Miten vaikeaa voi käsien pesu olla?
Kävi taas sukulaisvieraita ja eivät millään olisi käyneet pesemässä käsiään ennen ruokailua/kahvittelua vaikka kuinka olisi kiltisti sanonut.
Mitä hyötyä ruuanlaittajan ja pöydän kattajan on pestä käsiään kun syöjät tulevat pesemättömin käsin pöytään?
Oli ilmeisesti jo tarpeeksi kun sisään tullessa ja vessassa käydessä pestiin kädet ainakin selostuksesta päätelleen.
Kommentit (3)
Oli ilmeisesti jo tarpeeksi kun sisään tullessa ja vessassa käydessä pestiin kädet ainakin selostuksesta päätelleen.
vai miten paskaista teillä oikein on, jos normaalikyläilyllä ehtii heti sotkumaan?
ennen ruokailua?
Mikähän voisi olla syy? Oletko esim. kaivellut nenää, silmiä, varpaiden välejä yms. viime käsienpesun jälkeen?
Pesen, kun käyn vessassa ja sen jälkeen, jos teen jotain sellaista, mistä kädet ovat tulleet likaisiksi. Joskus pesen, kun alan laittamaan ruokaa, mutten aina.
Mä oon todella harvoin sairas, mulle ei esim. juuri koskaan tartu tuttavapiirin tartuntataudit. Tein vuosia sitten päiväkotihommia sijaispalvelun kautta (mulla saattoi olla jopa 2-3 eri työpaikkaa viikossa), enkä sairastellut tuolloinkaan.
Oma kokemus osoittaa, että ihmisen, jolla on normaali vastustuskyky, ei tarvitse pestä käsiä jatkuvasti. Kyllä muakin varmaan alkaisivat pöpöt inhottamaan, jos kauheasti pohtisin niitä, mutta kun en pohdi.
En voi pestä käsiä kovinkaan usein, koska mulla on sen verran kuiva iho, että useamman kerran päivässä tapahtuva saippuapesu tai kuumalla vedellä peseminen tekee mulle haavoja käsiin.
Ällöttykää rauhassa :)
Ps. Vaikka mulle oliskin joskus opetettu, että kädet pestään, olen nyt kuitenkin aikuinen ihminen, joka käyttää omaa harkintaansa. En todellakaan ole tuttavapiirin ainoa ihminen, joka ei harrasta tiheää käsienpesua, joten kyllä näin voi elää.
vai miten paskaista teillä oikein on, jos normaalikyläilyllä ehtii heti sotkumaan?