Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

---!---MARRASmasut vko 34---!---

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko alussa taas. Laitoin meille pinon, kun en huomannut ainakaan, että vielä olis uutta.

Huh huh, tuntui monella olevan ikäviä vaivoja ja kolotuksia. Mullakin on jotain pieniä, mutta en voi valittaa, että suurempaa kremppaa löytyy...närästys- ja ummetuslääkkeillä selviän, ei onneksi tarvi ottaa muuta.

Tuntuu kuin mahaan olis viikon aikana tullut toinenkin vauva, on nimittäin sen verran maha kasvanut. En ymmärrä, miten nahka kestää, jos tätä vauhtia mennään. Potkuihin on tullut taas lisää voimaa ja koko maha heilahtaa puolelta toiselle välillä.

Huldalla oli samankaltainen asumistilanne kuin meilläkin. Maalla asutaan ja naapurilapsiperheitä ei ole lähistöllä ja sosiaalinen elämä on muuttunut kyllä tosi paljon siitä kun kaupungissa asuin. Eipä silti takas en muuttais ;)

Odotan jo torstaita, että pääsis ultraan. Onkos muilla suunnitelmissa vielä mennä? Olikos ainakin peppipihlajalla tulossa.

Enpä ole vielä laittanut mitään vauvaa varten valmiiksi, kyllä sen ehtii oikein hyvin. Petivaatteet laitan vasta sänkyyn viimeisellä viikolla, en todellakaan usko, että tämä tulis laskettuun päivään mennessä. Ja ei ainakaan ole sitten kissankarvoissa (kissa menee sinne ennen vauvaa takuuvarmasti nukkumaan, mutta ei enää kun vauva tulee taloon)

pp ja Hjördis (ainakin vielä parin päivän ajan) 28+3

Vierailija
2/21 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää uutta viikkoa kaikille.

Täällä voidaan nyt huomattavasti paremmin kun saa olla kotona ja mennä omaa tahtia. kolmena aamuna ollu hirveää pahoinvointia ja vatsaa koskenu, mutta kun on vaan lähteny liikkeelle niin olo on parantunut.

kiitos tosi paljon kaikille kestovaippa vinkeistä. nyt kävin jo tänään kaupassakin niitä katselemassa, mutta yhtiäkään en ole vielä ostanut. netistä taidan tilata, saa hyviä paketteje. kankaita hain tänään ison nipun, verhoihin ja lakanoihin. nyt alkaa sitten säästäminen vähän isompia hankintoja varten.

meilläkin on oikein urakalla nostettu kissoja ja koiraa kendosta pois että osaa sitten kun pieni on talossa.

Huomasin että ei enään mahdu mitkään vaatteet ja piti käydä äitiyshousuja ostamassa, mutta ei mitään järkeviä löytynyt. olisin kovasti jotain veluuri tai collari housuja halunnut, mutta en löytänyt. No tarvii ruvetä itse fiksaamaan omia housuja sopivaksi !

27+6 muistaakseni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kans mennä vielä ultraan kerran, kun ne kaksi ultraa oli niin alussa että olisi kiva mennä vielä käymään katsomassa että kaikki on ok, vaikka eihän sille mitään voi jos joku on pielessä, näillä eväillä mennään. :D Onko jollain tietoo minkä hintaista on käydä yksityisellä ultrassa ja saako sieltä sellaista videon pätkää dvd:lle...?? Vaikka kaikki on kyllä aika paljon paikkakunta kohtaista.

No selkä kolotukset senkuin kovenee ku maha kasvaa ja närästys on ihan kamalaa koko ajan. Lomaa olisi vielä muutama viikko ja kotona on niin paljon tekemistä, kun vain kykenis tekemään. Tänäänki ollaan ruvettu maalaamaan talon ikkunan pokia ja pitäis vielä loput puut saada latoon, vielä kun aurinkoa on ja ne on kuivia. Nurmikon leikkuu on ihan ok kun saa leikata ajettavalla,jätän sen lykättävän miehelle että silläkin on jotain puuhaa;D Ja koko kesän odotetuin asia valmistuu tällä viikolla nimittäis PIHASAUNA!!! Voi että odotan jo niinn innolla että päästään sinne saunomaan.

