~~TAMMIvauvat elokuun loppuun~~
Kommentit (69)
Olipa kiva lukea JB72:n kuulumisia! KeinoElvinkin kuulumisia ois kiva lukea pitkästä aikaa! Olikohan muita ketä mietin.. Minna_J ei oo kirjoitellut ja varmaan muitakin ois mut... täytyy tarkistaa..
Muokkaus: Eli kuulumisia kaipaan myös Eikkulilta, mehiziltä (meillä kun meni niin pitkään näitä ootelleessa, niin mites teidän yliaikainen.. taas kyselen :)) ja Miuwaulta :)
Kiva kuulla Aliisastakin pitkästä aikaa!!!!
Meillä mies laittelee pienelle miehelle puuroa tuolla ja mie just laitoin esikoisen nukkuun, tai siis luin sadun ja hamput pestiin. On kipiä, niin kurjaa :(
Tää meidän pikkunen on ruvennut nouseen polvilleen kaikkea vasten ja selvästi haaveilee, kun sais jalkaa ylös.. mut ei vie onneks nouse.. paitsi, et kyl toi polvilleekin nousu on aikas riskialttiin näköstä ;)
Mitäs muuta.. ammateist, oon labra-alalla, nyt ehkä menos oman alan hommiin vuodenvaihteesta vaikka pienempi mies onkin tosi rääpäle vie, mut kun ois mahku vihdoin oman alan töihin, niin ois pakko! ..siis tääl ei niitä oo, kun ehkä yhes paikas mahku ja sinne soittelin niin ne ehkä mut ottais.
Ja muokkausta vie, piti kommentoida Marlen työjutskii, et hienoo kun lähit sairaanhoitajaks opiskeleen, on ainakin töitä.. mietin kans vähän samaa, mut en tiiä onk toi hoitoala mun juttu.. ehkä ei, mut sun varmaan on, kun kerta oot jo lähihoitaja :)
Ai niin, oon monesti jo unohtanut.. Tervetuloa uusille tähän pinoon kirjottelemahan!!!
Emmuli ja poitsut, kohta 4 v ja tän pinkan kuopus 6 kk ja 1 vko :)
Heipat pitkästä aikaa ja tervetuloa uusille!
Täällä ollaan pidetty Hertalle unikoulua tai luovutin kyllä jo... Herttahan on nyt nukkunut lähes tissi suussa kaiket yöt pitkän aikaa. Sit sain tarpeeksi voimia ja mies oli saikulla pari päivää ja meni sen jälkeen iltavuoroon, niin aateltiin kokeilla. Kokeiluksihan se jäi. Viikon jaksoin kuunnella sitä itkua, mut sit olin itsekin niin poikki, etten jaksanut jatkaa. Tassuttelua koitettiin ja asennettiin vielä pinnikseen sellaset keinutassut, joilla sängyn sai hiukan keinumaan. Pari ekaa yötä meni kyllä ihmeen hyvin, mut sit neiti vissiin tajus mikä on homman nimi :) Ja nyt ollaan ke asti oltu täällä mun vanhemmilla ja sit Hertan nuhakin taas paheni, joten kokeilen sitten taas paremmilla voimilla muutaman viikon päästä.
Meillä syödään jo kaikenlaista, puurokin aloitettiin eilen. Vaihtelevasti menee. Eilen meni tosi hyvin kaikki, mut enimmäkseenhän syöttäminen on sellasta huutoa ja huitomista ;) No, eiköhän se tästä...
Hertta oppi eilen kunnolla ryömimään. Oltiin kaverilla kylässä, jossa ei ole mattoja lattialla. Ja siellä sitten oli hyvä treenata ja paljon mielenkiintoisia tavaroita joita tavoitella. Kaverilla on 8 ja 6v. pojat, joten kaikenlaista monsteria oli lattialla.
Kauheen kiireellä oon tän pinon lukenut, joten kommentoinnit jää vähemmälle. Asioiden päättämisestä ainakin oli puhetta. Meillä mä teen aika pitkälti lapsiin liittyvät päätökset. Kyllä mä välillä yritän kysellä mieheltäkin jotain, mut asenne on että ihan sama, miten itse tykkäät. JOten välillä hiukan ärsyttävää, kun oikeesti joskus haluais kunnon mielipiteen.
