Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Kipu kaverina

Vierailija
17.08.2009 |

Kärsitkö jatkuvista kivuista? Päänsärkyä, niska-hartiaseudun kipuja, selkäkipua, raajasärkyä tms.? Tiedätkö mistä kiputilasi johtuu? Saatko kivun hallintaan, miten? Miten kipu vaikuttaa psyykeeseen, arkeen, persoonallisuuteen?

Itse olen vuoden kärsinyt selkäkivuista. Välillä kivun saa hallintaan lääkkeillä, välillä ei. Hyviä ja huonoja päiviä. Omassa olossa ja käytöksessä kipuilu näkyy kärsimättömyytenä, fyysisenä passivoitumisena. Kuinkahan olisi laita jos olisin työelämässä...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että fyysinen passivoituminen vain ja ainoastaan pahentaa sekä fyysisiä että psyykkisiä oireitasi?

Vierailija
2/5 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niska-hartia- ja päänsäryistä. Mutta sitten sain ne hallintaan ja kokonaan pois fysioterapialla, jatkuvilla venytyksillä, lihasjumpalla ja patjojen ja tyynyjen uusimisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt jatkuvista kivuista ja mielenterveys alkaa mennä.

Vierailija
4/5 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu onkin siitä jännä juttu, että sitä ei ymmärrä jos ei itse sitä koe. Se on yksilöllinen, pahimmillaan niin lamaavan kokonaisvaltainen, ei näy päälle, eikä tartu. Kipupotilaan on vaikea saada sympatiaa/ymmärrystä ympäristöstä. Ja kun kipu on niin s**tanallinen, että pienikin hievahdus iskee silmät puskemaan vettä, niin ei siinä fyysinen aktiivisuus ole ensimmäisenä mielessä. Ne on ne hyvät päivät kun sitten liikutaan.

Vierailija
5/5 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ainoastaan sillä, että en heittäydy fyysisesti passiiviseksi pärjään tässä maailmassa. On sitä kipua tai ei, liikkeellä on pysyttävä!

Olen myös työskennellyt terveydenhuoltoalan ammattilaisena kipupotilaiden kanssa ja täytyy sanoa, että fyysiseen aktiivisuuteen motivointi on todella vaikeeta! Mietin aina töissä ollessani, että jos nämä kaikki ihmiset vaan tajuaisivat sen passivoitumisen merkityksen, niin omalle fyysiselle terveydelleen kuin myös psyykkiselle, niin he oikeesti tekisivät jotain muuta kúin passivoituisivat kotona. Se vaan, kun se toisen ihmisen sana ei paljon vaikuta! Kunpa saatais kaikki edes kokeilemaan kuukaudeksi, moni voisi huomata asian oikeesti auttavan ja parantavan elämänlaatua!!

No tuo edellä mainittu oli myös suurin syy siihen, miksi en enää itsekin kipupotilaana, voi työskennellä tuolla alalla!