Menin sitten ekaa kertaa äitiysneuvolaan pienen vauvan kanssa.
Muutaman pv ikäinen vauva mukana. On vielä toinen lapsi mikä mulle on syntynyt, joten ekasta kokemusta on ja järkytyin ihan kamalasti. Terv,hoitaja alkoi opastaa imetyksessä. Piti oikein näyttää miten imettää. Mua inhottaa muutenkin imetystilanne, jos joku katsoo. En vaan osannut kieltäytyä paljastamasta tissiä. Vauva imi ihan normaalisti, eikä siinä huomauttamista ollut. Tehdäänkö kaikille sama testi kuin mulle. Vieläkin tärisen järkytyksestä...
Kommentit (24)
kummallakin kerralla.Myös kummallakin kerralla katsottiin miten imetän ja imeekö vauva oikein.Ekalla kerralla olin hieman hämmentynyt, koska en osannut odottaa tällaista.Tosin minulle tehtiin kummassakin synnytyksessä sektio, jolloin ollaan tarkempia maidon noususta ym. ja kummallakin kerralla parit TODELLA kipeät rintatulehdukset ja veriset nännit.Siinä oli kyllä jo th:lla syytä tarkistella pariin otteeseenkin rintojeni kunto ja imetys.Jouduin kyllä tämän lisäksi vielä ensiavussa esittelemään muhkeaa ja HEMMETIN kipeää rintavarustustani, että sain sieltä kunnon kipulääkereseptin ja neuvot miten saan maidon ulos tehokkaimmin.Siinä kävi yks sun toinen pällistelemässä utareitani ;D
Minua ei kyllä härinnyt nämä toimenpiteet,vaikka en minäkään halunnut "julkisesti" esitellä imetystäni ja rintojani,mutta tärkeintä oli päästä itse kuntoon ja saada vauvalle ruokaa :)
Kaikissa neuvoloissa ei tosin toimita näin tarkasti ja monet voivat hieman hämmentyä siitä.
Vieläkin tärisen järkytyksestä...
rauhoittua. =)
jolla itsellään on perverssimieli voi pitää imetystä nolona!
joka on imettänyt lapsiin piiiitkääään. Muistakaa hyvät äidit, että teillä on oikeuksia ja että tk:n henkiläkunta on teitä varten ettekä te heitä varten. Neuvolakäynneillä saa kieltäytyä tai olla kieltäytymättä juuri siitä mistä itse äitinä haluaa. Ja toisaalta muistakaa vaatia sitä mitä itse katsotte tarvitsevanne.