Asiasta toiseen, onko muualla sellaista tutustumista synnytysosastolle neuvolasta? Meillä oli maanantaina sellanen kiva kokemus. Kierreltiin paikkoja läpi ja oli tunnin mittainen oppitunti missä kerrottiin kaikista puudutuksista yms.

rv.29+2 ja ylpee siitä :D

Vierailija
4/21 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa, muillakin taistellaan näköjään kehtoihin ja sänkyihin pyrkivien kissojen ja koirien kanssa, niin meilläkin... Kissan ryökäle rakastaa ihmisiä, kaiken kokoisia ja näköisiä, ja nukkuu sängyssä yönsä vaikka väkisin huolimatta siitä kuinka tiuhaan sitä nostetaan lattialle tai hätistellään muualle. Meillä kiristellään hermoja tässä asiassa varmasti vielä miljoonat kerrat ennen ja jälkeen vauvan syntymän...Saapa nähdä kuka voitolle sitten selviää :) !

Joku kyseli yksityisen ultran hintoja, meillä päin se maksaa 250 euroa, josta saa Kelalta osan pois. Kallistahan se on, mutta sain sellaisen fiiliksen että sinne täytyy mennä ja niinpä nyt sitten mennään. Ultrapäivänä viikkoja on tasan 28+0, paikan päällä selviää sitten otetaanko vauvasta ns. liikkuvaa kuvaa vai tarkastellaanko vain rakenteita, se kun ilmeisesti riippuu nyt vauvan koosta. Jännää joka tapauksessa!

Vointi edelleen surkea, kipuja ja kolotuksia jatkuvasti ja närästys kiusaa, uutena vaivana polttava kipu nivusissa, en ymmärrä mistä sekin voi johtua. Lasken vimmoissani jo viikkoja synnytykseen ja sieltä se h-hetki vaan hiljalleen lähestyy... Kätilöt-ohjelmaa erehdyin hullu niin ikään katsomaan tv:stä ja nyt se aiemmin mainitsemani synnytysjännitys vasta korostuukin...huih...Tosi outoa, en ole kertaakaan aiemmin synnytystä jännittänyt enkä pelännyt, mutta nyt kyllä vaikka kuinka! Mutta pakko kai sinnekin on mennä ;) !

Tässäpä pikaisesti mietteet tällä kertaa, nyt herättämään aamu-äreitä koululaisia taas taipaleelle! Reipasta viikon jatkoa kaikille :) !

Peppipihlaja ja Toukkis 27+2

Vierailija
5/21 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen neuvolassa terkkarilla ja lääkärintarkistuksessa. Painoa on tullut n. 10 kg, nyt yllättäen edellisestä punnituksesta vain +389/ vko. Kohdunpohjan korkeus oli 26 cm, yläkäyrällä kuulemma menee. Sisätutkimuksessa kaikki oli ok. Näin oletinkin olevan, olen voinut niin mainiosti, en ole tuntenut edes harjoitussupistuksia vaikka päivät ovat olleet aika hektisiä. Iltaisin olen ihan poikki ja nukahdan kuin tukki. Öisinkin saan nukkua rauhassa, edes vessaan ei tarvitse joka yö herätä!

Oikeastaan ainoat "ongelmat" ovat aivan järjetön hikoaminen! Hiki ei haise mutta valuu pitkin selkää ja päänahkaa- YÖK!! Lisäksi minulla on varsinkin iltaisin jopa kivuliaita ilmavaivoja =0 Niihin en ole löytänyt mitään selkeää syytä, ruoka-ainetta tms. Ne vaan tulevat jos ovat tullakseen. Mutta tämä(kin) oire on lievempi kuin edellisissä raskauksissa. Ensimmäisessä ja kolmannessa jouduin menemään päivystykseen vastaavien kipujen takia.

