Onko ketään muuta josta puhutaan koko ajan pahaa selän takana? :-(
Tätä on vaikea jaksaa. :-( Olen ihminen josta puhutaan koko ajan pahaa selän takana. Jatkuvaa arvostelua. Tämä on jatkunut vuosikausia, oikeastaan aina, missä piireissä olen liikkunutkaan.
Ennen ajattelin sen olevan jotenkin tilapäsitä tai sivuutin kuulemani ja kokemani asiat. Vuosien jälkeen olen kuitenkin masentunut. Olen näemmä vain persoonaltani, tyyliltäni ja puheiltani sellainen, että ärsytän ihmisiä, erityisesti toisia naisia, mutta myös miehiä. :-(
Olen luonnonlapsi, enkä halua teeskennellä olevani jotain muuta kuin olen. Tällaisena en kuitenkaan tunnu saavan ystäviä tai herättävän muuta kuin "pahaa verta". Tuttuja ja kavereita minulla kyllä on moniakin.
Kommentit (54)
Olen samaa mieltä edellisen kanssa, että kuullostat vainoharhaiselta - tiedät mitä muka puhutaan selän takana ja ajojahteja käynnistetään sinulta salaa. Eivät ihmiset kuitenkaan oikeasti ole sinusta kovin kiinnostuneita, vaikka ärsyttävä olisitkin.
surullista luettavaa tuo kertomasi.
Ja osittain kuulostaa niin tutultakin. Itse olen samoin hyvin avoin ihminen ja kerron helposti avoimesti asioistani ihmisille.
Mutta, Niinpä minusta on sitten helppo juorutakin kun on kai meheviä jutunaiheita. Ap, sinun pitää jotenkin alkaa hillitsemään suutasi ja avoimuuttasi. Jos et siihen pysty, vetäydy kauemmaksi tutuistasi ja "ystävistäsi" jotta et menisi möläyttämään jotain mitä muille ei kannattaisi kertoa. Näin minä aion pyrkiä itse toimimaan jatkossa.
Siis tahdot olla sellainen kuin olet, mutta et halua että sinusta puhutaan pahaa? Mitä siis haluat? Sitä, että koko muun maailman pitäisi sopeutua sinun omaan tapaasi olla olemassa eikä päinvastoin? Ajatteletko tosissasi, että kaikki muut ihmiset voivat olla sosiaalisissa tilanteissa täysin omia itsejään, että heidän ei tarvitse lainkaan muuttaa käytöstään normien mukaiseksi? KAIKKI ihmiset hillitsevät itseään sen mukaan, mitä kulloinenkin sosiaalinen ympäristö vaatii. Lienee uutinen sinulle.
Tulit ilmeisesti tänne hakemaan selkääntaputuksia, mutta harvassapa ne tuntuvat olevan. Eikä se johdu siitä, että ihmiset olisivat järjestään mulkkuja, vaan siitä, että ihmisiä ärsyttää marina asiasta, johon kaikki joutuvat sopeutumaan. Usko pois, minäkin tahtoisin tuolla hiekkalaatikolla kiroilla kuin merimies, marmattaa suureen ääneen kun on paska päivä, tiuskia välillä lapsille jotka heittävät hiekkaa taaperoni päälle ja hoilottaa täysillä omia jollotuksiani silloin kun laulattaa. En kuitenkaan tee niin, sillä arvostan ihmiskontakteja liikaa sabotoidakseni niitä. Puhumattakaan duunipaikasta, josta saisin varmaan fudut alta aikayksikön, jos toimisin juuri niinkuin impulssini sanovat.
Sinulla tuntuu olevat hieman vaikeuksia impulssikontrollin kanssa (muiden vaikeuksien lisäksi), suosittelen tosiaan lämpimästi sitä terapiaa. Enkä sano tätä vittuillessani, vaan ihan vilpittömästi koitan auttaa. Sillä tuolla asenteella ja meiningillä sinun elämäsi ei tule muuttumaan miksikään, vaan saat hamaan loppuun saakka ihmetellä miksi sinusta aina puhutaan pahaa ja aina tulet kiusatuksi.
Olen nähnyt kaltaisiasi monta ihan terapiaympäristössä ja voin sanoa, että valitettavsti on tullut aika katsoa siihen peiliin, mitä tälläkin palstalla niin usein tarjotaan. Joskus se on ainoa tie päästä eteenpäin.
esimerkkejä luonnonlapsimaisesta käytöksestäsi. Ei kukaan inhoa ihmistä vain siksi, että se esim.elehtii paljon.
