Miten sinun kolmateen raskauteesi on suhtauduttu, etenkin jos isompi ikaero edelliseen lapseen?
Mina ole juuri alkanut kertoa uudesta erittain toivotusta raskaudestani tutuille ja olen saanut muutaman vahan tylymman puoleisen kommentin. Esikoinen on juuri tayttanyt 9v vauvan synnyttya ja keskimmainen on 5v (tayttaa sitten parin kk paasta 6v).
Itse olen 33v, olenko tosiaan niin vanha enaa aidiksi? Tuleeko tama olemaan kaikille shokki?
Ihmettelenpa vain...
Kommentit (9)
onnittelivat vain
appivanhemmat sanoivat kyllä, että olivat uskoneet ettei enää tule lapsenlapsia muttei kai pahalla
ikäeroa edelliseen oli neljä vuotta ja mulla ikää 34
joskin ikäerot ovat hieman toisin. Eli esikoinen oli 7v kun kakkonen syntyi. Nyt kolmas tulossa (ja aivan tarkoituksella!) niin, että kakkosen ja kolmannen välille tulee ikäeroa 1v8kk. Eli meillä on sitten yksi koululainen ja 2 alle 2-vuotiasta vaippaikäistä...
Ihmetelty on, miksi nämä kaksi nyt syntyvät pienellä ikäerolla ja esikoinen "sai" olla niin kauan ainoa lapsi...? Että kaikkea sitä jaksetaankin ihmetellä! Ja minä olenkin jo 37v.
Tämä oli ensimmäinen kommentti, minkä minä sain! Esikoinen oli 10v ja nuorempi 7v ja sitten oli vauva tulossa. (Ja ikää mulla oli silloin 33v)
8 vuotta edellinen ja nyt raskaana ja ja joo olen jopa kuullut että tämä meidän "iltatähti" siis WTF
olen 32 vuotias, joten iltatähdestä nyt tuskin voi puhua.
Outoja kommenttaje muutenkin, sellaisia että miten jaksaa taas alusta vaippa hommat, heräämiset ym.. no varmasti paremmin kun edellisistä heräilyistä on jo montavuotta. Tuskin niitä sen paremmin jaksaa jos lapset on 2 vuoden välein ja on jo sen 2 vuotta heräillyt öisin.
Ei kannata välittää. On niin paljon niitä joiden mielestä 2 lasta 2 vuoden ikäerolla ja vielä jos tyttö ja poika niin siinä on ainoa "oikea" lasten teko malli.
itse olen sitä mieltä että jokainen perhe valitsee itselleen sopivan määrän ja tahdin.
Ja on niitä onnittelijoitakin sitten ollut vähintäänkin yhtä paljon, joten itse ainakin suljen korvat mokomilta tahdittomilta typeryksiltä.
Ärsytti kuulla ihmisten kommentteja, kuinka meille on tulossa iltatähti ja kaikkien lellikki. Kaikki vaan eivät tienneet tuon lapsen syntyneen viiden vuoden yrityksen jälkeen keinohedelmöityksellä. En ole kaikille mahdollisille täti-ihmisille tuota kertonut, joten olen vaan niellyt nuo kommentit. Nyt meillä on ihana perheen prinsessa isoveljien silmäteränä. Vieläkin saadaan silti välillä useamman vuoden jälkeen kuulla kuinka meillekin on hankittu iltatähti. Olisivathan nuo syntyneet pienemmällä ikäerolla jos kaikki aina menis niin kuin itse haluaisimme.
"Luulin etta olisitte tyytyneet kahteen lapseen."
Tottakai olemme tyytyvaisia lapsiimme! Niin tyytyvaisia etta haluamme viela yhden ihanan lapsen! Vai olemmeko liian ahneita? Kaikkea sita miettii taas...
Kiitos onnitteluista!
ap
onko kolmekymppinen mukamas vanha?
Putosin varmaan kärryiltä, mistä on kysymys.
Minä sain kolmannen 41-vuotiaana, en tosiaankaan ollut liian vanha. En myöskään kuullut vanhuus-kommentteja koskaan/ missään.
Millaisia ihmisiä TE 30-kybäset ootte, jos te tunnette itsenne vanhoiksi? Voi teitä!
Millaisia ihmisiä TE 30-kybäset ootte, jos te tunnette itsenne vanhoiksi? Voi teitä!
Kyse oli MUIDEN KOMMENTEISTA. Ei siitä miksi itsensä tai perheensä tuntee, päinvastoin. :-)
Mutta minusta tilanteesi ei ole mitenkään omituinen. Itse ainakin onnittelisin kovasti. Etkä tosiaankaan ole vanha äidiksi! Eikä lasten ikäerotkaan ole ylisuuret, aivan sopivat. Onnea paljon! :)