Muuten meillä on täällä kotona uuden arjen opettelua, isommista lapsista tyttö aloitti koulun ja poika meni kolmannelle. Lisäksi on taas totuttelua kesän jälkeen harrastusten kanssa, kun monena iltana viikossa saa olla kuskaamassa johonkin! Aamupäivät aiotaan rauhoittaa kuopuksen kanssa kotona oleiluun. (No, siis näin olen ainakin suunnitellut, tuosta rauhoittumisesta voi kuopus olla hieman eri mieletä...)

HeMuliini 26+3

Vierailija
6/21 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo kissa (on jo 10 v.) sai nukkua pinnasängyssä kaikessa rauhassa ennen meidän ekaa lasta, en jaksanut hätistellä, kun meni sinne kuitenkin, jos silmä vältti eikä silloisessa pienessä asunnossa saanut sänkyä ovien taakse.

Sitten kun meidän typy syntyi, laitoin nukkumaan aluksi siihen brion kovaan koppaan ja vaunukissaverkon päälle. Kissalle vauvan tulo oli shokki eikä halunnut mennä lähellekään kovasti huutavaa vauvaa. Eli eipä sitten mennyt pinnikseenkään tai vaunuihin koskaan, ei myöskään kun meidän poju syntyi.

MUTTA, kissapa tulikin sitten vauvan päälle tassuttelemaan yöllä, kun vauva nukkui mun vieressä (näin kummassakin ekat kuukaudet). Pidin kättä kaiket yöt vauvan vieressä ja nukuin koiran unta kun pelkäsin, että kissa tulee vauvan päälle, itse meen tai vieressä nukkuva isä kierähtää päälle :O Kerran olin itse kierehtämässä, kissan hätistin lukuisia kertoja jalkopäähän ja kerran iskä olis kierehtänyt, jos en kädelläni olis estänyt.

On siis ollut pakon sanelema juttu meillä, että vauva menis mahdollisimman pian omaan sänkyyn, joka on kuitenkin ihan mun vieressä.

Tiedän kyllä, että kissoja on monenmoisia, toiset hyppäävät vaunuihin ulkona uteliaisuuttaan tai mukavuudenhalustaan päästä lämpimään nukkumaan, kissapersoonia on monelaisia, naapurin kissan takia minäkin ajattelin tuon verkon laittaa vaunujen päälle ulkosalla.

Hui, olipas peppipihlajalla samankuuloinen vaiva kun mullakin...heräsin melkein huutaen aamuyöstä kun toisen puoleen nivusen kohtaan sattui aivan älyttömästi. Luulin jo, että joku umppari tms. on puhkeamassa ja lähden siltä seisomalta sairaalaan. Noh, kipu onneksi hellitti, mutta ei ole tuollaistakaan ennen ollut.

Minäpä tuun huomenna kertomaan ultrajuttuja.

pp ja Hjördis 28+5 jännittäen huomista

Vierailija
7/21 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka.empä ole aikoihin tänne kirjotellut,kun kone oli huollossa ja viikonlopputyötä ollut..ja tuleva viinkonloppu myös työtä..saa nähä kauanko enää jaksaa vanhuksia hoidella.oon kyllä voinut otis hyvin,selkä töissä välillä kipuilee janivuskipuja on välillä kun kääntää kylkeä.mut muuten kaikki ok.neuvolassa viimeksi sf mitta 25cm,viikolla 28+2.eli päästiin kait jo keskikäyrälle.:

)vauva viihtyy vielä poikittain mahassa,onko teillä muilla vielä kääntyneet?..eihän sillä kääntymisellä viel kiiretttä ole,esikoinen vaa kääntyi viikolla 29.Mukavia vointeja kaikille!!

