Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun viette lapsenne päiväkotiin aamulla

Vierailija
21.08.2009 |

niin jätättekö lapsenne vaan hoitajalle vai autatteko lasta riisumisessa, tossujen laitossa, käsien pesussa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyisi olla melkoinen hengenhätä ja järkyttävä kiire, että voisin muuten jättää. Ja toki kysyisin hoitajalta onko ok jättää eteiseen.. Mutta siis en koskaan jätä niin.

Vierailija
2/11 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatan ryhmätilaan,juttelen myös hoitajan kanssa muutaman sanan,vaikka kiire töihin onkin kova :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eskarilaisen voin jättää yksin riisumaan.

Vierailija
4/11 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA juttelen myös hoitajan kanssa hetken. Ihmettelen aina niitä vanhempia, jotka vaan työntää lapsen päiväkodin ovesta sisään ja häipyvät. Hoitajat sitten jossain vaiheessa huomaavat, jos huomaavat, että Pekkakin on tullut.

Vierailija
5/11 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lapsen riisuminen, tossujen pukeminen, käsienpesu on nimenomaan vanhempien vastuulla, ei hoitajien. Hoitaja on meillä kyllä vastaanottamassa lapsia, saatamme jutella samalla eteisessä kun autan lasta, ja sitten kun lapsi on valmis, hoitaja ohjaa hänet leikkimään.

Vierailija
6/11 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuminen päiväkotielämään alkoi meidän perheessä esikoisen mennessä eskariin tänä syksynä, joten en tiedä, miten nuorempien kanssa tehdään. Meille eskarilaisten vanhemille aivan erikseen kerrottiin, että on vanhemman vastuulla, että lapsi riisuu ulkovaatteensa ja käy pesemässä kätensä ennen kuin tulee muiden lasten joukkoon. Ihan suoraan ei siis kielletty jättämästä lasta ulkovaatteissa eteiseen, jos on varma, että riisuminen ja käsien pesu sujuu ilman vanhemman läsnäoloa, mutta rivien välistä oli luettavissa, että vanhemman on nämä toimet valvottava. Minä siis seisoskelen siinä vieressä, kun lapsi riisuu ja pesee kätensä ja sanon sitten heipat ja lähden. Kontakti henkilökuntaan aamulla vaihtelee. Joillekin tuntuu olevan aivan ylivoimaista sanoa edes huomenta kohteliaasti silmiin katsoen, kun taas toiset tulevat aivan aidon ystävällisesti toivottamaan lapsen tervetulleeksi ja vaihtavat sanan äidinkin kanssa.

Vierailija
7/11 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska vessa on siellä lasten tiloissa, ja vanhemmat joutuisivat kävellä ryhmätilasn läpi vessalle. joten riisun ja tossutan lapsen ja vien sitten sinne ryhmätilaan josta joku hoitaja tulee vastaan ja vie lapsen käsipesulle, minä sanon heiheit ja lähden.

Vierailija
8/11 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivotetaan huomenet hoitajille, halitaan ja rutistellaan ja sitten vasta lähden. Olisi kamala tökätä vaan lapsi sisään ja häipyä paikalta, meillä hoitopaikassa enää eskarilainen.

Vierailija
9/11 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että kun taas tavalliseen tapaan riisuin lapsen, pestiin kädet ym ym.. Hoitaja vaan sanoi että nyt äiti lähtee sano hei hei. En ollut edes kerinnyt kaikkea vielä tehdä.

-ap-

Vierailija
10/11 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käsidesitipan käsiinsä. Vaikka kyse on jo 5-vuotiaasta, tästä on tullut meille rutiini. Tyttö riisuu ulkovaatteet itse, käy käsipesulla itse ja minä sillä aikaa laittelen repun ja vaihtovaatteet valmiiksi että niistä löytyy tarvittavat tavarat. Kun tyttö on saanut tossut jalkaansa, ohjaan tytön käsidesipurkille, laitan kengät jalkaan ja sanotaan heipat ja sen jälkeen tyttö menee omaan ryhmäänsä.

Meidän päiväkodissa on tavallista että henkilökunnasta joku käy eteisessä moikkaamassa kun lapsia tulee sisälle, jos näin ei jostain syystä tapahdu, niin saatan ryhmän ovelle ja huikkaan huomenet.

Vierailija
11/11 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks mua naurattaa toi teidän närkästys noista muista ikävistä vanhemmista, jotka eivät juttele henkilökunnan kanssa. Itse en ole sellaisiin koskaan törmännyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi