Onko ketään muuta josta puhutaan koko ajan pahaa selän takana? :-(
Tätä on vaikea jaksaa. :-( Olen ihminen josta puhutaan koko ajan pahaa selän takana. Jatkuvaa arvostelua. Tämä on jatkunut vuosikausia, oikeastaan aina, missä piireissä olen liikkunutkaan.
Ennen ajattelin sen olevan jotenkin tilapäsitä tai sivuutin kuulemani ja kokemani asiat. Vuosien jälkeen olen kuitenkin masentunut. Olen näemmä vain persoonaltani, tyyliltäni ja puheiltani sellainen, että ärsytän ihmisiä, erityisesti toisia naisia, mutta myös miehiä. :-(
Olen luonnonlapsi, enkä halua teeskennellä olevani jotain muuta kuin olen. Tällaisena en kuitenkaan tunnu saavan ystäviä tai herättävän muuta kuin "pahaa verta". Tuttuja ja kavereita minulla kyllä on moniakin.
Kommentit (54)
KAIKISTA meistä puhutaan pahaa seläntakana. Älä kuvittele olevasi erityisasemassa. Huono tuuri, että puheet ovat kantautuneet korviisi.
että mulla on jonkinasteinen narsistinen persoonallisuushäiriö, tai ainakin vahvoja narsistisia piirteitä. Varmasti minussa siis on oikeastikin "kritisoitavaa", en ollenkaan kiistä sitä. Asia on minulle arka, luonnollisesti.
En tiedä. Jotenkin peräänkuulutan ihmisen oikeutta olla viallinen ja vinoutunut ja puutteellinen. Minulla on ollut lapsuus ja nuoruus joka on vaikuttanut persoonallisuuteeni tavalla joka nähdään epäterveeksi. Olen yleinen naurun aihe mitä tähän piirteeseen tulee (en siis tarkoita että minut nähtäisiin kaikissa suhteissa täysin pellenä vaan tietty osa käyttäytymispiirteistäni). :-(
ap
että mulla on jonkinasteinen narsistinen persoonallisuushäiriö, tai ainakin vahvoja narsistisia piirteitä. Varmasti minussa siis on oikeastikin "kritisoitavaa", en ollenkaan kiistä sitä. Asia on minulle arka, luonnollisesti. En tiedä. Jotenkin peräänkuulutan ihmisen oikeutta olla viallinen ja vinoutunut ja puutteellinen. Minulla on ollut lapsuus ja nuoruus joka on vaikuttanut persoonallisuuteeni tavalla joka nähdään epäterveeksi. Olen yleinen naurun aihe mitä tähän piirteeseen tulee (en siis tarkoita että minut nähtäisiin kaikissa suhteissa täysin pellenä vaan tietty osa käyttäytymispiirteistäni). :-( ap
että olet yleinen naurunaihe?
Mistä sitä kukaan tietää, mitä muut itsestä puhuu, kun ei ole läsnä? Kai jokaisesta joku puhuu paskaa joskus jossakin, mutta eihän se kohde sitä tiedä.
Voinhan minäkin olla yleinen naurunaihe, mutta kun en tiedä sitä, niin mitäs se haittaa...?
Ne tutut jotka ovat samoista piireistä näkevät minut tietyllä tavalla ja naureskelevat sille.
Lyhyesti: minun nähdään etsivän vastakkaisen sukupuolen huomiota. Ja se pitää kyllä paikkansa. Se johtuu kokemuksistani lapsuudessa ja nuoruudessa, perheolosuhteistani ja -dynamiikasta, enkä voi sille mitään. Enkä tiedä haluanko voidakaan, mutta vaikka haluaisin, en voisi sille mitään. Minä vain olen sellainen.
Ja tämä ominaisuus on sellainen jota ei tosiaan siedetä vaan se herättää jatkuvaa naureskelua ja panettelua. :-(
Asiassa on myös kateutta, sanoisin, monet näistä naurajista ovat itse sellaisia että he eivät ulkoisesti tai muuten ole mitään erityisen viehättäviä naisia. (Enkä muuten itsekään ole mikään kukkanen! Olen vain hyvin herkkä seksualisoimaan tai pikemminkin romantisoimaan suhteet, "romanttinen orientaatio") .
ap
vai tulevatko ihmiset kertomaan sinulle, että hei taas me puhuttiin sinusta pahaa selän takana?
Suoraan omana näkemyksenään tai sitten kertoneet mitä joku toinen on sanonut.
Tarkoituksena - loukata minua? "Oikoa" persoonallisuuttani? Ystävällisenä varoituksena että tällaista tämä sinun toinen "ystäväsi" puhuu sinusta tuttavapiirissa ja älä luota häneen liikaa?
Kun näitä juttuja on tullut tarpeeksi, juuri näin on käynyt. En luota enää ihmisiin ja olen kääntynyt pois ystävistä enkä enää mene juhliin tai "piireihin".:-( En halua olla naurunaihe, ei kukaan halua.
Ja kyllä, tämä on osaltaan johtanut minua masennukseen.
ap
Sillä lauseella moni siirtää huonon käytöksensä toisten niskoille, eli koska sinä et "voi" itsellesi mitään, muiden on vain hyväksyttävä käyttäytymisesi, oli se millaista tahansa.
Totuus on, että ihminen voi muuttua, jos haluaa. Jos sinua häiritsee muiden nauraminen ja panettelu sinulla on kaksi vaihtehtoa: käyttäydy niin kuin ennenkin ja hyväksy panettelu tai sitten ala hommiin ja muutu. Yksin et siihen varmasti kykene, jos kerran lapsuudessasi on ollut traumoja, joista käyttäytymisesi johtuu, mutta sitten menet ja haet apua.
Nyrkkisääntö on, että toisia ei voi muuttaa, itseään voi. Ei siinä auta kitinät ja itsemurhalla uhkailut. Pitää toimia itse. Piste.
mutta en minä sitä hyväksy silti. Ajattelen että ihmisellä on oikeus olla sellainen kuin on. Minä olen tällainen - ymmärrän että tällaiselle ominaisuudelle naisessa naureskellaan - mutta miksi ihmiset ovat niin ilkeitä? Minulla on ollut traumatisoiva perheympäristö, olen ihan oikeasti jotenkin "särkynyt" :-(
Mitä nauramista siinä on?
Ap
mutta en minä sitä hyväksy silti. Ajattelen että ihmisellä on oikeus olla sellainen kuin on. Minä olen tällainen - ymmärrän että tällaiselle ominaisuudelle naisessa naureskellaan - mutta miksi ihmiset ovat niin ilkeitä? Minulla on ollut traumatisoiva perheympäristö, olen ihan oikeasti jotenkin "särkynyt" :-(
Mitä nauramista siinä on?
Ap
Minä en nauraisi. Minusta on kivaa että meitä on erilaisia. Olen itsekin luonnonlapsi joka teeskentelee normaali-ihmistä ihmisten ilmoilla ;-) Arvelen että meitä on paljon muitakin ja parhaat ystäväni ovat myös samanlaisia kreisejä, jotka vaan teeskentelevät järkevää aikuista silloin kun on sosiaalinen pakko. Liity seuraan.
Tässä ketjussa näkee hyvin miten kiusaaminen oikeutetaan. "Mitäs on sellainen." Näin se meni jo ala-asteella. Mitäs piti niin typeriä vaatteita, mitäs oli sellainen pinko rillirousku, mitäs oli niin lapsekkaan oloinen/ärrävikainen/läski.
Melkein kaikilla on jotain mistä voi kiusata ja minkä voi ottaa pilkan kohteeksi. Se voi olla mitä vaan. Kiusaaminen on tosi surullista ja sillä voi olla tosi ikävät seuraukset. Esimerkiksi minun kohdallani on ollut, vaikkeivät ne ole yleisessä tiedossa. :-(
t. ap
Katselet maailmaan ja luet näitä kirjoituksia nyt ihan itse tekemäsi laput silmillä. Suurin osa kirjoittajista ei ole todellakaan ollut mitään kiusaamista oikeuttamassa, vaan ystävällisesti koittanut selittää sitä, miksi kenties koet aina tulevasi kaltoinkohdelluksi. Selkeästi et ole valmis minkäänlaista kritiikkiä, neuvoja tai arvioita vastaanottamaan, joten lienee turhaa jatkaa ketjua.
Koitahan jaksella.
Sitä mieltä minäkin olen että puhukoon selän takana ja paaaaaaljon jos ei ole muuta tekemistä.
olen kohtelias ja diplomaattinen enkä ikinä sanoisi loukkaavia asioita ääneen toiselle.
Myönnän kyllä takana päin saatan pohtia jonkun käyttäytymistä tai persoonaa. En tosin tee sitä tahallisesti "haukkuakseni" vaan ihan aidosti pohdin ääneen eli puhun ääneen mitä mielessäni liikkuu.
Luonnonlapsella tarkoitin sitä etten laskelmoivasti yleensä sano tai tee asioita. Vaan olen aito ja höpötän mitä mieleen tulee.
Väliaikaisena ratkaisuna olen nyt päätynyt siihen, että en ole enää avoin omista ajatuksistani ja asioistani. Olin hyvin avoin aikaisemmin. Olen saanut rankasti siinä suhteessa takkiin.:-(
ap