Nyt tasan 29vkoa.:)

Vierailija
8/21 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kuulla pp sit ultrakuulumiset.:)

Vierailija
9/21 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Long time no see :D

Meillä oli muutto tuossa viimekuun lopussa enkä sen jälkeen ole nettiä hankkinut.

Töihin palasin 5vk vuosilomalta maanantaina, ja en voi muuta sanoa kun ihanaa että pääsee kämpästä uloskin. Hermot menee kun ukko ei tee mitään muuta kun istuu päivät pitkät koneella joko naapurin netissä roikkuen tai elokuvia katsellen. Ei tälläistä menoa enään kauan jaksa.

Vauveli kasvaa ja potkii..Viime neuvolassa sf mitta oli 23,5 cm,mennään oikein ylärajan ulkopuolella ja kirkkaasti... ja paino oli laskenut vähän. Tähän mennessä painoa tullut peräti 4kg.

Viikkoja takana 25+3 ja pinnasängyn metsästys on alkanut. Pakko löytää kunnon sänky minkä saa 3 eri tasoon nostettua sillä keuhkolääkäri vähän epäili että sektioon joudun:/ mutta marraskuussa naistenklinikalla tehdään viimeinen päätös..

Mutta nyt pitää jatkaa töitä..Hauskaa päivän jatkoa kaikille

Vierailija
10/21 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin vakuutuksen hommaaminen vauvalle. Mulla la 18. pvä ja yöllä, kun kupsehdin taas hereillä ja surffailin netissä, niin huomasin Lähivakuutuksen sivuilta, että vakuutusta haettava viimeistään 3 kk ennen laskettua aikaa! Olin koko ajan miettinyt mielessäni, että takaraja on 2 kk ennen la:a... No onneksi täti tiskin takana suostui kirjaamaan hakemuksen eiliselle. Suurin työ oli purjehtia sisään vakuutusyhtiöön ja näyttää siltä kuin olisin elämäni kunnossa:) Oli siinä hammasta puremista, kun tuo muutamien mainitsema polttava nivuskipu on tullut täälläkin valitettavan tutuksi ja lisäksi vähän suppareita.. Yritin kertoa tilanteen hieman silotellen kuitenkaan pahemmin huijaamatta! Katsotaan kuinka käy ja myönnetäänkö vakuutusta. Keskimmäisestä se meille kyllä suotiin kaikesta huolimatta.

Tänään aamusta oli neuvola ja sf-mitta mulla 21 cm. Totesi olevan pieni, mutta ei sen kummemmin kommentoinut. (Itse olen myös huomannut et maha ei ole hirmuisen iso, mutta lantio ja takamus ovat levinneet senkin edestä... Täytyykin pe yrittää metsästä Treelta uusia housuja, kun on Taysin käynti.) Painoa tullut 8 kg. Jossain vaiheessa mulla oli aika matalat paineet, mutta nyt jo ihan ok 109/61.

Aotearoa: Onneksi oli sulla väärä hälytys viime viikolla suppareiden kanssa.. Kurjia ne kuitenkin ovat.

-HH 27+0 (Ihana huomata, että osa marrasmasuista lähestyy rv 30 maagista rajaa!)

11/21 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä on aloitettu syksyn (ja koulunalkamisen) sairastamiskierre:( Esikoinen aloitti jo sunnuntaina kuumeella ja kurkkukivulla, nopeasti sitten olikin korvatulehduksessa, kun eilen todettiin erittäin paha tulehdus korvassa. Onneksi antibiootit vaikuttavat nopsaan noihin korvatulehduksiin, oli jo illalla parempivointinen kun päivällä sai ekat lääkkeet. Oma nenäni alkoi vuotaa tänään, eilen oli jo kivistävää päänsärkyä, saas nähdä nostaako kuumetta miten nyt raskausaikana, toivottavasti ei kovin nouse, koska mähän yritän aina sinnitellä täysin lääkkeittä raskausaikoina. Ja tiedossa sitten sekin, että kakkonen ja kuopuskin sairastavat saman taudin. Ihan ärsyttää kun kaikki syksyt ja talvet tätä, AINA joku sairastaa:(

Massussa ollaan kyllä tyytyväisiä, potkuja ja nyrkkiä satelee koko ajan, sinänsä kyllä aika rauhallinen tapaus taitaa olla tulossa, ettei juurikaan kääntyile ja pyöri vatsassa. Ensi viikon to vasta lääkärineuvola, jännittää kyllä mikä on tuomio kohdunkaulasta, kun oli jo rv.9+ pehmeä ja lyhyt. Supisteluja tosin on ollut onneksi vähänlaisesti, että sentään helpolla jossakin asiassa päässyt..

Minäkin oon välillä ollut ihan öönä kun katsonut miten paljon viikkoja joillakin on, kun on joillakin melkein 3vko aikaisemmin l.a:) Mutta eiköhän me kaikki alkukuulaisten perässä ehditä:)

*Helene 26+5*

Vierailija
12/21 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla onkin tässä ennen äitiysvapaan alkua vuosiloma, kun palkoista soittivat, että ainakin osa lomapäivistä on pidettävä ennen vapaan alkua. Pidän nyt sitten kaikki 28 päivää sunnuntaista alkaen. Ihan kiva kyllä saada oikeaa palkkaa välillä, kotihoidontuki kun ei mahdottomia ole ja onhan tässä kaikenlaisia hankintojakin vielä tehtävänä :)

Nyt on vauvalle ensimmäiset vaatteet hankittu. Kirpparillakin kävin kiertelemässä, mutta oli niin huonolaatuisia kaikki ettei mitään tarttunut mukaan. Jotkut kehtaa myydä tosi tahraisiakin vaatteita ja pyytää niistä vielä kunnon hintaa. No joo, täytyy tehdä vielä uusi kierros joku päivä, koska kyllähän sieltä hyväkuntoistakin vaatetta voi löytää.

Oma olo alkaa olemaan aika kuitti. Vieläkään en ole saanut aloitetuksi raudansyöntiä eli arvot on varmaan laskeneet entisestään. Pitäis oikein ottaa asiakseen ja laittaa mies vielä muistuttamaan asiasta. Muutenkin alkaa esim. kaupassa käyminen ja ostoskassien raahaaminen olla hirmu kivuliasta. Samoin esikoisen ulkoiluttaminen, se kun ei viihdy hetkeäkään paikallaan. Miehelle sanoinkin, että lähempänä laskettua aikaa se saa huolehtia pojan ulkoiluttamisen töistä tultuaan.

Oon vakavasti harkinnut josko tämä jäisi meidän viimeiseksi lapseksi. En vaan voi sietää tätä raskaana olemista ja muutenkaan en ole mikään hiekkalaatikkoäitityyppiä. Katsotaan nyt, viimeksi tuli uusi vauvakuume kun poika oli kolme kuukautta...

Adara 28+2

Vierailija
13/21 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee taas valitusvirttä, mutta viimiset pari päivää on kyllä olleet kamalia. Aivan järkyttävät liitoskivut. Nipin napin pääsee liikkeelle ja öisin heräilen kipuihin siellä täällä. Ekassa raskaudessa muistan samanlaista, mutta silloin olin sairaslomalla kaikkien muidenkin vaivojen takia, joten työkuviot ja lastenhoito ei olleet rasitteena. Miten tälläsestä selviää loppuajan :-O?!? Mies meinaa vielä reissata reilun kuukauden hyvin tiuhaan tahtiin ja ympäri maailmaa, kun lokakuulle ollaan sovittu reissukielto - kaiken varalta.

Jaajaa, pitäisi nauttia tästä ajasta - viiminen raskaus todennäköisesti - mutta se meinaa vähän unohtua näiden kolotusten kanssa.

Muuten tuntuisi masussa olevan kaikki kohdallaan. Selvästi tuntee että liikkeet on muuttuneet ja kaverilla alkaa kai olla vähän ahtaampaa. Sama juttu täällä että maha tuntuu kyllä jo isommalta kun noiden kahden ensimmäisen kanssa - tai sitten aika vaan kullannut muistot :-)

Misujamasu, 28+5 - lähtee vaappumaan kohti autotallia kaivaakseen esiin kainalosauvat

Vierailija
14/21 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenta.kurjia noi liitoskivut varmasti,itellä niitä jonkun verran välillä.Musta taas tuntuu että tää kolmas raskaus on ollut "helpoin"ja masu kaikista pienin...Ootteko tuntenut vauvan hikkaa jo?tää pikkunen hikottelee aika usein..:)

Itsellä aika väsynyt olotila..eipä tullut paljon viime yönä nukuttuu,lapset yskivät yöllä ja taas 6 jälkeen ylös...että mukava vapaapäivä tiedos..:)

Voikaa hyvin!!

Vierailija
15/21 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä yksi hyväntuulinen odottaja, jota ei haittaa edes liitoskivut juuri nyt!

Kiva oli käydä ultrassa, jossa kaikki todettiin olevan hyvin. Ajattelinkin viikko sitten, että myös täsmällisesti tämäkin vauva kääntyi pää alaspäin niinkuin nuo aiemmatkin samalla viikolla! Eli pää alaspäin oltiin ja 3D-ultrassa näkyi ihanasti vauvan kasvot, muistutti isosiskoaan :D

Painoi myös saman verran kuin edelliset samaan aikaan eli 1,2 kg.

Eli käyttöön tulee uudet vaaleanpunaiset, joita olen jo vähän ostellut...nyt sitten voi ostaa lisää!

Ultrassa näkyi pään kohdilla mustaa aluetta, mutta en usko/tiedä onko tukkaa vai jotain muuta. Meillä tytöllä oli syntyessään vähän tummaa tukkaa, mutta poika oli tosi mörrimöykky, paksu musta tukka ja elvis-pulisongit vielä poskilla. Olipa karvaa vielä selässäkin!! Iskältä peritty tää tummuus ja karvat...

Meillä on miehen kanssa virallisesti fifty-fifty mahikset saada ruskea- tai sinisilmäisiä vauvoja, mutta poika on ruskeasilmäinen ja tytöllä ruskeaa keskellä ja ulkoreunalla sinistä, mutta näyttää siis ruskeasilmäiseltä. Josko tämä tyttö olis sitten sinisilmäinen...mä olen kyllä kummastakin huomannut jo laitoksella, ettei sinisiä silmiä heille tule. Kun katsoo auringon valossa niitä silmiä, sieltä ikään kuin takaa loistaa ruskeaa. Toivottavasti marraskuussa olis vielä vähän aurinkoa :)

Kiva odessa, että sulla ei ole vaivoja. Jos totta puhutaan, tää munkin kolmas menee aika samaa rataa kuin kaks aiempaakin odotusta. Ei siis vielä mitään ihan hirveitä kolotuksia.

Superonnellinen pp ja Hjördis 29+0

ps. kerran tunsin hikan, oli hauskan tuntuista pikku hypähtelyä

16/21 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIKKUPIPPURI, onnittelut mukavista ultrakuulumisista! Mut ei kait se tukan väri sentään näy ultrassa?? Meillä myös suuri todennäköisyys saada ruskeasilmäisiä vauvoja kun itselläni ruskeat ja miehellä kylläkin siniset, mutta miehen äidillä ruskeat. Kaksi lasta onkin ruskeasilmäisiä, esikoinen toistaiseksi ainut sinisilmäinen, tai oikeastaan esikolla on sinivihreät eikä kirkkaansiniset. Mäkin olen huomannut jo aikaisin tuon että hyvässä valossa näkee ruskeaa, varsinkin kun hieman sivusta katsoo vauvan silmiä. Mutta hälläväliä silmienväristä:)

