Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sannin ja Selman sisarrukselle nimi?

20.08.2009 |

Kolmatta lasta odotellaan ja nimiasioissa on ihan tyhjä pää. Tytölle minä haluaisin nimeksi Sohvi, mutta mieheni ei syty...Pojalle on varmasti toiset nimet, etunimillä vastaan leikitellään.

Tyttäremme ovat:

Sanni Laura Elina

Selma Eevi Maria

Molempien tyttöjen toiset ja kolmannet nimet ovat suvun nimiä ja nyt olisi tytölle yhdeksi nimeksi pakko laittaa Anne. Nimi josta en pidä yhtään, mutta en voi vastaankaan pistää sillä on mieheni tänä vuonna menehtyneen äidin nimi....Pojan muut nimet olisivat suvusta: Ossi Vihtori eli pojalle etunimi hakusessa ja tytölle nimi johon sais Anne nimen liitettyä.....Apua!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvi olis kyllä kiva tytölle!

Muita tytön etunimi-ideoita:

Siiri

Sonja

Sylvi

Sylvia

Saaga

Saima

Saimi

Silja

Senja

Sofi/Sofia

Sini

Suvi

Sointu

Säde

Helvi

Elsa

Venla

Helmi

Kerttu

Toisisksi nimiksi ehdotan mm.

Anne Sofia

Anne Juulia

Anne Linnea

Annemari/Anne-Mari

Pojalle ehdotan etunimeksi:

Samuel

Samuli

Samu

Saku

Sulo

Severi

Santeri

Sakari

Sisu

Simon

Vilho

Niilo

Lauri

Lassi

Kalle

Maunu

Paavo

Jaakko

Eeli

Leo

Aarne

Toivo

Topi

2/6 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muutama ehdotus:

Sofi Anne Ilona

Sanja Anne Eerika

Sa(a)ga Anne Inari

Silva Anne Inkeri

Saana Anne Elviira

Salla Anne Aurora

Salli Anne Emilia

Saara Anne Alisa

Satu Anne Sofia

Sade Anne Mirjami

Veikka Ossi Vihtori

Lenni Ossi Vihtori

Santtu Ossi Vihtori

Ville Ossi Vihtori

Alvar Ossi Vihtori

Frans Ossi Vihtori

Elmo Ossi Vihtori

Atte Ossi Vihtori

Vili Ossi Vihtori

Tommi Ossi Vihtori

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pääse tuosta Sohvi nimestä eroon kun oon niin tykästynyt että tytöt ois Sanni, Selma ja Sohvi...

Sohvi Anne Mirjam kävis hyvin, kun mun äitini toinen nimi on Mirjam. Mummollani olisi erikoinen nimi Eloni, mutta kuulostaako Sohvi Anne Eloni mimmoiselta? Aion siis jatkaa kampanjointia miehelleni Sohvi-nimestä, sillä tavoin sain Selmankin nimen läpi jota aluksi vastustettiin....

Veikka nimi olisi ihana. Tällä hetkellä ykkösenä on etunimeksi Samuli (joka passais meille molemmille). Mutta mieli voi muuttua. Hassuinta tässä on ettei nimen ole pakko alkaa S-kirjaimella, mutta näin tässä vaan on käynyt...

Vierailija
4/6 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silja?

Sanni, Selma ja Silja olisi minusta aivan ihastuttava sisrustrio. Sohvikin on ihan kiva ja hyvin sopii joukkoon sekin.

Pojalle Samuli on hyvä ja jos kerran molemmat nimestä pitävät, niin sehän on sitten helppo valinta =)

5/6 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä sitä mieltä, että vaikka kuka olisi kuollut, niin kyllä lapsen vanhempien on saatava antaa mielestään kaunein nimi, eikä koska oli "pakko"....! Eikö joku Annen johdannainen kävisi kunnianosoituksesta?? (Itsekin inhoan Anne-nimeä, ehkä siksi näin voimakas reaktio..)

Anneli tai Annele olis minusta tosi suloinen nimi toiseksi tai kolmanneksi, tai vaikkapa Anniina tai Annikki? Tai jospa kolmannella olisikin yhdysnimi, esim suloinen Marianne?

Otsikosta Sannin ja Selman siskolle mulle tuli mieleen Signe. Harvinainen nykyään, mutta aika ihastuttava!! Tai olisko Siina enemmän tyyliänne? Tai pikkuprinsessa Sissi? :o)

Vierailija
6/6 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pidä Anne -nimestä. Mun äitini nimi on Kaija enkä takuulla antaisi sitä nimeä yhtenäkään nimenä tyttärelleni. Onkohan se niitä nimiä joita meidän lapsemme joskus antavat lapsilleen? Pikku-Pentit ja -Sirkat sitten kansoittaa muotinimitilastot, hih!

Olen johdannaista Anna-nimeä yrittänyt saada miehelle läpi, koska Annasta olen aina pitänyt. Menisi etunimenäkin! Marianne- hyvä idea, mieheni edesmennyt äiti oli Anne-Marie ei vaan käyttänyt loppuosaa nimestään. Signe olisi ihana, mutta onko lian hankala enemmistölle lausua? Sissi olisi hauska nimi sikäli kun asustamme Saksassa ja täällähän Keisarinna Sissi on kova juttu - teeveestä tulee lasten piirrettykin....Tiedän vain mieheni ehdottavan sitten Ninjaa toiseksi nimeksi....ottaa siis ihan vitsinä sen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi