta vaan aivan kerrassaan ihana nimi.
Toista nimeäkin saa ehdottaa.
Kommentit (25)
Jos joskus saan tytön, tulen kyllä harkitsemaan nimiä. Tykkään myös nimestä Tiina.
Leena Katriina
Leena Emilia
Leena Henriikka
Olen siis itsekin Leena ja hyvin tyytyväinen nimeeni, se on suomalaisen tuntuinen, mutta myös kansainvälinen (ja tuosta kirjoitusasusta 2 e:lla saa kivasti jutustelua aikaan). Ope olen ammatiltani ja lähemmäs 20 vuoden urani aikana (juu, olen jo aika pitkällä vanhenemisessa...) kohdalleni on osunut vain kolme oppilas-Leenaa, kaikki todella mukavia, hyväkäytöksisiä ja lahjakkaita tyttöjä. Sellainen teidänkin Leenasta varmaan tulee!
T:Leena 2
Varsinkin, jos tytön ammatti on myöhemmin jokin sellainen, jossa täytyy olla ulkomaalaisten kanssa tekemisissä, niin Leenaa kahdella e:llä on vaikea saada ymmärretyksi.
t. käytän itse toista nimeäni, sillä Leena oli aivan liian hankala selittää päivittäin ulkomaalaisille asiakkailleni
kaikki kivoja ja kuuluu mielestäni samaan sarjaan kauniita kunnon konstailemattomia nimiä. Asun muuten ulkomailla ja Leena on kansainvälinen nimi kylläkin yhdellä ee:llä kirjoitettuna, sopii siis sekä ulko- että kotimaassa.