Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2-luokkalaisen koulupäivä päättyy jo klo11, miten

Vierailija
18.08.2009 |

järjestäisit lapsen loppupvän hoidon ja turvan olettaen että itse (tai miehesi) kotiutuisi töistä vasta klo 15.30-17?

:((

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvä ratkaisu, jos taloudellisesti mahdollista

Vierailija
22/61 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta ymärrän että on mukavaa että lapsilla on lyhyt päivä mutta toisaalta kuinka perustellaan opettajien 14 viikkoa lomaa vuodessa. Mistähän tällainen muinaisjäänne on jäänyt? Ei missään muualla maailmassa lapset vietä näin vähää aikaa koulussa. Itselläni on ekaluokkalainen ja onneksi on iltapäiväkerho mutta ensi vuonna sama edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ole koskaan tajunnut sitä, miksi on niin jumalattoman tärkeää olla kotiäitinä 3-vuotiaalle, mutta koululaiset voikin sitten hylätä jokseenkin tyystin. Siis oikeasti, ei se iltapäiväkerhokaan -yleensä 50 lapsen ja kahden aikuisen meluisa ja riitainen säilytysvarasto - pelasta sitä, että lapset kaipaavat OMAN äitinsä läheisyyttä ja huomiota ja apua koulukäynnissä.

Varsinkin jos sun omat työkuviot on kerran auki, olet varmasti tilasuudessa järjestää niitä!

Mutta kartoita nyt

-iltapäiväkerhot kunnan ja seurakunnan ja kansalaisopiston

-mummot

-harrasteet (monet urheiluseurat järjestää iltapäivisin koulun jälkeen toimintaa lapsille)

-naapurit

-opiskelijatytöt

-kaverit

Vierailija
24/61 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellisesti ei vaan taida olla mahdollista hänen osittainen hoitovapaansa.

Hmmm, täytyypä ottaa tuo seikka kyllä puheeksi miehen kanssa.

Toisaalta hän "yleni" vuoden alusta eikä yksikössä ole kuin 3 työntekijää joista toinen tekee työnsä ulkomailta käsin joten tuskinpa mieheni olisi mahdollista jättäytyä kotiin edes 1 päiväksi vkossa.

Ap

Vierailija
25/61 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomailta käsin kokonaan, mutta miehesi ei yhtä iltapäivää viikossa??

Vierailija
26/61 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lakiin kirjattu oikeus osittaiseen hoitovapaaseen, siitä ei ole yötnantajan ihan helppo kieltäytyä.

Vierailija
27/61 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ensimmäiset 3v lapsen elämässä ovat juuri ne perusturvan muodostavat vuodet ja se ikä kun lapsi ei mitään "saa irti" päivähoidosta. Ei ainakaan mitään sellaista mitä ilman ei hyvin tulisi toimeen.

Minulla oli jo ennen ensimmäistä raskautta se päeriaate etten vie vauva-tai taaperoikäistä muille hoitoon 7-10h/pvässä jotta pääsen hoitamaan ja kasvattamaan muita lapsia (olen siis alalla itsekin).

Toisekseen halusin että lapseni osaavat a, kävellä, b, puhua edes jokseenkin hyvin, c, pitää puolensa jos tarvis, d, ymmärtävät aivojensa kehitystason puolesta sen ettei häntä hylätä vaan tullaan myös hakemaan iltapvällä.

Ja mitä tulee iltikseen niin käsittääkseni lapsia saa ryhmässä olla max 32kpl ja silloinkin aikuisia on oltava 3-4kpl, ainakin täällä pk-seudulla. He myös jakavat kerhotiloja niin ettei koko kööri ole samassa kopissa koko ajan.

Kolmanneksi tämä asia ei millään muotoa vie sitä pois etten olisi kiinnostunut lapseni koulunkäynnistä, ei tod! ei mennyt 1-luokalla yhtäkään päivää ettikö olisi koulupvästä puhuttu ja ettenkö olisi läksyjen tekoa seurannut ja niitä tarkistanut. Me myös sylittelemme päivittäin, olemme kainalokkain, puhumme asioista ja kerron myös rakastavani. hieman ohi aiheen mutta sanonpa silti senkin tässä :)

Ap

Vierailija
28/61 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulu ala alakouluikäisiltä koskaan 10:n jälkeen eikä pääty ennen 12:ta. Tämä myös ap- ja ip-hoitojen järjestämisen helpottamiseksi.

Kannattaisi ottaa rehtoriin yhteyttä, ja keskustella tästä.

Vierailija
29/61 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ole koskaan tajunnut sitä, miksi on niin jumalattoman tärkeää olla kotiäitinä 3-vuotiaalle, mutta koululaiset voikin sitten hylätä jokseenkin tyystin. Siis oikeasti, ei se iltapäiväkerhokaan -yleensä 50 lapsen ja kahden aikuisen meluisa ja riitainen säilytysvarasto - pelasta sitä, että lapset kaipaavat OMAN äitinsä läheisyyttä ja huomiota ja apua koulukäynnissä. Mutta kartoita nyt -iltapäiväkerhot kunnan ja seurakunnan ja kansalaisopiston -mummot -harrasteet (monet urheiluseurat järjestää iltapäivisin koulun jälkeen toimintaa lapsille) -naapurit -opiskelijatytöt -kaverit

Pikkukommentti:

Minä olen YH, pakko tehdä täyspäiväisesti töitä

Mummot: töissä, toinen 500km:n päässä

Naapurit:töissä

OPiskelijat:koulussa nekin

Kaverit töissä

Miten idioottimainen kommentti. Tai sitten elät itse sossunrahoilla kotona.

Mutta arvaas mitä,minä voinkin tehdä etätöitä mutta niinkuin AP-. ei voi. Niin ja olin myös kotona 2,5 vuotta. Suomen koulusysteemi on ihan perseestä.Opettajilla lomaa ihan liikaa.

Vierailija
30/61 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on lain suoma oikeus jäädä osittaiselle hoitovapaalle. Kuuden tunnin päivillä tuo ratkeaisi. Työpäivä kello 8 - 14. Sillähän tuo ongelma on ratkaistu.

Vierailija
31/61 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitä tulee noihin "lakisääteisiin" ryhmäkokoihin ja ryhmän huonetiloissa jakamiseeen niin ne on käytännössä ihan yhtä tyhjän kanssa. Niitä ohjeita ja suosituksia noudatetaan paljon vähemmän kuin päiväkodeissa.

Mutta what ever.

Ne ensimmäiset 3v lapsen elämässä ovat juuri ne perusturvan muodostavat vuodet ja se ikä kun lapsi ei mitään "saa irti" päivähoidosta. Ei ainakaan mitään sellaista mitä ilman ei hyvin tulisi toimeen.

Minulla oli jo ennen ensimmäistä raskautta se päeriaate etten vie vauva-tai taaperoikäistä muille hoitoon 7-10h/pvässä jotta pääsen hoitamaan ja kasvattamaan muita lapsia (olen siis alalla itsekin).

Toisekseen halusin että lapseni osaavat a, kävellä, b, puhua edes jokseenkin hyvin, c, pitää puolensa jos tarvis, d, ymmärtävät aivojensa kehitystason puolesta sen ettei häntä hylätä vaan tullaan myös hakemaan iltapvällä.

Ja mitä tulee iltikseen niin käsittääkseni lapsia saa ryhmässä olla max 32kpl ja silloinkin aikuisia on oltava 3-4kpl, ainakin täällä pk-seudulla. He myös jakavat kerhotiloja niin ettei koko kööri ole samassa kopissa koko ajan.

Kolmanneksi tämä asia ei millään muotoa vie sitä pois etten olisi kiinnostunut lapseni koulunkäynnistä, ei tod! ei mennyt 1-luokalla yhtäkään päivää ettikö olisi koulupvästä puhuttu ja ettenkö olisi läksyjen tekoa seurannut ja niitä tarkistanut. Me myös sylittelemme päivittäin, olemme kainalokkain, puhumme asioista ja kerron myös rakastavani. hieman ohi aiheen mutta sanonpa silti senkin tässä :)

Ap

Vierailija
32/61 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käteen jäävä summa tippuu vain 10%...jos huomioin iltapäiväkerhomaksun alennuksen, ja jos jätän pois siivoojan johon en ole tyytyväinen.

Tietty se veroprosenttikin vähän putoo, mun tapauksessa 31.sta 28,5-een.

Kyllä silti kieltämättä vähän vaikeelta tuntuu ansionmenetys, kun raksa nielee rahaa ym

- toinen miettijä-

Vierailija
33/61 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla ei ole taloudellisesti mahdollista toteuttaa osittaista hoitovapaata.

Meillä esimerkiksi ei sitä mahdollisuutta ole, puhuin siitä hetki sitten miehelle (vaikka vastauksensa tiesinkin) ja hän tyrmäsi sen täysin.

Minun tuloistani se 1 päivän poistuminen ei ehkä olisi liikaa mutta miehen palkasta olisi, kuulema.

Emme tulisi toimeen, nyttenkin on tiukkaa.

Niin, olen säännöllisen epäsäännöllisesti työtön ja asuntolainaa makselemme, ja päivähoitomaksua maksamme ymym.

Niin ja "se yksi" muutti ulkomaille useammaksi vuodeksi.

Ap

Vierailija
34/61 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sitten miehen ei olisi pitänyt tehdä niitä lapsia, jos ei heistä vastuuta kanna.

Vierailija
35/61 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä suosituksia noudatetaan.

Siis jako-ja ryhmäkokosuosituksia yms.

Ap

Vierailija
36/61 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli nettopudotus tuloissa ei ole läheskään niin suuri kuin monet ehkä kuvittelvat. Muutosverokorti tietysti pitää vaivautua pyytämään :)

Miehelläsi on lain suoma oikeus jäädä osittaiselle hoitovapaalle. Kuuden tunnin päivillä tuo ratkeaisi. Työpäivä kello 8 - 14. Sillähän tuo ongelma on ratkaistu.

Vierailija
37/61 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi sanoa etteikö mieheni vastuutaan kantaisi!

Tietäisitpä vain.

Ap

Vierailija
38/61 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ovat jotain merkonomeja tai perushoitajia, joita mies elättää ja joiden palkkaa ei kotona tarvita

Vierailija
39/61 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on laki takanaan, eikä silti tee mitään. Joten vastuuton on.

Vierailija
40/61 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipahan mieleeni mainita, että kaikilla ei ole työaika 8-16. On myös sellaisia putiikkeja jotka ovat auki esim.10-18 tai 12-20 ja jos työmatkat ottaa vielä tunnin sivuunsa niin kuuden tunnin työaika ei paljoa helpota. Monesti vielä nämä pienten firmojen, ehkä isompienkin, pomot ovat todella nihkeitä työaikajärjestelyihin vaikka muille työntekijöillekin sopisi vallan mainiosti: kun ei ole ennenkään tehty jne...

Parempi olisi, kun koulu ei loppuis ennen puoltapäivää koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän