Kuinka paljon voi todella rakastaa kumppaniaan, jos pettää tätä toistuvasti saman ihmisen kanssa?
Kommentit (39)
Saa olla mukavasti naimisissa ja käydä siististi huorissa.
En halunnut rasittaa enkä aiheuttaa harmia. Toivottavasti toivut kuitenkin pian.
5
edes osaa sen oikeammin rakastaa. Oikeasti rakasta ei halua satuttaa, vaan luopuu sen sijaan omista impulsseistaan. Mutta voi toki rakastaa sillä tasolla millä ylipäätään osaa rakastaa, se toinenhan voi olla oikeasti vain sellainen pinnallinen juttu, mitä tämän tasoinen ihminen ei katso miksikään ongelmaksi suhteessa vaimoonsa. Mutta on ehkä kyvytön asettumaan toisen asemaan.
todellakin voimakkaat ja rakkaus niin monitahoista. Kyllä kahta voi rakastaa kovasti. Ajatukset kohdistuvat vain yhteen kerrallaan siinä tilanteessa missä kulloinkin on.
Esim toiselle intohimoista rakkautta ja toiselle laajaa kokonaisvaltaista rakkautta.
Vaikea selittää.
Olen nainen ja pettänyt miestäni pari vuotta "vakikumppanin" kanssa. Silti rakastan miestäni eikä tulisi mieleenkään ryhtyä mihinkään seksiä kummempaan tuon toisen miehen kanssa.
Ainut ja yksikertainen syy pettämiseen on se, että mieheni ei kerta kaikkiaan pysty tyydyttämään minua seksuaalisesti, eivätkä mitkään hoitokeinot ole auttaneet hänen kyvyttömyyteensä. 8 vuotta taistelimme hänen kyvyttömyyttään vastaan ja sitten en vain enää jaksanut ja kestänyt sitä, etten koskaan tule seksissä tyydytetyksi.
Kaikilta muilta ominaisuuksiltaan mieheni on minulle täydellinen ja sovimme toisillemme täydellisesti. Haluan ehdottomasti elää hänen kanssaan.
En ole kertonut miehelleni toisesta miehestä, KOSKA HÄN ON SANONUT ETTEI HALUA TIETÄÄ JOS PETÄN. Hän on myös sanonut hyvin selvästi, että vaikka pettäisin, ei hän missään tapauksessa haluaisi avioeroa ja haluaa minun mieluummin pettävän kuin ottavan eron. Niinpä hoidan tarpeeni hienotunteisesti kertomatta miehelleni, vaikka luulenkin, että syvällä sisimmässään hän kyllä tietää asian laidan, muttei halua sitä suoraan minulta kuulla tai siitä keskustella.
Tässä minun näkökulmani ja meidän tapamme hoitaa asia. Jos se jotakuta häiritsee, niin häiritköön. Tämä on meille paras tapa, enkä ymmärrä, miksi se kellekään muulle kuuluisi. Jos joku ulkopuolinen menisi miehelleni suhteestani kertomaan, niin se, ketä hän sillä eniten loukkaisi olisi mieheni, aika vastuutonta minusta.
et petä. Jos et syvällä sisimmässäsi rakasta ja kunnioita toista ihmistä, pystyt pettämään.
Tunnehäiriöiset pystyvät pettämään tilanteessa kuin tilanteessa.
Ainut ja yksikertainen syy pettämiseen on se, että mieheni ei kerta kaikkiaan pysty tyydyttämään minua seksuaalisesti, eivätkä mitkään hoitokeinot ole auttaneet hänen kyvyttömyyteensä.
vaikka hänen omassa parisuhteessaan ei olekaan mitään tuollaista ongelmaa, päinvastoin. Hän vaan väittää että kyllä, rakastaa omaa puolisoaan ihan valtavasti.
Saattaahan se rakastaakin, mutta kunnioitus on aika nolla minun mielestä.
Ainut ja yksikertainen syy pettämiseen on se, että mieheni ei kerta kaikkiaan pysty tyydyttämään minua seksuaalisesti, eivätkä mitkään hoitokeinot ole auttaneet hänen kyvyttömyyteensä.
vaikka hänen omassa parisuhteessaan ei olekaan mitään tuollaista ongelmaa, päinvastoin. Hän vaan väittää että kyllä, rakastaa omaa puolisoaan ihan valtavasti. Saattaahan se rakastaakin, mutta kunnioitus on aika nolla minun mielestä.
Tai ainakaan kunnioitusta ei ole kumppania kohtaan yhtään, ja kyllä mä luen kunnioituksen myöskin vakavan rakkauden osaksi!
että tuo pettäminen ei ole millään tapaa pois hänen mieheltään, ei vaikuta heidän suhteeseensa mitenkään
13
että jos jotain rakastaa (on siis rakastunut) ei tätä petä.
ainakaan sillä hetkellä, kun avaa vetskariaan bylsiäkseen toisen kanssa, lepertelee toiselle yms.
Voi kuvitella rakastavansa. Mutta todelliseen rakkauteen kuuluu kunnioitus ja kusettaja ei tod. kunnioita.
itselleen mitään. Ja katuu heti petettyään.
Toisille seksi ei ole rakkauden ilmentämismuoto.
Ns. vanhanaikainen uskollisuus ei takaa kenenkään rakkautta toista kohtaan. Vrt. ystävät ja lapset.
itselleen mitään. Ja katuu heti petettyään.
Ei vaan mene jakeluun. Seksihän on ruumiin tarve samalla tavalla kuin vaikka syöminen. Rakkaus taas on tunne, joka kullakin syttyy eri tavalla ja on erilaista eri ihmisiä kohtaan. Mitä tekemistä näillä on todellisuudessa toistensa kanssa? Eipä paljon mitään.
Voiko luonne olla niin heikko? Ja vielä aina saman ihmisen kanssa. Tässä mun tietämässäni tapauksessa mies sanoo rakastavansa vaimoaan, mutta silti pettää säännöllisesti toisen kanssa. Säälittää tää nainen joka on paras ystäväni. Ja säälin myös sitä vaimoa! Ovat olleet yhdessä vasta vajaat 5 vuotta ja vasta hankittu yhteinen koti. Onneksi ei ole lapsia! Eikä ukolla tietty aikomustakaan jättää vaimoa. On asioita joita en vain tajua!!!