Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaan "aina" terveitä: geeneissä vai tuuria?

Vierailija
20.08.2009 |

Heips. Olen usein ihmetellyt, miten usein tuttava- ja sukulaisperheissäkin ollaan sairaana. Mieheni ja minä olemme keskimäärin päivän vuodesta niin, että ei esim. voisi mennä töihin, mies ei ole ollut 8 vuoteen kipeä niin, että olisi tarvinnut käydä työterveyslääkärissä (tai missään muussakaan lääkärissä). Itsekin käyn lääkärillä ehkä kerran joka kolmas vuosi ja mitään lääkkeitä kumpikin syömme ehkä yhden päänsärkytabletin vuodessa.

Olen miettinyt, onko perintötekijöillä vaikutusta, kun ei lapsemmekaan (nyt 7v ja 3v) ole juuri koskaan kipeänä. Pari kertaa vuodessa on sellaista flunssaa muutama päivä, jossa on yskää ja/tai nuhaa, mutta harvemmink uin kerran vuodessa kuumeen kanssa. Mahatauti on ollut 7-vuotiaalla kerran, 3-vuotiaalla ei kertaakaan. Korvatulehdus 7-vuotiaalla kerran, 3-vuotias ei ole syönyt yhtään antibioottikuuria tai muutakaan lääkitystä, 7-vuotias kerran.

Eletään tosi aktiivista elämää sillai, että viikottain nähdään paljon ihmisiä harrastuksissa ja touhuissa, molemmat lapset olleet myös hoidossa elämässään, isompi jopa vuosia yhteensä, imuroin korkeintaan kerran viikossa, normaalia ruokaa syödään jne.

Tuuria vai luuletteko, että merkitystä minun ja miehen terveydellä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä että. Enemmän geenien hyväksi.

Ehkä myös kohtalaisen terveiden elämäntapojen ansiota?

Meilläkään ei mitenkään hirveästi sairastella, ainakin jos vertaa tuttavaperheiden sairasteluihin.

Vierailija
2/4 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et vain noteeraa niitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työn tulos, itsetehty ravinto, ei eineksiä,