Mä oon hoitoalalla, joten töitä varmaan piisaa. Mitään vakipaikkaahan mulla ei ole eli jossain vaiheessa pitäis alkaa kattelemaan jotain. Lokakuusta alkaen ajattelin jotain viikonloppukeikkaa yrittää tehdä. Pitäis kai ens viikolla soitella mun edelliseen työpaikkaan ja ilmoittautua halukkaaksi sairasloman tekijäksi. Lisäksi tammikuussa mulla ois mahdollisuus tehdä vaikka viikko töitä, kun mies pitää isäkuukauden. Koko kuukautta en kyllä halua olla töissä. Kokonaan töihin en ajatellut mennä ennenkuin Hertta täyttää 2 vuotta eli toivottavasti keikkahommaa riittää.
Harrastuksista. Meillä ei ole muuta harrastusta kuin nuo perhekerhot. Ois kyllä kiva mennä johonkin vauva-äitijumppaan, mut meilläpäin ne on usein päivällä enkä saa tuota esikkoa sitten mihinkään.
Semmosta meille... Nyt pitää lähteä auttamaan kaveria muutossa Hertan kanssa. Toivottavasti neiti ymmärtää nukkua, niinkuin yleensä tähän aikaan. No, tää kaveri pyysi Hertan mukaan niin saapi sitten viihdyttää jos tyttö ei nuku.
Jepsis ja Hertta 7kk ja 1 päivä... jo!!!
Neiti päikkäreiltä ja mies lähti mun porukoille, niin taas aikaa notkua netissä. Suutuin kyllä miehelle, kun oli taas niin taukki. Mun isä soitti sille ja pyysi halkotalkoisiin, mies heti että hän laittaa työvaatteet ja lähtee tulemaan. Joo, no eipä kannattanu multa kysyä mielipidettä. Sitten, kun minä sanoin että voisin kans kantaa halkoja kuntoillakseni, niin hän vaan että kuka sitten kattoo tytyä! Sitten vaan sano, että tulkaa sitten kun tyty herää. No minähän sitä taas jäin tänne päivystämään. Annoin kyllä palautetta, kun se olettaa että minä haluan olla tytyn kans 24/7 ja se voi vaan lähteä kun siltä tuntuu. Ja minä poden huonoa omaatuntoa, kun olen ens viikoksi pyytäny anopin kattomaan tytyä kolmena päivänä 1,5tuntia kerrallaan että pääsen spinningiin ja tanssimaan. Mies siis lähtee maanantaina taas reissuhommiin.
No tulipa taas purkauduttua, mutta jospa se vähän helpottais.
Eilen oli "juhlapäivä", kun neiti suostu ekaa kertaa kakkaamaan pottaan. Pissoja on kyllä tullu, mut kakkaa on siinä pantannu ja sitten pöräyttäny vaippaan. Siitä se pikkuhiljaa alkaa :)
Oon tässä miettiny, että nostanko keittiöntuolit pöydälle kun tyty niitä vasten nousee seisomaan ja kun tuolit liukuu niin sitten iskee paniikki, kun jalat ei pysy perässä. Nyt on alkanu oppimaan, että johtoihin ei kosketa. Ne kun olis niiiin ihania pureskeltavia. Tyty liikkuu kyllä tosi paljon, reilun kuukauden on siis kontannu ja vajaan kk noussu ite istumaan ja muutaman viikon seisomaan tukeavasten. Jonku verran ottaa askeleitakin yrittää ottaa. Seistessä joskus innostuu ja alkaa kikkailee, jolloin sitten kopsahtaa maahan, mut yllättävän hyvin osaa jo itekki laskeutua.
Ruokaa syö päikkäreiden jälkeen liha/kasvista tosi vähän (pakastan pieniin minigrip pusseihin ja ei kyllä siitäkään koko annosta syö), välipalaksi hedelmää tai marjoja ja illalla puuro. Eilen annoin välipalaksi (kokonaista kuorittua) nektariinia ja oli kyllä ihana, kun sitä pureskeli, järsi ja imeskeli oikein antaumuksella.
Mites teillä lapsukaiset pysyy vaunuissa? Laitatteko kiinni? Eilen laitoin tytyn päikkäreille ja ei oikein väsyttäny, niin kampes sieltä ylös ja lopulta seiso ja hytkytteli. Olin ite siinä vieressä, mut entä jos/kun nousee etten ole? Meillä on vielä koppa käytössä, mut alkaa jalat olemaan mutkalla niin kohta pitäis vissiin alkaa siitä luopumaan.
