Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinhuoltajuus + koira

Vierailija
21.08.2009 |

Löytyykö yksinhuoltajia joilla lapsen/lasten lisäksi olisi kotona koira/koiria? Miten saatte arjen pyörimään? Minkä ikäiset lapset?

Olisi kiva kuulla kokemuksia. Itsellä tilanne se että vauva tulossa ja kotona useampi koira. Apua tulen varmasti tarvitsemaan, mutta mietin onko tätä yhtälöää edes mahdollista saada toimimaan.. =/

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi hyvä myös kuulla millainen koira/koiria, silläkin kun on tietysti vaikutusta.

Vierailija
2/6 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni ei ole yksinhuoltaja, mutta on kuitenkin kotiäiti kolmen pienen lapsen kanssa. Mies taloudessa on, mutta tällä hetkellä on todella paljon pois kotoa...(matkatöitä, talon rakentamista jne). Siskolla on myös pari koiraa.

Näin sivullisen silmin katsottuna tuntuu ihan kauhealta työleiriltä, mutta sisko väittää, ettei mitään ongelmaa ole.

Alkuun varmaan voit tarvita apua, koiran lenkittämisessä, kun totuttelet vasta vauvan hoitoon, mutta ysko, että muutamassa kuukaudessa saat sellaise rytmin elämään, että hommat hoituu.

Vauva vaan mukaan reppuun keikkumaan tms, kun viet koiria ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi yh, jolla lapsia ja koiria:) Ennen avioeroa kasvatin rottweilereita, mutta nyt kotona pyörii enää neljä koiraa. Kaksi rotikkaa, sekä kaksi kääpiöpinseriä.

Lapsia on viisi, vanhimmat jo kouluikäisiä, ja sitten on nuorimmat 3kk, 2v ja 4v. Olen ollut yksin nuorimman raskauden alkumetreiltä lähtien. Itse olen tenhyt kyllä koirien kanssa kaikkea samaa, kuin ennen avioeroakin. Kotiäitiaikanahan nyt pääsääntöisesti olin aamusta iltaan yksin, joten sitä ajatellen tilanne ei juuri muuttunut miksikään.

Joten oman kokemuksen kohdalta tilanne ei muutu miksikään. Meillä lapset tottuneet siihen, että aamulla mennään koirien kanssa lenkille, samoin päivällä ja illalla. Kulkevat hienosti mukana.

Mulla tietty iltaisin sitten apuna vanhin lapsista 9v, joka kävelyttää pikkukoirat samaan aikaan kun minä isommat:) Eli kyllä homman saa toimimaan ilman ulkopuolista apuakin;)

Vierailija
4/6 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen saa toimimaan.

Meillä oli koirapuisto ihan vieressä ja sitten sain asunnon talosta johon sai rakennettua ison ulkotarhan joten se helpotti noita pissatuslenkkejä. Kuten jo edellinenkin kirjoitti niin lapset on tottuneet vauvasta koirien ulkoilutukseen. Pari kertaa viikkosaa ajettiin paikalliselle soramontule jossa sai koirat juosta vapaana ja muksut kaivella hiekkaa ja talvella pulkkailla. Ota vaikka yhteyttä paikalliseen 4h kerhoon tai laita ilmoitus että koiranulkoiluttajalle olisi tarvetta. Varmasti löytyy innokkaita ulkoiluttajia jonoksi asti.

Vierailija
5/6 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuulla. Niin olen yrittänyt ajatella että omalla asenteellakin on paljon vaikutusta, mutta loppuraskaudesta ja heti synnytyksen jälkeen kyllä tarviinkin apua, riippuen tietysti missä kunnossa olen. Ja tietysti vaikuttaa millainen vauva on, huutaako 24/7 vai miten menee..Turvaverkkoa ei käytännöllisesti katsoen ole lähiympäristössä, kaikki auttamaan kykenevät ihmiset asuu kaukana kun olen lähiaikoina vaihtanut paikkakuntaa, joten jos apua tarvii niin sen tarve täytyy aina etukäteen suunnitella ja järjestää.

Vierailija
6/6 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vielä hankaloittaa tuota ulkopuolisen ulkoiluttajan ottamista, kun noita ei voi kovin kokemattomien ulkoilutettaviksi antaa kun eivät ole mitenkään koirasosiaalisia ja riistaakin mielellään jahtaisivat..Koulutettuja toki ovat mutta on oltava tietyt otteet ja itse oltava kuulolla mitä ympäristössä tapahtuu niin niiden kanssa pärjää hyvin. Mutta tarvii olla ajoissa yhteydessä vaikka dogsittereihin, jos löytyisi joku sopivan oloinen ihminen avuksi vaikka sitä kautta :).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän