Voiko "dry clean" merkinnällä varustetun vaatteen
yrittää pestä koneessa jollakin pesukoneen ohjelmalla? Tai käsin?
Kommentit (14)
Pesu voi onnistua ihan hyvin, mutta jos pilaat vaatteet, ei ole ketään kenelle valittaa.
Olen pessyt käsin joitain dry-clean vaatteita esim. pari jakkua ja joitain juhlapaitiksia. Ei menneet mikskään. Vähän pesuainetta ja ei "litistystä" pesun jälkeen. Mutta riippuu varmaan vaateesta, jos kovin arvokas ja mieluisa, niin empä riskeeraisi. Yleensä vien aina pesulaan, jos tämä merkintä. Koneeseen en uskaltaisi laittaa.
mutta tietysti riski on että kärsii siitä jollain tavalla... eikä silloin kellään ole korvausvelvollisuutta
Mitä materiaalia vaatteesi on? onko liimakankaita?
t. pesulatäti
tms eikä mitään ongelmia ole ollut
Vaatteissa olevat ohjeethan on pistetty sinne ihan vaan huvin vuoksi.
Jos esim jakku, jossa kovikekankaita ym, en varmasti pesisi itse. Silkkipaidat sen sijaan olen pessyt itse, vaikka joissain onkin jostain syystä maininta vain kuivapesusta.
mekkoni käsin, kun olin käyttänyt sitä sinä yhtenä kesänä juhlien jälkeen jo 3 kertaa pesulassa kuivapesussa. Ajattelin säästää vähän. Ihanan laskeutuvaa materiaalia oleva tyköistuva mekkoni muuttui noin 4 kokoa pienemmäksi ja materiaaliltaan korpuksi.
Enää en kitsastele pesulalaskujen kanssa ja pese käsin kuivapestäviä vaatteita.
vuori polyesteriä ja viskoosia, kyseessä miesten liivi. ap
kiva kun saan ohjeita:) kiitos
joissa on dry clan -merkintä, käy usein vesipesussa niin, että vuori kutistuu ja vetää hihat ja alahelman sisään päin. Vaatteesta tukee silloin käyttökelvoton. Eli pesulaan: mars.
Tosi kevyt linkous. Ei kärsinyt ollenkaan. Mutta eihän sitä tiedä ennen kuin kokeilee:)
on aika suuri kitistymisen vaara...
pellava varsinkin kitistyy ensimmäisessä pesussa järestään...
Mutta jos välttämättä haluat ottaa riskin, niin sitten aivan kylmällä käsinpesu. ja hengarilla kuivatus.
käsipesuohjelmalla 40 astetta, ja liivi on ihan kunnossa:=)))))))
ap, joka huutaa "jesh".
Mä olen kanssa pessyt miehen puvunhousut pakkotilanteessa, ja ne oli ihan ok. Samoin kerran takin, sitä ei olis kannattanut enää viedä pesulaan. Oli ihan ok. Puhumattakaan useita puseroista, ( ostettu p-amerikasta) niissä oli kaikissa dry clean merkintä, ihan hyvin on hienopesun kestäneet.
Tosin ehkä vain kerran.