Miehen kans kahestaan Helsinkiin lauantaina, suositelkaa ruokapaikkaa!
Eli pitkästä aikaa päästään kahestaan iltaa viettämään, ja ois kiva käydä hyvin syömässä, oisko kellään ehdotuksia? Pidetään hyvästä ruuasta ja pullo hyvää viiniä, mutta missä? Ihanaa päästä pitkästä aikaa kaksin!
Kommentit (23)
Demo
Chez Dominique ja Demo...
Demo on mahtava paikka, olen syönyt siellä kahdesti - ennen tähteä.
Dominiquessa olen syönyt kerran duunin puolesta. Ihan mahtava, tosi spesiaali ruoka.
Kuitenkin, jos minun pitäisi mennä rennosti syömään mieheni kanssa kahden kesken, en minä valitsisi Chez Dominiqueta - vaikka onkin siis upea ravintola. En ole ravintolakriitikko enkä mikään spesialisti ja minusta tuolla on jotenkin hiukan ....jäykkää...Tuntuu kuin ei ehkä sittenkään oikein osaisi olla :)
Demo taas on ihana paikka, mutta ainakin käsittääkseni pöytävaraus on nykyisin kiven takana, että jos nyt ylihuomenna aikoo mennä syömään niin ei varmaan onnistu ellei peruutuksia tule. Huippuruoka ja huippupalvelu kuitenkin. Ja sen mukaan hinnat.
Jokainen tietenkin itse määrittelee mistä tykkää, itselleni se olisi jotain Dominiquen ja La Famiglian väliltä :) Mieluummin Demo kuin Dominique
kuten Santa Fe tai Belge ;)
Otsikostani tuli mieleen myös kiva ravintola nimeltään RAFLA Uudenmaankadulla
näkee ihmisiä ja on ytimessä. Kosmos Kalevankadulla, aina varma:-) Hieman edullisempaan syömiseen myös Raffaello kiva - tosin ruoka ei niin hyvää. Jos rennompaa meininkiä ja hieman hälinää haluaa (ja tykkää tex-mexistä), Santa Fe on Suomen paras! Etu-Töölössä Taidehallin Klubilla mahtava uusi itämainen ravintola. Ravintola Nuevo kauniilla Sofiankadulla kiva. Jos kunnon korttelimeininkiä ja reilua ruokaa haluatte, Kolme Kruunua Krunikassa! Loistavaa pitsaa ja Hgin parasta pubimeininkiä Etu-Töölössä Urhon Pubissa. Paljon kivoja paikkoja, riippuu, mistä tykkäätte.
La Famigliaan. Illalla on iso riski epäonnistua. Muutamia tarinoita löytyy omasta kokemuksesta ja tuttavapiiristä, ja toki jos jotain spesiaalia iltaa vietetään, kannattaa välttää ketjuravintoloita, niissä ei olla ehkä ihan sydämellä mukana... Toisin kuin esim. Farougessa.
2
Ihana, pieni, tunnelmallinen, hyvä palvelu, hyvä ruoka, ei sikahintainen.
Varatkaa pöytä!
www.ravintolakarljohan.fi
LaFamiglia on perheruokapaikka ja useimmiten tupaten täynnä ja hälisevä. Ei mielestäni kahden keskiselle illalliselle. Ennemmin vaikka papa Giovanni sitten
Ehdotan vielä uutta vaihtoehtoa, eli Rodolfo Kirkkokadulla. Tunnelmallinen ja aina varma italialainen.
LaFamiglia ja papa giovanni käyty moneen kertaan, ihan ok paikkoja. Mutta tuolla Amigossa oon käyny joskus vuosia sitten, sitä vois harkita, Karljohan ja se kakkosen ehdottoma paikka(nimi jo ehti unohtua) vois olla kokeilemisen arvoisia!
Pöytävaraus täytyy kyllä tehdä, ettei tarvi sitten ympäri kaupunkia paikkaa etsiä ;) Menee ilta siinä aika hukkaan! Vaikka muuten mennäänkin fiiliksen mukaan!
Kiitos vielä mielenkiintoisista vaihtoehdoista! ap
en ole ap, vaan tuo Amigon ehdottaja ja sain tästä kivan vinkin, eli meillä seuraava kohde on Rodolfo
Voisin lähteä sinne tältä istumalta -nam
Kiitos ap:lle hyvästä aloituksesta : )
Sitä todella suosittelen! Aivan ihana tunnelmallinen ravintola, jossa hyvä palvelu ja loisto ruoka. Rauhallinen paikka ja ravintola juuri sopivan kokoinen. Pihvien ystäville tosiaan minäkin suosittelen Helsingin yhtä perinteisimmistä pihvipaikoista Amigoa, kuten joku muukin täällä taisi sanoa. Nammm!
Ihanaa iltaa ap:lle miehensä kanssa!
Rodolfo on kiva, samoin Karljohan. "Uusista" ravintoloista hyvä on Kauppatorin laidalla oleva Salutorget.
Jos on kesäinen ilma, suosittelen myös saariravintoloita (ravintola Saari tai Klippan noin esimerkkeinä).
näkee ihmisiä ja on ytimessä. Kosmos Kalevankadulla, aina varma:-) Hieman edullisempaan syömiseen myös Raffaello kiva - tosin ruoka ei niin hyvää. Jos rennompaa meininkiä ja hieman hälinää haluaa (ja tykkää tex-mexistä), Santa Fe on Suomen paras! Etu-Töölössä Taidehallin Klubilla mahtava uusi itämainen ravintola. Ravintola Nuevo kauniilla Sofiankadulla kiva. Jos kunnon korttelimeininkiä ja reilua ruokaa haluatte, Kolme Kruunua Krunikassa! Loistavaa pitsaa ja Hgin parasta pubimeininkiä Etu-Töölössä Urhon Pubissa. Paljon kivoja paikkoja, riippuu, mistä tykkäätte.