Yöt on menny vaihtelevan huonosti. Tyty heräilee ja sitten usein siinä 4-5 aikaan loppuu unet ja valvotaan pariki tuntia. Kai ne uudet taidot ja hampaat valvottaa.
Aattelin lohdukkeeksi siitä, etten päässy Oulun kestovaippahulinoille tilata jonku uuden vaipan. Lohdut ne on kotiäidilläki :)
Omaa napaa nyt vaan, mut yritän lueskella jutskat ja kommentoida sitten kun taas innostun.
Hömppä ja tyty 7kk 4pv
Muoks. Niin ammateista oli puhetta. Mä olen koulutukseltani sairaanhoitaja + 3 lyhyempää erikoistumisen tapaista opintoa työnohessa. Virkanimike ei ole sh, mut sitä ei voi täällä kertoa kun sitten "paljastuisin" :) Mun "unelma" olis opiskella terapeutiksi. Jos tyty ei olis "ilmaantunut", olisin viime tammikuussa aloittanu työn ohella opiskelut kognitiiviseksi terapeutiksi. Ehkä mä toteutan sen joskus myöhemmin.. Mut sh ei ole mun eläkeammatti :)
Me ostettiin ja otettiin tänään käyttöön nyt se syöttötuoli ja ai että miten neiti nauttikaan olla pöydän ääressä!! Uusi näkökulma taas elämään!!
Öistä sen verran, että noiden hampaiden tulon jälkeen ei olla vielä palattu "normaaliin" rytmiin eli parin tunnin välein vieläkin heräilee =/. Mahtaakohan sitten tulla vielä lisää hampaita vaiko vaan tottunut heräilemään. Pitää vielä jonkin aikaa katsella ennen kun alkaa tosi toimiin.. On vaan niin väsynyt ettei jaksaisi mitään ylimäärästä, mutta ei tämä kyllä näinkään voi jatkua.
Päivä rytmit ovat kyllä muokkautuneet nyt ihan kivasti: Herättyä maitoa, ysiltä puuro ja maitoa ja parin tunnin päikyt. Puolilta päivin liha-kasvis tai kala-kasvis, kahen maissa välipala hedelmää ja maitoa ja puolen tunnin-tunnin päikyt, neljältä kasvissosetta, Puol seiskan aikaan kylpy, jonka jälkeen puuro, hampaiden pesu, iltasatu ja seiskan- puol kasin aikaa nukkuun.
Pottaa me ei olla vielä ostettu, eikä ajateltu ihan vielä hankkiakkaan. Varmaan tossa parin kuukauden päästä vois miettiä.
Miten teillä juodaan nykyisin maitoa? Kun meillä huolii tissiä enää aamulla, illalla ja sitten yöllä. Maitoa kyllä piisaisi, mutta ei vaan huoli. On ilmeisesti luonut niin vahavan uniassosisaation tissiin ettei se kelpaa enää kun unille mentäessä. Oonkin nyt miettinyt, että juokohan tarpeeksi sitä maitoa.. Pitäisi varmaan tarjota nokkamukista ruuan kanssa niin ei olisi niin sidoksissa tohon nukkumiseen.
Vaunukoppaa me ei olla käytetty nyt pariin kuukauteen, että rattaissa mennään ja päikkäritkin nukkuu joko rattaissa tai kotona.
Hyviä v-lopun jatkoja kaikille!!
T. Mono ja typy 7kk+
meinasin jo tunti sitte naputella jotaki, mutta tuli vierahia, niin en sitte viittiny. Ny on hilijaasta sillä saraalla, loput tuloo huomenna ja vissihin alakuviikosta. Tulooki juhulittua oikeen piremmän kaavan mukahan. No, pääasia notta kaakkua ei jäisi kauhiasti. Sitä ku ei montaa päivää jaksa perätysten ittehensä tunkia.
Juulia on ny ruvennu pöröttelemähänki. Puo pystys yrittää heilua ja sitte karkaa jalaat alta. Käyhän se niinki. Ja meteliä pitää saara aikahan mistä vain on maharollista: lusikkaa, lautasta, kattilan kantta, leluja... Kaikkia pitää eres kokeella. Ja jos ei muuta ääntä tuu, nii äitee ainaki ärähtää. :D
Nii ja on toinen saanu jo karkkiaki 2v isoon velien avustamana. Joku metrilakun pala toisen käres oli ja kauhia huuto ku otin pois. =D Tais olla hyvää, ku olis pitäny uurestaan antaa... Meillä tahtoo nuo veliekset olla sitä sorttia, notta muillekki pitää olla. Ny 9v antoo 7 vanhana 5kk ikääselle (ny siis 2v) hampahattomalle veliellensä Puuha-Pete karkista murenoota, ku oltihin autolla reissus. Arvaatta kuinka mä kehuun sitte. ;D
Mutta olis täs viä hommia. Mehua olis tulos ku saatihin vihiroon puskat tyhyjiksi marioosta. Ja sitte niitä tavallisia päälle.
Hyvää loppukuuta!
Juulia 7kk 10pv ja sen juhuliva kutoja-äitee =P
Ps. Meinasin siitä päättämisistä viä: mä sanon kuinka teherähän ku on mukuloosta tai sapuskasta puhetta. Isäntä saa sitte sanua muista. Mua sitte tosisnansa ottaa pattihin ku sanotahan: emmä tiä. No jos sä et tiä nii kukas sitte??? 8-| :@ (en sitte osannu teherä tarpeeksi vihaasta hymiötä mutta nuo oli meses...)
Ensimmäinen hammas alas oikeelle pukkas sitte eile aamupäivällä ittensä tyrkylle :D Aamupesuille mul on tapana rönkkii niit ikenii ja ei se aamul viä ollu. Sitte ku oli talkoo porukkaa tullu ja kummitätinsä kysy, et joko sil hampai on ni mä vaa, et ei ainaka aamul viä ollu ja koitin...
Eile siis talkoiltii meiä pihapiiri siistiks ja syötii ja juotii ja saunottii. Lapset meni iltapäiväl mun äitille ja sain sitte itekki maistel siirerii ja saunoo ämmite kans. Kävin ostaa toho Pleikkarii uude SingStar-pelinki sen kunniaks ja nii se vaa laulu raikas :) Mukavaa oli ja varsinki ku sai aamul nukkuu! Äite toi muksut enne puolta päivää ku läks töihi. Mukava ilta oli kaikin puoli.
En tiä kerroinko jo mut jos kerroin ni hypätkää yli. Keskiviikkona meiän vähis sitte päätti rollolla ajellessaa vetää jalkalampun johdosta sen verran lujaa, et veti sen nurin melkei päällensä. Sirpaleet onneks kai tietää onnee ni ei käyny mitää. Ja siivottuani jäljet en tajunnu siirtää sitä kammotusta muualle, ni eikös tää mini-ihminen menny ja nypänny sen uusiks nurin. Ja edelleen melkein päällensä. HUH! En muistanukkaa enää miten kekseliäi ne voi olla.
Mä ku ajattelin, ettei se saa mitää semmosii tehdyks siin ajellessaa. Niihä mä luulin :D
Ja perjantaina piipahdin Tampereel kattoos mun isää TAYSsissa. Voi että ku senki takii saa ain olla sydän syrjällää. Pojat hengaili koton iskän kaa sen aikaa ku epäilen suuresti niitten jaksamista ens autos muutaman tunnin ja sit sairaalas ja taas kotimatkan.
Komeesti on alkanu pylly vähiksel nousemaa tuol lattian rajas. Mut ei tuo mihkää viä liiku sen suuremmi ku ennenkää. Kierii ja pyörii lattial sekä ajelee hurjaa vauhtii rollol. Naama menee iha näkkäril ku näkeeki sen vekottimen :D
Nyt lähen taas kattelee josko joku pesukone ois valmiina. Silittääkki pitäs... Huome en aio ottaa mitää ressii mistää kotihommeleist ku aamul tulee perhetyöntekijä sit esikoine pitää viäd hoitoo ja sit ampasta kouluu!!! Yippee!!!
Hyvää sunnuntaita ja mukavaa alkuviikkoa. Yritän taas jossai välis näyttäytyy.
