Mun kaveri yrittää miehen kanssa uudelleen. Ei tiedä että ukko on pettänyt.
Tuumasivat jo erota, heillä on mennyt kauan huonosti. Vuosikausia.
Miehellä on ollut vuosien aikana satunnaisia suhteita ja nyt yksi vakavampi viime vuonna. Taisi kestää yli puoli vuotta ja mies oli käsittääkseni oikeasti rakastunut (siis mun oma mieheni joka on tämän miehen ystävä kertoi tästä, häneltä olen kuullut).
Nyt siis ovat päättäneet yrittää vielä. Mies ei ole kuitenkaan kertonut vaimolleen näistä suhteistaan, ei edes tästä vakavasta. En oikein tiedä miten suhtautua asiaan. Pitääkö heidän vain antaa yrittää vai pitäisikö mies "käräyttää".
Heillä on yksi yhteinen lapsi, onhan se syy yrittää olla yhdessä mutta jotenkin tuntuu että koko yrittämiseltä on pohja pois jos ei lähdetä puhtaalta pöydältä?
Kommentit (23)
Mutta kun tulee sellainen olo että voiko tuollaista pettämistä antaa anteeksi?
ap
Ei sun tarvi antaa sille kaveris miehelle anteeks, eikä sen kaverin tarvi antaa anteeks jos se ei tiedä mistään mitään.
jos kyseessä ois mun ystävä. Enkä koskaan voisi antaa anteeksi, jos olisin itse tuossa tilanteessa ja ystävä jättäisi kertomatta. Jos saisin myöhemmin tietää.
Minä kehottaisin miestä kertomaan ja sanoisin että jos ei kerro, minä kerron. Ja niin myös tekisin.
Siispä älä puutu asiaan. Jos niin on tarkoitettu, niin he eroavat joka tapauksessa jossain vaiheessa.
Noin suureen elämän asiaan ei ulkopuolisten kannata puuttua. Menetät todennäköisesti vain ystäväsi.
Ja jos he joskus eroavat, älä ikinä sano, että tiesit jo vuosia missä mennään.
Mutta oletko sitä mieltä että niistä pettämisistä ei pidä kertoa?
Jos oma mieheni olisi pettänyt minua ja olisimme eron partaalla ja sitten sopineet että yritetään niin kyllä minä haluaisin ainakin tietää. Sitäpaitsi kaveripiiri tietää mutta tämä vaimo ei. Minusta tosi kurja tilanne.
ap
hänen kaverinsa terapiaan meno on turhaa. Miehet tuskin puhuisivat siellä kovin syvällisiä..
vaiheessa. Mutta olisin ikuisesti vihoissani "ystävälle", joka tiesi eikä kertonut minulle. Enemmän kuin sille pettävälle miehen ketaleelle. Mutta asioissa on puolensa... Et voi pettää omankaan miehesi luottamusta jos on sinulle luottamuksella puhunut.
Ja luulen tosiaan että tämä mies ei kertoisi terapiassa mitään näistä pettämisistään.
Jotenkin kauhean kylmäveristä touhua.
ap
en ymmärrä miksi petettyjä "suojellaan" eli viimeiseen saakka yritetään olla kertomatta kaverille että puoliso pettää! Asian salaava ystävä tekee vielä pahemmin kuin itse petturi!
Mulla on lähipiirissä just tollanen petturitapaus ja vaimolle ei kukaan puhu mitään vaikka kaikki muut tietää! Kysessä on anopin siskon mies, jolla on ollut vuosia toinen/toisia naisia. Koko suku tietää mutta kukaan ei tiedä tietääkö tämän miehen vaimo! Ihmettelen anopinkin suhtautumista asiaan, ei ole kuulemma hänen asiansa kertoa asiasta vaikka kyseessä on hänen rakas siskonsa! En ymmärrä, en ymmärrä. Itse olen vähän liian "kaukainen" ihminen puuttumaan asiaan.
kunhan lyöt sitten kunnon todisteet pöytään. Toisen käden tieto on vähän sellasta niin ja näin.
niin voinut molemmilla olla muita siihen huonoon aikaan, kukaties vaikka ovat olleet asumuserossa käytännöllisesti?
jo käytännöllisesti katsoen erossa?
Mutta käytännössä niin että kun toinen tulee sisään ovesta niin toinen lähtee.
ap
Jos olisi todella läheinen ystävä, ja tieto tulisi muualta kuin omalta mieheltä (joka luottamuksellisia asioita kertoo eteenpäin ja olettaa salassapitoa), kertoisin. En muuten.
Edellisessä suhteessa mies petti ja kukaan ei kertonut mulle, vaikka aika moni tiesi. Kyllä oli saat*nan petetty ja naurunalaiseksi saatettu olo myös "kavereitten" puolelta sen jälkeen, kun sain vihdoin asiasta kuulla. Harvoinpa ne tekijät itse kertoo, mistä muualta vaimo voisi kuulla kuin jostain ulkopuoliselta.
Ei ole reilua pitää toista parisuhteessa, joka on aivan toisenlainen kuin tämä henkilö kuvittelee. Tapauksen nainen ei varmasti voi tehdä oman elämänsä kannalta reiluja päätöksiä, jos ei tiedä, etä mies pettänyt. Sitten se on ok, jos haluaa silti jäädä liittoon, vaikka tietää kaikki faktat.
Edellisessä suhteessa mies petti ja kukaan ei kertonut mulle, vaikka aika moni tiesi. Kyllä oli saat*nan petetty ja naurunalaiseksi saatettu olo myös "kavereitten" puolelta sen jälkeen, kun sain vihdoin asiasta kuulla. Harvoinpa ne tekijät itse kertoo, mistä muualta vaimo voisi kuulla kuin jostain ulkopuoliselta. Ei ole reilua pitää toista parisuhteessa, joka on aivan toisenlainen kuin tämä henkilö kuvittelee. Tapauksen nainen ei varmasti voi tehdä oman elämänsä kannalta reiluja päätöksiä, jos ei tiedä, etä mies pettänyt. Sitten se on ok, jos haluaa silti jäädä liittoon, vaikka tietää kaikki faktat.
mutta se miten asian kertoo:
Olimme seurustelleet miehen kanssa vuoden kunnes ystäväni päätti kertoa miehen pettämisestä kaksi päivää ennen kauan odotettua ulkomaanmatkaamme.
Pakkailin laukkuani täynnä onnea ja ystävi oli meillä kahden muun ystäväni kanssa ja sitten kun sain pakattua avautui asiasta. Kaksi muuta ystävää ylistivät kuorossa "kuinka mulkku mieheni on" ja ystäväni sanoi vaan "kyllä sinne matkalle vielä joskus pääset" Tämän jälkeen totesivat että antavat mun nyt olla rauhassa ja lähtivät.
Lähdin kuitenkin matkalle ja ensimmäinen viikko meni tapellessa. Saimme kuitenkin asiat sovittua.
Palatessamme matkalta ystäväni eivät voineet ymmärtää miksi olin lähtenyt ja miksi emme eronneetkaan. Ottivat asian esille monta kertaa vielä jälkeenpäin ja korostivat että heidä miehensä ei koskaan ikinä never ever tekisi noin. Eivätkä he pystyisi antamaan anteeksi asiaa (kysymys 1 illan panosta)
Jossain kohtaa mulla sitten leikkas kiinni ja sanoin että nyt riitti mulle tää ystävyys. Jotenkin jäi sellainen maku suuhun että oikein toivoivat että en olisi päässyt matkalle ja olisimme eronneet.
näin nuo naiset ovat juuri innoissaan auttamassa ja pätemässä. Ovat niin tietäväisiä toisten asioista ja tilanteesta. Tosin heillä on aina kaikki hyvin eikä tälläistä.
Sinun miehesi sen sijaan voisi jutella ystävälleen ja ehdottaa miehelle, että menisivät pariterapiaan.