Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saisi pojan syömään muutakin kuin tissiä?

Vierailija
21.08.2009 |

Minulla on yli 6kk poika, joka on pitkä eikä mikään laiheliinikaan. Poitsu syö paljon, mutta pelkkää rintaa. Olen hänelle nyt varmaan kuukauden ajan maistattanut kiinteitä (peruna, porkkana, puurot, lihasoseet, hedelmäsoseet), mutta mikään ei tunnu maistuvan. Paitsi rinta.

Vinkkejä, miten pojan saisi syömään?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna syödä itse sormiruokaa.

Vierailija
2/9 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli melkoin 8 kk ikäiseksi pelkällä maidolla, kun juuri mikään muu ei uponnut. Sormiruokaa minäkin vinkkaisin, maissinnaksut olivat meillä pop. Ja leipä vähän myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruuat,siihen saakka vain ja ainoastaan tisu ja tietty sen ruuan lisäksi tisua :))

nyt poika on 3v ja tulee pelkällä ruualla toimeen :))

Vierailija
4/9 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta sormiruokaa en ole antanut, kun eihän tuo vielä paljon puremaan pysty. Ja jotenkaan ei huvita kaivella niitä porkkanan palasia kurkusta.

Päiväsaikaan tilanteen kanssa vielä elää ihan mukavasti, mut poika herää yöllä monta kertaa syömään eikä rintoihin tahdo ehtiä kertyä riittävästi maitoa.

ap

Vierailija
5/9 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

porkkana, peruna jne keitettynä, hedelmistä banaani ja vesimeloni ainakin helppo ikenilläkin liiskata. Ja tuohon maitoasiaan: ei sitä maidon "kertymistä" tarvitse (eikä pidä) odotella. Rinnoissa on AINA maitoa, mitä useammin imetät, sitä enemmän maitoa tulee. Ota homma nyt ihan löysin rantein, tarjoat muutaman kerran päivässä jotain sormiruokaa ja annat ajan kulua.

Vierailija
6/9 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noin periaatteessa otan asian löysin rantein, mutta pojan puolesta vaan harmittaa, jos ei saa yöllä mahaansa täyteen.

ap

Vierailija
7/9 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein itse ensin soseita, mutta lapsi ei syönyt niitä. Kaupan soseet kelpasivat.

Vierailija
8/9 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syötötkö omia soseita vai kaupan? Mä tein itse ensin soseita, mutta lapsi ei syönyt niitä. Kaupan soseet kelpasivat.

Ei maistu oikein kumpikaan.

Kyllä mä siis saan sille suuhun jonku pari ruokalusikallista sitä ruokaa yhteensä, mut tuttavien samanikäiset lapset syövät jonku 3 dl puuroa, niin siihen nähden tuo määrä on meillä aika vähäinen.

ap

Vierailija
9/9 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naperot on puolivuotiaina tykänneet järsiä pehmeäksi keitettyjä parsa- ja kukkakaalin paloja. Oletko koittanut nokkiksesta velliä? Sitä voi terästää margariinilla.