Täällä vauveli punkeaa tuossa vasemmassa kyljessä koko ajan, on kyllä alusta lähtien viihtynyt enempi vasemmalla, mutta nyt on siinä lähes koko ajan. No, kohtahan alkaa rytinällä täyttää koko kohtua niin vähän tasapainottuu:)

Hyvää alkavaa viikonloppua!

*Helene 27+0*

Vierailija
17/21 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miau4fun_______16.11_________1.__________naistenklinikka_____?,

tuossa nuo perustiedot jos mahtuu vielä joukkoon! Itse näin ensimmäistä odotellen on moni asia uusi, joten on mukava lukea muidenkin kuulumisia!

Minulla tuo alkuaika sujui niin hyvin, että nyt nuo varjopuolet tuntuvat sitäkin turhauttavalta, väsyttää ja kuvottaa suurimman osan aikaa, vaikka miten napostelee, onko mitään vinkkejä?

Vauva on niin kovin liikkuvaista sorttia, että jo ultrassa ja neuvolassa kommentoivat, saapa nähdä mikä pikkutermiittiluonne on tulossa.

Työhön hoitoalalla kuuluu sen verran paljon tuota nostelua, että minut laitettiin saikulle tämän viikon alusta ainakin pariksi viikoksi.Samalla tehtiin ultra tilannetarkistusta varten, ja kaikki hyvin! Muuten neuvolassa ollaan oltu tyytyväisiä olin onnekas ja sain mukavan th:n jolle on helppo puhua.

Tavaroita varmaan pitää alkaa miettiä, hoidossa on jo rattaat, sänky ja sitteri, nyt haluaisin hankkia kantoliinan, valikoimaa tuntuu olevan. Pitää katsoa vähän tietoa täältä noista liinoista. Toppapuku varmaan tarvitaan myös? Tämä varustemaailma on myös hieman uusi minulle, joten kaikki neuvot otetaan kiitollisina vastaan.

Mutta nyt lähden miehen kanssa ekaan synnytysvalmennukseen, kirjoittelen taas ajan antaessa myöten!

Kopioin tuon eilisen viestin kun olin tainnut laittaa sen parin viikon takaiseen viestiketjuun! Käytiin synnytysvalmennuksessa eilen, se olikin mukava, n.10 paria lähialueelta, ja monella samanlaisia mietteitä. Siellä mietittiin myös mielikuvia vauvasta ja jotenkin olen ajatellut saavani ruskeasilmäisen vauvan, mutta eihän sitä tiedä...

Olo on edelleen aika hutera, menin tuossa päikkäreille tänä aamusella ja heräsin 2 1/2 tuntia myöhemmin!Se tokin teki tosi terää!

heips taas, hyviä vointeja kaikille!

Miau 27+4

Vierailija
18/21 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, tätä eloa. Ei tule kävelystä enää juuri mitään! Miten voikin olla näin paljon huonommassa jamassa kun esikoiselta aikanaan. Tuntuu ettei elämään mahdu juuri nyt muuta kuin kaikenlaisia särkyjä. Tulisipa marraskuu oikein pikavauhtia!! Hartain toiveeni on ettei mene paria viikkoa yli lasketun ajan niin kuin pojalla kävi vaan syntyisi ajallaan tai hieman jopa ennen.

Nyt olen onnistunut hillitsemään makeannälkäänikin. Eilen söin puoliksi dumlepussin miehen kanssa, mutta muuten olen aika hyvin onnistunut välttelemään herkkuja. Käytin poikaa kasvukontrollissa neuvolassa ja samalla punnitsin itseni eikä puoleentoista viikkoon ollut tullut grammaakaan!!! Jee!! Täytyy nyt vain hillitä itseäni ettei imetyksen jälkeen ole kovasti pudotettavaa.

Oletteko pitkään ajatelleet imettää tulevaa vauvaa? Itse ajattelisin yrittää mennä täysimetyksellä ensimmäiset 5kk:tta. Viime kerralla imetys lähti hienosti alkuun, mutta puolen vuoden jälkeen imetyksestä tuli mulle jostain syystä inhottava olo. Poika tais olla vähän päälle kahdeksan kuukautta kun lopetin imetyksen. Hieman mietityttää miten vauvan kohdalla imetysruljanssi lähtee käyntiin, kun mielessä pyörii viimekerran negatiiviset muistot. Ajattelisin yrittää jatkaa imetystä tälläkin kertaa sinne kahdeksan kuukauden ikään asti.

Adara 28+4

Vierailija
19/21 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa.itse olen imettänyt esikoista täysimetystä 5kk ja sit se maidon tulo loppui kun rupesin toista odottaa..kun esikoinen oli sen 5kk....toista lasta imetin 6.5kk täysimetystä ja sit 10kk iässä loppui kokonaan imetys.Tätä kolmatta imetän taas sileen miten se sujuu,varmaankin täysimetystä ainakin sen 4kk ja sit kattoo miten jaksaa..:)joka tapauksessa opetan pullon siinä samalla,että voi pumpata maitoo varalle,eikä oo nii sidosissa sit imetykseen,saapi sit rauhassa käydä lenkillä ymsjos pullosta osais myös juoda,mut sen näkee sit miten se sujuu.:)

PP kävit siis yksityisellä ultrassa,oliko kallis?itsekin haluisin päästä ultraan..täälä helsingissä kun on vaa se niskapoimu ultra ja rakenne ultra..ois kiva nähä pikkuinen vielä ultrassa..:)Hyvää viikonloppua!!

Vierailija
20/21 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrasta: kävin kaarinassa ja se maksoi 135 euroa. Helsingissä voi olla melkein tuplaten kalliimpi... Olen käynyt monet ultrat tällä lääkärillä ja tosi mukava ja aika tunnettu täälläpäin.

Muuten, joskus jää huomaamatta siinä puolen välin ultrassa rakenneongelmia, kuten munuaisissa jokin tai sydänmessä. Lääkäri tarkisti myös istukan ja virtaukset.

On se hassua, miten konkreettisemmaksi tämä tyttö muuttui, kun näki pienet pullaposket ja erilaisia ilmeitä. Oli toki hyvää tuuria, että kasvot näkyivät hyvin, aina se ei kuulema onnistu.

Imetyksestä: en ota minkään sortin sterssiä siitä, pääasia että vauva saa ruokaa jostain lähteestä! Silloin kun odotin esikoista, tuntui että kaikkialla toitotettiin, että imetys on ainoa oikea juttu jne. Välistä tulee paha mieli sellaisten uusien äitien puolesta, jotka todellakin tuntuvat sressaavan asiasta. Minä olen itse aika omapäinen ja hällä välitän muiden ihmisten mielipiteistä, joten eipä ihme etten mieti imetystä.

Esikoista imetin 5 vko, sitten neiti ei huolinut tissiä vaikka kuinka yritin. Johtui ehkä siitä kun sai pulloa myös alusta alkaen. No, kun siitä äidinmaidosta silloin etenkin terkkari sanoi, niin pumppasin monet kerrat päivässä ja juotin pullosta. Tätä jaksoin 3 kk.

Kuopus ei sitten taas millään huolinut pulloa ja imetin 5 kk, kunnes halusin eroon imetyksestä.

Katsotaan sitten miten tämä menee ;)

Adara; vitsi oon kade, kun pystyt olemaan ilman herkkuja!! Ei onnistu mulla EI.

pp ja Hjördis 29+1