Marle ja mukelot
Me selvittiin reissusta ehjänä kotiin takas. Onni päätti vähän harrastaa syömislakkoa, mutta heti kotona maistui taas iltapuuro niin että pelättiin että kohta poksahtaa. =) Ei syönyt koko reilun viikon aikana juuri muuta kuin näkkileipää, pikkuisen puuroa, hedelmä/marjasoseita ja maitoa. Mummulassa sentään suostui muutaman lusikallisen kasvissosetta ja sitten mustaherukoita ahmi innoissaan. Ihana olla kotona!
Meillä on poika ollu vaunuissa kiinni 4kk iästä saakka kun vaihdettiin koppa istuimeen silloin. Ei ois uskaltanut koskaan jättää ilman turvavöitä kun on niin liikkuvainen ollu aina. Tosin meillä nyt käytössä vain ne alavyöt kun ainakin meidän rattaissa ylävyöt lähtee niin ylhäätä että tulevat pään yläpuolelta alas.. Onni kun herää rattaissa niin nousee samantien istumaan ja joskus tekee niin unissaankin.
Potta meillä oli jossain vaiheessa käytössä, mutta sitten tuli niin kova itku aina siinä ja paniikki, että laitettiin vielä hyllyn päälle odotteleen sopivampia aikoja. Laitoin silloin istumaan aina kylpyveden valumista odottaessa. Aina sinne jotain tuli.=)
Ja ne vaipanvaihdot, ne on yhtä itkua ja riuhtomista. Nykyisin vaihdetaan sylissä istualtaan kun ei enää selällään pysy kuin väkisin pitämällä. Pitkään vaan laitoin selälleen ja lahjoin jollakin ihanalla tavaralla, mutta nyt se sylissä vaihtaminen on se nopein.
Sukulaistädeillä oli kumma hinku antaa Onnille sokeria.. Keksejä ja jäätelöä yms. "eikö se oo vielä saanu??" Voi ressukkaa. =)
Me lähdetään Ruotsiin sukuloimaan parin viikon päästä, saa nähdä miten siellä sitten. Odotan niin innolla sitä laivamatkaa tän pahoinvoinnin kanssa (junassakin oli jo kestäminen). =) Mut onpahan kerrankin asia jonka mies on päättänyt, hoiti kaikki järjestelytkin ilman että mun tarvi ajatellakaan.
Onni on alkanut kitistä aamuyöstä, ei herää, mutta pyöriskelee ja itkeskelee. Ite herään siihen enkä saa enää unta. Mukava päivä tiedossa kun on herännyt neljältä, mutta onneksi mies on vielä kotona niin on mahdollista ottaa päikkärit.
Joko kaikkien vauvat menee itse istumaan? Onni ei oo vielä koskaan itse noussut istumaan muualla kuin rattaissa. Joskus vahingossa jäänyt lattialle istuvaan asentoon ja pysyy hyvin, muttei mene itse. Ei ilmeisesti oo hiffannu sitä hommaa ollenkaan. Kai kävelytreenit pitää kiireisenä.
Ammateista ootte jutellut. Mä olen lähihoitaja ja opiskelen toista alaa jo, kun iho ei kestä hoitoalan hommia ollenkaan. Uusi ammatti on sitten kaupallisen alan puolelta, kunhan joskus ehtii sitä jatkamaan.
Omppulin äiti & Onni huomenna 8kk
Tänään käytiin vikan kerran tälle vuodelle Onnin kanssa neuvolassa ja puntari näytti viittä vaille 10kg ja pituutta oli 74cm. Kaikki hyvin ja kuulemma ei ois tarvinnu ihan vielä lähteä liikkeelle, mut ku ei voi estelläkään. =) Reipas poika oli tällä kertaa, ei vierastanut niinkuin aina aikaisemmin.
Meillä on ollut ihan samanlaista outoa yöheräilyä! Toissayö oli just tuollainen, ja viikon ajan on ollut huonompaa nukkumista. Oon laittanut sen hampaiden piikkiin, sillä viikko sitten tuli eka nykerö. Lisäksi neitikän vatsa on ollut kovalla, kiitos kiinteän ruuan. Kaiken päälle liikkumisen into on kova, joten ei se ihmekään, jotta unet häiriintyvät. Ehdin vain tottua siihen 1-2 kertaa yössä heräämiseeen, joten tuskaa on herätä useammin.
Curious