Sannin ja Selman sisarrukselle nimi?
Kolmatta lasta odotellaan ja nimiasioissa on ihan tyhjä pää. Tytölle minä haluaisin nimeksi Sohvi, mutta mieheni ei syty...Pojalle on varmasti toiset nimet, etunimillä vastaan leikitellään.
Tyttäremme ovat:
Sanni Laura Elina
Selma Eevi Maria
Molempien tyttöjen toiset ja kolmannet nimet ovat suvun nimiä ja nyt olisi tytölle yhdeksi nimeksi pakko laittaa Anne. Nimi josta en pidä yhtään, mutta en voi vastaankaan pistää sillä on mieheni tänä vuonna menehtyneen äidin nimi....Pojan muut nimet olisivat suvusta: Ossi Vihtori eli pojalle etunimi hakusessa ja tytölle nimi johon sais Anne nimen liitettyä.....Apua!
Kommentit (6)
mutta muutama ehdotus:
Sofi Anne Ilona
Sanja Anne Eerika
Sa(a)ga Anne Inari
Silva Anne Inkeri
Saana Anne Elviira
Salla Anne Aurora
Salli Anne Emilia
Saara Anne Alisa
Satu Anne Sofia
Sade Anne Mirjami
Veikka Ossi Vihtori
Lenni Ossi Vihtori
Santtu Ossi Vihtori
Ville Ossi Vihtori
Alvar Ossi Vihtori
Frans Ossi Vihtori
Elmo Ossi Vihtori
Atte Ossi Vihtori
Vili Ossi Vihtori
Tommi Ossi Vihtori
Mä en pääse tuosta Sohvi nimestä eroon kun oon niin tykästynyt että tytöt ois Sanni, Selma ja Sohvi...
Sohvi Anne Mirjam kävis hyvin, kun mun äitini toinen nimi on Mirjam. Mummollani olisi erikoinen nimi Eloni, mutta kuulostaako Sohvi Anne Eloni mimmoiselta? Aion siis jatkaa kampanjointia miehelleni Sohvi-nimestä, sillä tavoin sain Selmankin nimen läpi jota aluksi vastustettiin....
Veikka nimi olisi ihana. Tällä hetkellä ykkösenä on etunimeksi Samuli (joka passais meille molemmille). Mutta mieli voi muuttua. Hassuinta tässä on ettei nimen ole pakko alkaa S-kirjaimella, mutta näin tässä vaan on käynyt...
Silja?
Sanni, Selma ja Silja olisi minusta aivan ihastuttava sisrustrio. Sohvikin on ihan kiva ja hyvin sopii joukkoon sekin.
Pojalle Samuli on hyvä ja jos kerran molemmat nimestä pitävät, niin sehän on sitten helppo valinta =)
Minä olen kyllä sitä mieltä, että vaikka kuka olisi kuollut, niin kyllä lapsen vanhempien on saatava antaa mielestään kaunein nimi, eikä koska oli "pakko"....! Eikö joku Annen johdannainen kävisi kunnianosoituksesta?? (Itsekin inhoan Anne-nimeä, ehkä siksi näin voimakas reaktio..)
Anneli tai Annele olis minusta tosi suloinen nimi toiseksi tai kolmanneksi, tai vaikkapa Anniina tai Annikki? Tai jospa kolmannella olisikin yhdysnimi, esim suloinen Marianne?
Otsikosta Sannin ja Selman siskolle mulle tuli mieleen Signe. Harvinainen nykyään, mutta aika ihastuttava!! Tai olisko Siina enemmän tyyliänne? Tai pikkuprinsessa Sissi? :o)
...pidä Anne -nimestä. Mun äitini nimi on Kaija enkä takuulla antaisi sitä nimeä yhtenäkään nimenä tyttärelleni. Onkohan se niitä nimiä joita meidän lapsemme joskus antavat lapsilleen? Pikku-Pentit ja -Sirkat sitten kansoittaa muotinimitilastot, hih!
Olen johdannaista Anna-nimeä yrittänyt saada miehelle läpi, koska Annasta olen aina pitänyt. Menisi etunimenäkin! Marianne- hyvä idea, mieheni edesmennyt äiti oli Anne-Marie ei vaan käyttänyt loppuosaa nimestään. Signe olisi ihana, mutta onko lian hankala enemmistölle lausua? Sissi olisi hauska nimi sikäli kun asustamme Saksassa ja täällähän Keisarinna Sissi on kova juttu - teeveestä tulee lasten piirrettykin....Tiedän vain mieheni ehdottavan sitten Ninjaa toiseksi nimeksi....ottaa siis ihan vitsinä sen...
Sohvi olis kyllä kiva tytölle!
Muita tytön etunimi-ideoita:
Siiri
Sonja
Sylvi
Sylvia
Saaga
Saima
Saimi
Silja
Senja
Sofi/Sofia