Minä osittain samaistun sinuun. Vaikka ongelmani ei olekaan sama, mutta ymmärrän miltä tuntuu, kun on erilainen ja rikki ja tahtoisi vaan olla sellainen kun on, mutta ei voi kun silloin ei tule toimeen muiden kanssa.
Hankalaa on, mutta sanon sinulle, että kyllä on muitakin kaltaisiasi. Jotka miettivät että pitääkö yrittää esittää samanlaista kuin muut ja ahdistua siitä kun saa ystäviäkin vain esittämällä vai voisiko vielä yrittää jotain muuta keinoa.
Minä olen onnellinen, kun olen löytänyt miehen, jonka kanssa tulen toimeen. Ei hänkään minua täysin ymmärrä, mutta pärjäämme. :) Ehkä siksikin, kun hän on itse ollut kovin ahdistunut ja tuntenut olonsa kamalaksi täällä Suomessa.
Itse en ole vielä täysin saanut ongelmaani ratkaistua, mutta mies pääsi pidemmälle. Ja ehkä hänen avullaan/kanssaan minäkin pääsen. Hän on vihdoin löytänyt paikan, jossa haluaa asua, ja jossa on mukavia ihmisiä jotka arvostavat häntä sellaisena kuin hän on. Voi kun hän on onnellinen ja se onnellisuus tarttuu minuunkin. :) Itse muutan pian miehen perässä, Hollantiin siis. :)
ja miten niihin on pakko mukautua tai saa kärsiä.
Sosiaaliset normitkin ovat kulttuurisidonnaisia. Sellainen käytös mikä on norminmukaista Suomessa (esim. hiljaisuus, jurotus, kylmyys, etäisyys) on poikkeavaa käytöstä jossain muussa maassa.
Jo esimerkiksi jenkkiläinen hymyilevä ja kontaktia ottava kohtelias käytös tulkitaan Suomessa flirttailuksi (ainakin jos ei tiedetä että kyseessä on jenkki).
Sinun käytöksesi ap varmaan tulkitaan Suomessa flirttailuksi vaikka se ei sitä olisi (vaan esimerkiksi vain yleistä huomionhakua).
Muslimimaassa taas pelkkä toisen sukupuolen edustajan silmiin katsominen voidaan tulkita aviorikokseksi.
Normeja on niin monenlaisia.
kun ollaan olevinaan ´suvaitsevaisia´?
Tarkoitan näitä viherpiiperöitä jotka syleielvät maailmaa.
Suvaitsevatko he sinunkaltaisiasi, erilaisia, ap ? Vaiko vain afrikkalaisia, mamuja, homoja ja lesboja ?
Vastaus: mamuja suvaitaan, mutta sinä ap olet heille liikaa. Sinä olet liian erilainen..
ohjaa milloin mihinkin käyttäytymismalliin. Esim. minulla on ollut pahansuopa äiti, joka on haukkunut jokaisen kyläilyreissun tai tapaamisen jälkeen pystyyn ihmisten pukeutumisen, sisustuksen, sivistystason ja kaiken. No kas kummaa, minustakin on tullut "ilkeä" ihminen, jolla on taipumus nähdä negatiivisia asioita ihmisistä.
Mutta kas kummaa minulla on kuitenkin paljon hyviä ihmissuhteita ja aitoja ystävyyssuhteita. Ja syy siihen on se, etten yksinkertaisesti toteuta tätä viettiäni toitottaa avoimesti ilkeitä ajatuksiani. Tiedosta varsin hyvin problematiikkani ja pystyn hallitsemaan sitä. Aina se ei ole helppoa, mutta minä pystyn siihen, koska haluan. Ihmissuhteet ovat tärkeitä minulle siksikin, että haluan lasteni kasvavan sosiaalisesti rikkaassa ympäristössä. Mitähän elämästäni olisi tullut, jos olisin "luonnonlapsen" lailla halunnut olla aito ja suorapuheinen ja töräyttää kaikki ajatukseni ilmoille?
voidaan päätellä keskustelusta että kiusaaminen on ihan ookoo juttu, hei?! MITÄS OOT ERILAINEN
olen kohtelias ja diplomaattinen enkä ikinä sanoisi loukkaavia asioita ääneen toiselle. Myönnän kyllä takana päin saatan pohtia jonkun käyttäytymistä tai persoonaa. En tosin tee sitä tahallisesti "haukkuakseni" vaan ihan aidosti pohdin ääneen eli puhun ääneen mitä mielessäni liikkuu. Luonnonlapsella tarkoitin sitä etten laskelmoivasti yleensä sano tai tee asioita. Vaan olen aito ja höpötän mitä mieleen tulee. Väliaikaisena ratkaisuna olen nyt päätynyt siihen, että en ole enää avoin omista ajatuksistani ja asioistani. Olin hyvin avoin aikaisemmin. Olen saanut rankasti siinä suhteessa takkiin.:-( ap
diplomaattisen kohteliaasti?
Hänen käytöksensä ei ole mitenkään ilkeätä tai toisia vahingoittavaa. On vähän eri asia sopeutua sosiaalisiin normeihin kuten älä varasta tai älä puhu toisista pahaa, kuin muuttaa persoonallisuuttaan joka sinänsä ei aiheuta haittaa kellekään. Muulle kuin ap:lle itselleen tietysti.
joutuvat jossain elämänvaiheessa, ennemmin tai myöhemmin, säätelemään avoimuuttaan, päättämään mitä puhuu kellekin. Ihmisten sosiaaliset verkostot nyt vain ovat sellaisia, niissä käytetään epäsuoraa valtaa jne.
että ihmisten on vaikea sietää erilaisuutta. Ihan totta. Pyhäpuheet ovat erikseen, mutta elävän elämän tositilanteessa eri tavalla käyttäytyvää katsotaan pitkään, osoitellaan, pilkataan selän takana tai päin naamaa. Niin pitkälle se meidän suvaitsevaisuus ulottuu...Enemmistö ihmisistä on saman muotin mukaan veistettyjä, pyrkii sopeutumaan tai sopeutuu muottiin vapaa ehtoisesti tai pakon edessä. Mutta...keep on fighting!! Olisihan maailma tylsä paikka jos kaikki olisi jotain samanlaisia, samannäköisiä ja tapaisia robotteja.
mutta harvoin sellaisesta kukaan tulee suoraan sanomaan.
Ihania ihmisiä, mutten vaan enää jaksanut sitä itsekeskeistä huominhakua enää.Näiden piti aina olla se porukan kaunein, suosituin , fiksuin jne, tai loukkaantuivat.Miten sinä ap kestät sen, jos porukassa onkin toinen kaltaisesi "luonnonlapsi", etkä olekaan se miesten huomion kohde?
Niin se vaan menee, joko alat ottamaan toisten tunteet huomioon, tai sitten olet se "oma itsesi", mutta älä sitten ihmettele, jos et ole mieluisinta seuraa kaikille.Ei sinun tarvitse muuttaa persoonaasi, mutta voisit muuttaa vähän käytöstäsi, ymmärrätkö?
Oikeasti, sitten kuitenkin ollaan kavereita. Älä ota sitä niin kovasti itseesi. Ole oma itsesi ja unohda muitten jutut.
Puhutaan minustakin ja varmaan paaaaaaaljon enemmän kuin mitä on edes korviini kantautunut. Siinäpä juttelevat, jos omassa elämässä ei ole sisältöä niin jutelkoot mun elämästä sitten :)
ja pahoitan helposti mieleni muiden ihmisten käyttäytymisestä ja puheista. Yksi ihminen sanoi minulle että minun pitäisi olla "paksunahkaisempi". Mutta kun en vaan ole :-(
Ei sellaista voi "opetella", vai voiko, miten muka? Pitäisikö mun liimata seinälleni lappu johon olen printannut "mantroja", joita sitten hoen päivästä toiseen yksin ollessani, vai miten?
Olen potentiaalinen itsemurhaaja, tämän ominaisuuteni vuoksi :-(. Ja olen jo reilusti +30v joten en ihan nuorikaan enää.
Olen luonnonlapsi, enkä halua teeskennellä olevani jotain muuta kuin olen.
Mutta tuo kuvaus saa aina kylmät väreet aikaan. Kaikki tunemani "luonnonlapset" ovat rasittavia itsekeskeisiä meuhaajia, joilla on joku tailaallinen oikeus etuilla, möläytellä loukkauksia ja kommentteja ja heittäytyä puolihysteeriseksi heti, kun joku puolustaa omaa koskemattomuuttaan ja oikeuttaan esim. mielipiteeseen.
En tiedä ratkaisua, muuta kuin sen, että unohdat vähän itseäsi ja keskityt enemmän muihin. Et erittele, mitstä toiset puhuvat, mutta yleensä noissa kyse ei ole mistään vakavasta, ihmiset vain tykkäävät puhua toisista.
Anteeksi vain, mutta minusta kuulostat täysin vainoharhaiselta. Entä jos keskittyisivät vähemmän toisten ja oman käyttäytymisen analysoimiseen?