Pöpöistä tuli mieleen, että miksi nykyään ollaan niin
pöpökammoisia?
Tutit pitää keittää, pullot pitää keittää, kaikki pitää keittää, vaatteet pitää pestä ennen vauvan tuloa jne.
Ei näin ollut silloin kun me oltiin vauvoja, ja silti meistä kaikista on kasvanut terveitä, olettaisin.
Mua ärsyttää kun lapsia paapotaan niin, että terve harkinta puuttuu näistä pöpöasioista pian kokonaan!
Kommentit (10)
tosta listasta kylmällä järjellä henk.koht. pystyn perustelemaan pitävästi uusien vaatteiden pesu; niissä käytetään viimeistelyaineita, jotka oikeasti eivät ole terveydelle hyväksi. Pesen monesti myös omat uudet vaatteet, etenkin, jos niissä on selvä outo haju. Oikeesti jotkut vaatteet haisee bensiinille! Olen kans miettinyt tota tuttipullojen ja tuttien keittämistä...Ja olenkin sitä järkeistänyt huvituttien osalta. En myöskään kauaa aio jatkaa pullosopparumbaa, hyvä pesu riittänen ja mikä tärkeintä, olettaisin: ei jätä sitä maitoa muhimaan sinne pulloon.
miniänsä tutinkeitolle, että jos keittäisi itse (miniä siis), kun ei heillä tollaisia ohjeita ollut silloin ennen vanhaan (70-l. puolivälissä).
Miniä en ollut minä:) Minä en keitellyt tutteja ja terve lapsi kasvoi!
Äitini ainakin kertoi,että joka välissä on pitänyt tutit ja pullot keittää. Myös juotettu vesi on keitetty. Vaatteet on pesun jälkeen pitänyt aina silittää koko vauva ajan.
Samalla logiikallahan pitäisi sitten keittää myös vauvan kädet. Nekö muka ovat täysin puhtaat? Entäs sitten äidin rinnat, pitääkö nekin keittää?
Äitini ainakin kertoi,että joka välissä on pitänyt tutit ja pullot keittää. Myös juotettu vesi on keitetty. Vaatteet on pesun jälkeen pitänyt aina silittää koko vauva ajan.
Silittää....apua!!!! Eihän sitä muuta kerkiäis tekemäänkään! Muistan myös kuulleeni tuon silitys-ohjeen, se on elänyt melkein näihin päiviin saakka.
Eiköhän 70-luvulla oltu vielä innokkaampia näissä putsaus hommissa. Lapset piti ehdottomasti kylvettää joka päivä ja joo, kaikki piti kuulemma silittää. Vaipatkin (harsot) silitettiin ja tällä tavalla imuteho tippui varmaan aika alas. Kodit piti ehdottomasti puunata kerta viikkoon ja varmasti tarkemmin kuin nykyään.
Äitini ei suostu vieläkään antamaan kiinteitä syövälle vauvalle (yli 6 kk) keittämätöntä vettä. Kun me olimme vauvoja, ei kuulemma saanut vauvaa edes pestä suoraan vesihanasta. En tiedä miksi.
Kun tietää pöpöistä, on vaikea olla ajattelematta niitä, varsinkin jos on tilkkasenkin neuroottinen. Näin mä luulen. Kehotan siis aktiivisesti unohtamaan:)
Äitini ei suostu vieläkään antamaan kiinteitä syövälle vauvalle (yli 6 kk) keittämätöntä vettä. Kun me olimme vauvoja, ei kuulemma saanut vauvaa edes pestä suoraan vesihanasta. En tiedä miksi.
voi tulla yhtäkkiä tulikuumaa vettä! Ihan samalla tavalla on ohjeistettu tämä asia nykypäivänäkin, mutta siitä lipsutaan tehokkaasti ;) Niin minäkin lipsun...
Taas aivan käsittämätön kommentti. 1970-luvun ohjeissahan ihan kaikki piti keittää, alkaen lapsen juomavesi.