Kirkkonummen pakolaskeskuksessa 150 asiakasta ja vain 48 työntekijää
Nyt rekrytään kiireellisesti 20 sosiaalityötekijää lisää. Työntekijöitä tarvitaan mm. auttamaan mm. kaupassa käynnissä.
Kommentit (125)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:23"]
Kirkkonummi sai hetkessä 48 uutta työpaikkaa. Hienoa.
[/quote]
Vielä kun olisi sellaista työtä, joka tuottaa vaihtotaseeseen tuloja. Ei tämä homma silläkään loputtomiin pyöri, että pyyhitään toistemme perseitä kiihtyvällä tahdilla ja kannetaan samaan aikaan rahaa systeemistä pois.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:51"]
Te ette osaa rakastaa ja siksi ette tunne lähimmäisrakkautta. Auttaisitte mielummin ihmisiä. Ei rakkautta osoiteta syrjimällä ja haukkumalla
[/quote
Siinä tuli päivän blaa blaa blaa. Vain hyvin viisas ihminen pystyy tähän.
Nyt tuli paha mieli. Syrjintää on myös avpalstalla. Kerron tämän kauppiaalle kun käyn siinä kaupassa
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:54"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:51"]
Te ette osaa rakastaa ja siksi ette tunne lähimmäisrakkautta. Auttaisitte mielummin ihmisiä. Ei rakkautta osoiteta syrjimällä ja haukkumalla
[/quote
Siinä tuli päivän blaa blaa blaa. Vain hyvin viisas ihminen pystyy tähän.
[/quote]
Jaahas, tais osua arkaan paikkaan, vai?
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 10:53"]On tuo vähän outoa, kun ihan joka maailmankolkassa olen osannut kaupassa käydä itse.
Ehkä kaupassa käynti alkaisi itsenäisesti luonnistua parin päivän paaston jälkeen.
[/quote]
Ehkä saavat diskorahaa niin paljon että eivät saa itse ostettua kaikella rahoillaan tarpeeksi.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:52"]MOntako työntekijää on 150 vanhuksen vanhainkodissa ?? osaako kukaan kertoa ?
[/quote] vanhainkodissa 75 ja vuodeosastolla n. 85
Kirkkonummi tarvitsi kipeästi näitä, kun valtio maksaa kunnalle niistä. Kirkkonummi on ollut konkurssikypsä jo kauan. Niiden Vihreiden valtuutettujen masinoima yksi kasvispäivä viikossa kaikissa kunnan laitoksissa ei tuonutkaan odotettuja säästöjä.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:21"]Mua pelotti eilen illalla kaupassa käydessä sellainen mölyävä nuorten miesten lauma siinä edessä. En uskaltanu edes koiraa jättää ulos odottamaan vaan otin kauppaan sisään ja sanoin kassatytölle että koira odottaa tässä kun se ulkona joko varastettaisi tai heiteltäisi kivillä. Ei tässä ole enää mitään järkeä, että joudun pelkäämään kotimaassa pimeällä liikkuessa!
[/quote]niin sun pelkotilat muiden syy?mitä jos joku pelkää koirasi pitäskö siitä luopua? Voihan sitä pelätä mitä vaan eri asia onko se trabionaslista.toki ikävää pelon kokialle.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:27"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:11"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:06"] [quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:02"] [quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 10:16"]Eilen niitä oli kaupassa täällä. Mekkala oli aivan valtava. Oikeesti pelotti [/quote] Mikä sua pelotti julkisella paikalla? [/quote] Vihamielisyys pelottaa aina [/quote] Ja miten tämä vihamielisyys esiintyi sinua kohtaan? [/quote] Mene itse katsomaan. Turha täällä on meluta [/quote] Mielestäni ihan relevantteja kysymyksiä, paitsi jos vain yrität itse lietsoa jotakin. Vasta Ouluun tuli uusi satsi pakolaisia ja kaikki näytti olevan ostoksilla tuiran lidlissä. Kävin itsekin ostoksilla siellä, mutta ei minua ainakaan mikään ahdistanut.
[/quote] Onko pelko ja siitä puhuminen nykyään laitonta?
Minua myöskin pelottaa kovaääniset juopot kauppojen edessä. Onko sekin lietsontaa kun kerron sen?
[/quote]
Pelko on pään sisäinen tunne!
On paljon parempi elää tämä elämä pelkäämättä vähän erilaista vastaantulijaa.
En tosiaan tajua, mitä pelkäämistä on joissain rappioalkoholisteissa ostarin kulmilla. Hymyillään kun tavataan!
Oma kiva ilme ja avoin asenne ei tuota aggressiivisuutta missään!
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:52"]MOntako työntekijää on 150 vanhuksen vanhainkodissa ?? osaako kukaan kertoa ?
[/quote] vanhainkodissa 75 ja vuodeosastolla n. 85
[/quote] ja tuohon lukumäärään sisältyy vain hoitohenkilökunta, keittiöväki ja siistijät päälle
Minne kaikki leikkikaverit hävis? Jihuu, oletteko yhä täällä?
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:59"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:21"]Mua pelotti eilen illalla kaupassa käydessä sellainen mölyävä nuorten miesten lauma siinä edessä. En uskaltanu edes koiraa jättää ulos odottamaan vaan otin kauppaan sisään ja sanoin kassatytölle että koira odottaa tässä kun se ulkona joko varastettaisi tai heiteltäisi kivillä. Ei tässä ole enää mitään järkeä, että joudun pelkäämään kotimaassa pimeällä liikkuessa! [/quote]niin sun pelkotilat muiden syy?mitä jos joku pelkää koirasi pitäskö siitä luopua? Voihan sitä pelätä mitä vaan eri asia onko se trabionaslista.toki ikävää pelon kokialle.
[/quote] Älä nyt rupeaa vatkomaan tuon pelkoja vaan keskity minun pelkoihin. Mistä aletaan?
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:52"]MOntako työntekijää on 150 vanhuksen vanhainkodissa ?? osaako kukaan kertoa ?
[/quote]
Sen voi itse varmaan käydä katsomassa jostain valtion sivuilta, sehän on kuitenkin laissa määritelty.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:52"]MOntako työntekijää on 150 vanhuksen vanhainkodissa ?? osaako kukaan kertoa ? [/quote] vanhainkodissa 75 ja vuodeosastolla n. 85 [/quote] ja tuohon lukumäärään sisältyy vain hoitohenkilökunta, keittiöväki ja siistijät päälle
[/quote]
Ihan liikaa väkeä varattu vanhuksille. Noista pitää heti siirtää enemmän kuin puolet vastaanottokeskukseen. Pedataanko siellä edes heidän sängyt? Ehtiikö kukaan syöttämään? Riittääkö porukkaa seuraksi kauppareissuille? Tärkeitä aukiolevia kysymyksiä juuri nyt. Herranjestas, nehän on nuoria terveitä ihmisiä, joilla on elämä edessä. Satsatkaamme heihin. Vanhukset odottavat vain noutajaa, ja niitä on liikaa muutenkin.
Lehmuskartanossa ei kait ole henkilökuntaa lainkaan. Eikö ne siellä makaa kusessa ja paskassa. Joskus joku omainen käy katsomassa sukulaistaan ja kirjoittaa siitä järkytyksestä sitten lehdessä
Joutseno pistää vielä paremmaksi: 30 "asiakkaalla" 25 hoitajaa
Vastaanottokeskukseen uusi säilöönottoyksikkö Joutsenossa | Etelä-Saimaa
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:52"]MOntako työntekijää on 150 vanhuksen vanhainkodissa ?? osaako kukaan kertoa ? [/quote] vanhainkodissa 75 ja vuodeosastolla n. 85 [/quote] ja tuohon lukumäärään sisältyy vain hoitohenkilökunta, keittiöväki ja siistijät päälle
[/quote]
Ihan liikaa väkeä varattu vanhuksille. Noista pitää heti siirtää enemmän kuin puolet vastaanottokeskukseen. Pedataanko siellä edes heidän sängyt? Ehtiikö kukaan syöttämään? Riittääkö porukkaa seuraksi kauppareissuille? Tärkeitä aukiolevia kysymyksiä juuri nyt. Herranjestas, nehän on nuoria terveitä ihmisiä, joilla on elämä edessä. Satsatkaamme heihin. Vanhukset odottavat vain noutajaa, ja niitä on liikaa muutenkin.
[/quote]
Terveitä, ehei, kyllä niillä on kuule kaikenlaista syyhyä ja kapia ts. veritauteja, kuten hiv ja hcv. Myös tubia löytyy jne. Nämä eivät ihan buranalla parane.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 12:21"]
[/quote]
not bad
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 12:21"]
[/quote]
Jotenkin alan ymmärtämään, miksi julkista sektoria kehutaan tehottomaksi ja miljonäärit nostavat kytkintä kiihtyvällä tahdilla.
MOntako työntekijää on 150 vanhuksen vanhainkodissa ?? osaako kukaan kertoa ?