ÄO:si?
Kommentit (25)
tuo #2 151 kohdallaan jos vetäset jotain analyysiä anonyymien kirjoitusten perusteella :)
Korkeampi kuin kakkosella kuitenkin. KIlpaillaanko? :D
miksi ei testata töihin mennessä mulla tosi matala ja pääsin todella hyvään esimiestehtävään valtiolle. 4200e/kk. Tosin taitaa olla hyvä näin että ne viisaammat tekee ne työt :)
tosissaan ei ole kyllä hajuakaan. :D
Ja pikkasen ihmetyttää toi psykologilla testattu 151 myös. Näitten kyselyjen perusteella täällä pyörii Suomen älykköjen kerma.
Jostain muusta sain 112, kolmannesta 147. Mikä lie sitten se ns. virallinen testi?
Kirjoitin 6 ällää lukematta eikä yliopisto-opinnoissa tullut koskaan vastaan mitään hankalaa. Ja todellakin eri testien (työnantajan ja Mensan) mukaan ÄO:ni on noin 120. Eli aika neroja täällä pyörii ;-)
Miksi testattiin? Oliko ne perinteiset Wais-testit jne? Nimittäin kun sain psykologin testissä mielestäni melko surkean lukeman, joka oli selkeästi alle 130, sain kuulla olevani poikkeuksellisen lahjakas jne. Noh, testaaja sanoi että tulos voisi mennä yli 130 sitten kun pääsen psyykkisistä ongelmistani. Joka tapauksessa tunsin itseni varsinaiseksi neropatiksi noinkin huonolla tuloksella. Että mitä ihmettä ne sanoi sulle tuollaisen tuloksen jälkeen?
Kirjoitin 6 ällää lukematta eikä yliopisto-opinnoissa tullut koskaan vastaan mitään hankalaa. Ja todellakin eri testien (työnantajan ja Mensan) mukaan ÄO:ni on noin 120. Eli aika neroja täällä pyörii ;-)
Psykologin puheistä ymmärsin, että tavallisen tallaajan äo on 100-110. Akateeminen taso on 110-120. Ja siitä yli menevä on yli keskimääräisen akateemisen tason, 130 eteenpäin ollaan jo tosi älykkäitä. Ja täällä kaikki vastaajat huitelee yleensä jotain 140-150 lukemia :).
t. tuo yksi psykologin WAIS-testaama
Nyt voisi mennä paremmin kun olen joutunut skarppaamaan matemaattista puolta työn puolesta.
joitakin muitakin testejä olen tehnyt, niiden mukaan älykkyyteni on eniten verbaalista eli ei tuota loogisuutta ja päättelykykyä, mitä Mensan testi mittaa.
Joka tapauksessa opinnot ovat aina sujuneet helposti ja vaikeita asioita ei ole tullut eteen, vaikka tosiaan olen suorittanut paljonkin yleisesti vaikeina pidettäviä kursseja. Tohtorin tutkintokin tuli helposti.
oli ainakin jossain testissä 128. Onko sitten hvyä vai huono...?
miten on mahdollista, että tällaiset älyköt jaksavat keskustella talvihaalareista ja majavien ulkonäöstä loppumattomasti. Ilmeisesti älykkyys ja banaalius eivät ole toisensa poissulkevia luonteenpiirteitä.
Teininä tein jonkun kämäsen kotitestin ja sain siitä 137. Muut sen tehneet sai väliltä 100-120 eli kait se jollain tavalla toimikin. ;) Ei sillä tarkalla lukemalla ole enää vuosiin ollut mulle merkitystä, on käynyt muutenkin selväksi, että kaikki palikat on tallella ja suht hyvässä järjestyksessä. :D
Tuohon kakkosen heittoon muiden kirjoittajien tarkkailusta, en mä ainakaan kuvittele, että kykenisin muiden kirjoittajien älykkyydestä nettihölinän perusteella mitään sanomaan, muuten kuin ääritapauksissa. Tunnen ihan irlkin sellaisia pesunkestäviä neroja, jotka päästävät välillä todella älyttömiä sammakoita suustaan. Älykkäilläkin ihmisillä voi olla typeriä mielipiteitä. :)
Tuohon kakkosen heittoon muiden kirjoittajien tarkkailusta, en mä ainakaan kuvittele, että kykenisin muiden kirjoittajien älykkyydestä nettihölinän perusteella mitään sanomaan, muuten kuin ääritapauksissa. Tunnen ihan irlkin sellaisia pesunkestäviä neroja, jotka päästävät välillä todella älyttömiä sammakoita suustaan. Älykkäilläkin ihmisillä voi olla typeriä mielipiteitä. :)
Täällä oli aloitus Kaksplussan ja av:n eroista ja on ihan totta, että täällä on fiksumpaa porukkaa ja Kaksplussalla tuskastuttaa juuri monista viesteistä huokuva yksinkertaisuus. Älykkäillä ihmisillä voi olla typeriä mielipiteitä, joo, mutta yleensä perusteluista ja yleisestä tyylistä näkee että jotain siellä pääkopassa silti liikkuu.
Täällä oli aloitus Kaksplussan ja av:n eroista ja on ihan totta, että täällä on fiksumpaa porukkaa ja Kaksplussalla tuskastuttaa juuri monista viesteistä huokuva yksinkertaisuus. Älykkäillä ihmisillä voi olla typeriä mielipiteitä, joo, mutta yleensä perusteluista ja yleisestä tyylistä näkee että jotain siellä pääkopassa silti liikkuu.
Ns. 'typerät' mielipiteet ovat myös kaikkein mielenkiintoisimpia jos niille tarjotaan myös perustelut. Itsestäänselvyyksiä ei nelikymppinen jaksaisi enää lueskella. Hyvä vinoilu ja vähän kreisimpi ote on minusta älykkäälle ihmisille tyypillistä - pitää olla vähän yksinkertainen että ottaa elämän pikkuongelmat niin vakavasti kuin jotkut vaikuttavat ottavan.
Mulla 121 ja minua pidetään yleisesti fiksuna... =D
koskaan mihinkään, teen työtä käsityöammatissa ja tulokseni virallisessa testissä (jonka teki testimielessä psykologiaa opiskellut tyttöystäväni n. 25-vuotiaana) ylittää reilusti kakkosen tuloksen.
Samanlaisen tuloksen olen saanut eräästä toisestakin yleisessä käytössä olevasta virallisesta testistä. Tunnistamisen vaaran vuoksi en sitä kerro.
Nettitesteissä (jotka eivät mielestäni kerro mitään, ja ovat erittäin epäluotettavia lukemat ovat olleet välillä 160-172).
Loppuyhteenvetona sanoisin, että tämä testailu riittää vakuuttamaan itseni siitä, että prosessoritehoni on riittävä tehtävään kuin tehtävään - mutta tykkään tehdä töitä käsilläni.
En kerro asiaa kenellekään muulle kuin täällä anonyymisti, ja tunnen kyllä pari tohtoria. :D
Tottakai av:lla kaikki mammat ovat äo:ltaan 150! Arvasin tän heti kun näin ketjun otsikon. :D
testattu psykologilla, täällä katselen muiden kirjoituksia, niin tunneäly puuttuu monilta