Kun ovulaatiotestiin ei tule ollenkaan plussaa,
vaan haalea viiva joka ei vahvistu niin tarkoittako se sitä että ovulaatio on eksyksissä eikä sitä tapahdu?
Kommentit (6)
Ovulaatiotestihän tehdään vain kerran päivässä esim. aamulla ja lh-huippu tapahtuu yleensä 36 tuntia ennen ovulaatiota. Jotta tulisi oikein voimakas viiva niin se tarkoittaa sitä lh-huippu tapahtuisi aamulla (jos siis testataan aina aamulla). Sen sijaan jos lh-huippu on illalla niin se ei aiheuta paksua viivaa enää seuraavana aamuna. Saati jos lh-huippu on ollut jo edellisen päivän aamupäivästä (mutta edellisen testauksen jälkeen).
Kunhan tulee edes jonkinlainen viiva niin kyllä se ovulaatio tapahtuu.
Paksuksi silti pamahdin.
Ne testit näköjään lupailee vähän liikoja. Tai niissä vois olla ohje, että kun tulee haalea viiva, niin kannattaa testailla vähän tiviimmin, jos haluaa tarkempaa tietoa.
Mut ei kuitenkaan aamun eka virtsasta, ainakin ohjeessa näin sanotaan.
Itse olen käyttänyt esim. Pregcheck ovulaatiotestiliuskoja(saa ainakin sittareista) ja niissä testin VOI tehdä ihan mistä päivän pissasta vaan, mihin aikaan vaan. MUTTA haalea viiva ei merkitse ovulaatiota...ja niitä haaleita testaan useita. Viivan täytyy olla yhtä tumma kuin testiviivankin, mutta sen viivan paksuudella ei ole väliä...Jos rahat antaa myöten, osta apteekista sellanen digitaalinen testi, on helppo, eikä tartte pähkäillä tulosta.
Itse kyllä bongaan ovulaation, mulla se tapahtuu n. kp 18 ja kierto on aikalailla 30 päivää.
Varmimman tuloksen saa jos testaa aamuin illoin. Tuo aamuvirtsa ei ole hyvä siitä että siinä on kertyneenä virtsaa usein jopa 8-10 tunnin takaa eli se saattaa näyttää väärää tulosta.
gyne saa autettua keltarauhashormonilla...