Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluvatko verhotangot asuntokauppaan?

Vierailija
19.08.2009 |

Olemme myyneet asuntomme. Miehen mielestä voimme ottaa asunnosta itse laittamamme verhotangot mukaan (olisivat tarpeen seuraavasssa asunnossa), mutta minun mielestäni ne kuuluvat "kiinteästi" asuntoon.

Onko jollain tietoa asiasta?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ollaan otettu joistakin irtotankoja mukaan ja joitakin jätetty. Tarpeen mukaan. Tietysti jos ovat verhokiskoja katossa kiinni, niin kuka niitä haluaa alkaa repimään mukaansa. Tai on kai niitäkin jotka ottaa kaappejakin seiniltä alas ja kyytiin ja pihamaalta kasvit

Vierailija
2/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppakirjaan olisi syytä kirjata mitä kauppa käsittää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tangot ovat juuri irtotankoja ja itse laitettuja, joten kai mies sitten oli oikeassa tässä ;)

Vierailija
4/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin pihakasvit.

Vierailija
5/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA koneistakin voidaan aina sopia. Ei mikään ole kiveenhakattua, että "nämä teidän pitää jättää". Tapauskohtaista.

Mutta verhotangot eivät MISSÄÄN TAPAUKSESSA kuulu itsestäänselvyytenä kauppaan.

Vierailija
6/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ne kuuluu kiinteistöön

Sisareni osti juuri talon ja verhotangot vaikka oli irtotankoja oli kaupassa sekä kaikki puutarhakasvit

Vierailija
7/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen merkitä mitä kauppa pitää sisällään niin ei tule epäselvyyksiä.

Vierailija
8/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa vaan mukaan jos haluatte.Jos on kiinteät kiskot niitä en alkaisi irrottelemaan.Joskus aikoinaan ostimme kämpän johon oli laitettu ikkunoiden väliin sälekaihtimet.Entinen omistaja halusi niistä rahat pois ja meidän olisi pitänyt niistä maksaa.Ei tullut kaihtimista kauppoja,mut eipä myyjäkään niitä hakenut pois..

Vierailija
9/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. keittiön kaapit ovat irtaimistoa. (eli kannattaan kaupanteon yhteydessä varmistella mitä jää/kuuluu kauppaan). Ettei tule yllätyksiä.

Vierailija
10/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä ... mielestäni ruukuissa olevat saa ottaa mukaan, mutta jos ne on istutettu maahan niin mielestäni ne ovat ns. kiinteitä joten ne on jätettävä ellei sitä ole erikseen mainittu etukäteen kauppaa tehtäessä.

Vierailija
11/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIELESTÄNI on vaan kovin huono sana lain edessä, joka aiheuttaa kovasti ongelmia. Kun laki on sitten kovin erillainen. Marjapensaat voi ottaa mukaasi jos niitä et kaupassa ole myynyt. Ikävähän se iso kuoppa uudelle omistajalle on mutta istuttaa siihen sitten jotain muuta tai täyttää.

Vierailija
12/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut jopa oikeudessa tämän asiaan takia (siis tämä oli pieni osa itse asiaa) ja tosiaan jos on ruuveilla jotain kiinni kämpässä niin kuuluu kauppaan jos ei ole erikseen kauppakirjassa mainittu että ei kuulu kauppaan. Tietysti voi ostajalta kysyä josko saa ottaa, hänhän mahdollisesti vaihtaa ne.

Vierailija
13/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lamput, jotkut keittiön lisälaitteet (extra jääkaappi, arkkupakastin) eivät kuulu kauppaan.

Samoin pihalla olevat irtonaisemmat rakenteet kuten matonpuisteluteline, leikkimökki tai lasten tramppis eivät kuulu kauppaan. Puutarhavaja sen sijaan yleensä kuuluu.

Varmuuden vuoksi kannattaa listata kauppakirjaan, niin ei ole epäselvyyttä.

Vierailija
14/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole suuri vaiva kirjata paperille mitä kuuluu kauppaan.

Vierailija
15/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä olette myyneet. Eikö pää sanonut että kauppakirjaan kirjataan mitä myydään niin ei ole epäselvää.

Kysy kiinteistövälittäjältä jos et tiedä heidän kuuluu tietää lainpykälät näissä asioissa ilman lakitupaa

Vierailija
16/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinteät verholaudat joo, mutta irroitettavat ovat osa sisustusta ja näin ollen omia, jos ne on sinne itse hankkinut.

17/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lienee kohteliasta vaihtaa lähtiessä tilalle alkuperäiset.

kiinteät verholaudat joo, mutta irroitettavat ovat osa sisustusta ja näin ollen omia, jos ne on sinne itse hankkinut.

korjaus: eipä tuo liity juurikaan sitaattin...

Vierailija
18/19 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille oli vähän yllätys että uuteen kotiin muutettuamme kaikki verhotangot oli irroitettu. Olimme jättäneet entiseen kotiimme irralliset tangot, joten oletimme että näin menetellään aina, ovathan tangot kuitenkin ikkunakohtaiset. Tuleehan siitä myös kustannuksia kun pitää heti ostaa uudet verhotangot kaikkiin ikkunoihin. Eli jos haluaette tangot mukaanne ehdottomasti niin kannattaa mainita kauppakirjassa.

Puita yms. istutuksia ei saa erikseen mainitsematta viedä, oikeudessa on ollut ennakkotapauksia tästä kun tyyppit on kaivaneet koko puutarhan mukaansa. Mutta kukapa estää omia perennoja jakamasta silloin kun huvittaa ja ottamasta niitä lähtiessä mukaan.

Vierailija
19/19 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu tekemässä 50 muuttoa eikä koskaan ole kukaan kehdannut repiä verhotankoja irti. Ja olisi kovin typerää niitä repiä orti ja jättää paljon reikiä seiniin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän