Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos raskaustesti on positiivinen niin milloin kannattaa

Vierailija
18.08.2009 |

mennä lääkäriin katsomaan sykkiikö sydän? Siis millä raskausviikolla? Eikös se np-ultra oteta nykyisin ainakin Helsingissä jo viikolla rv11? Koska tulee ottaa yhteys neuvolaan?

terveisin ulkona kuin lumiukko;)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka neuvola on viikon 8 kieppeellä. Eli pari viikkoa ennen ultraa.

Itse asun Tampereella ja neuvolassa käy paljon naisia niin ajan olen varannut aina testaamisen jälkeen kun positiivinen tulos saatu.

Kuukauden päivät melkein saa odottaa ekaa neuvolaa mutta meillä neuvolasta tulee positiivistä palautetta jos on liikkeillä ennempi kuin myöhään. Muutaman viikon päähän jos ajattelee jättävänsä soiton niin ei niitä aikoja niin vaan enää saa.

Mutta onnea odotukseen!

Vierailija
2/12 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuolaan ottisin yhteyttä joskus rv7

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin yskityislääkäriin ajan rv 7. Onko liian aikaista vai näkyykö jo sydän? Selviääkö silloin, että onko kohdun ulkoinen vai onnistunut?

Vierailija
4/12 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuitenkin muistaa, että ennen rv 12 on se keskenmenoriski korkeampi. Toki saat iloita raskaudestasi, ja kaikki meneekin luultavasti hyvin, mutta sinuna pitäisin vähän ohjista kiinni kunnes raskaus on pidemmällä.

Onneksi olkoon!

Vierailija
5/12 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hälytys varasin lääkärin rv 7. Onko tyhmää ilmestyä sinne niin aikaisin? Voiko ne nähdä jo jotakin siellä ultrassa silloin?

Vierailija
6/12 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun viikon päästä pääsee neuvolaan? Vai oletko sää jossain ulkomailla? Onko sulla joku lääkitys miksi tarttee olla raskaudesta varma?

Noilla viikoilla sydän alkaa sykkiin niin saattaa sielä jotain näkyä tuurilla mutta itse en välittäisi mennä ja ottaa stressiä jos sielä näkyy pieni pläntti eikä sykettä.

Doplerilla viikolla 11 lääkäri ei löytänyt sykettä, seuraavalla viikolla ultra löysi.

Minusta lapsen saaminen ei saisi olla tällästä kyttäämistä. Kyllä se kiinni pysyy jos kaikki on kunnossa. Turhaa tuskaa vaan jos liian varhaseen yrittää saada jotain elonmerkkejä, toisekseen sulla saattaa laskettukin muuttua parilla viikolla vaikka ja ei todellakaan sykettä näy. :(

Vierailija
7/12 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä vaan ajattelin, että sun pettymys ja suru on sitten ihan kauheat, jos olet sen toukan nähnyt ja viikolla 8 meneekin kesken. :( Itse ainakin olisin mieluummin vähän epätietoinen vauvasta ennen kuin asia on vähän varmmemmalla pohjalla. Mutta tämä onkin vaan mun kokemukseni. Älä nyt ajattele, että maalaan mörköjä seinälle, varmasti kaikki on hyvin! :)

Vierailija
8/12 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityisellä aika alkuvaiheessa ultra. Ensin oli 6+3 (eli 7. viikolla), mutta siirsin sen 7+1, jotta AINAKIN näkyis ja kuuluis.

Vierailija
9/12 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siellä todella jotakin on.4onnistunutta raskautta ja kaksi keskenmenoa mulla.Rv 7 voi hyvinkin näkyä jo sykekin,mulla näkyi edellisessä raskaudessa 6+2,mutta on myös mahdollista että se ei vielä silloin näy.Noilla viikoilla joka tap.näkyy ruskuaispussi ja alkio.Onnea raskaudestasi!

Vierailija
10/12 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan saman ajan varaat neuvolaan kuin jollekin "yksityiselle lääkärille" minusta se olisi isompi moka lähteä lääkäriin ja sielä jotai todetaan ettei vastaa viikkoja tms ja katsotaan parin viikon päästä uudestaan.

Saman voi tehdä ressaamatta kun varaa neuvola-ajan. Se peruuntuu jos menee kesken. Joudut lääkärinkin perumaan jos menee kesken.

Vierailija
11/12 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kävimme yksityisellä ultrassa rv 7. Ultran mukaan viikkoja olikin vasta 6+5. Syke näkyi hyvin ja näkyi myös, että kohduss aollaan oikeilla paikoilla. Neuvola oli samalla viikolla mutta eihän siellä tutkita oletko raskaana vai ei. Ei minua ainakaan tutkittu. Ekan kerran sykettä tutkittiin vasta viikoilla 10 kun olin ollut tosi kipeä. Mene siis ultraan jos sinusta tuntuu, että haluat asiaan varmuuden. Onnea raskaudesta.

Vierailija
12/12 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt kahden lapsen ja yhden keskenmenon jälkeen seuraavissa raskauksissa aina yksityisellä ultrassa n rv 7. Silloin sykkeen pitäisi näkyä jos siis raskaus on alkanut silloin kun on oletus. Mene ihmeessä jos siltä tuntuu! Monikaan ei tiedä, että kun noilla varhaisilla viikoilla on syke ultrassa nähty, ei keskenmenoriskiä juurikaan enää ole.